snowboarder Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Jeg har en BMW 316, 1,8, 88mod. Problemet er at det er ujavn tomgang, ettertenning og hakker litt under kjøring når jeg gir lite gass i middels/lav fart. Har nettopp hatt den på test hos NAF og de var sikker på at grunnen er at det renner over der forgassern er. Bilen får bensin når den ikke trenger det. Noen med tips om hva jeg kan gjøre ? Fordeler lokk, rotor, plugger og ledninger er byttet. Også luft og bensinfilter er byttet. Jeg tok et bilde av forgasseren og lurte på om dere kan svare meg på et spm. Skal lokket (som piler peker mot) stå rett opp og ned ?
D.Toft Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 er ikke choken som har hengt seg da? mener det lokket skal være luket når motor er stengt av.. og at det skal åpne seg ved full belastning? kjøp forgasser rens og kjør den på..
Fliid Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Aaah, herlig system. Gasser er vell rett og slett ett helvete. For å si det stygt. Symptomene du beskriver er veldig kjent (ifølge motortechnic og diverse uautoriserte kilder) når 2BE gasseren begynner å få noen mil på seg. Har vært borte i det samme. Kan være at en rens gjør susen, men jeg har selv ikke trua da det er, hmm, om jeg ikke husker feil så sa Motortechnic den gang jeg forhørte meg at dette var flotøren eller noe som ikke gikk helt "ned".. Har ikke verdens beste husk å gasser har jeg lite peil på, men de sa at ett rep sett fikset dette. Da får du med alt du trenger, har du en Haynes bok å tålmodighet så start i vei Forhør deg med Motortechnic Dette ble aldri noe for min del, jeg byttet til 318i innsug (M10 det og). Passer rett på. Må legge opp elektrisk bensinpumpe å laget ett lokk der hvor den mekaniske bensinpumpen din er nå.
snowboarder Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 er ikke choken som har hengt seg da?mener det lokket skal være luket når motor er stengt av.. og at det skal åpne seg ved full belastning? kjøp forgasser rens og kjør den på.. Ja det stemmer nok. Men skal lokket være helt oppe eller varierer det ettersom hvor mye gass du gir ? På min så var ikke lokket helt oppe, det står i ca 60-80 grader når motoren er i gang. Forgasser rens hjelper vel neppe, men går jo ann å prøve
snowboarder Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 Aaah, herlig system. Gasser er vell rett og slett ett helvete. For å si det stygt. Symptomene du beskriver er veldig kjent (ifølge motortechnic og diverse uautoriserte kilder) når 2BE gasseren begynner å få noen mil på seg. Har vært borte i det samme. Kan være at en rens gjør susen, men jeg har selv ikke trua da det er, hmm, om jeg ikke husker feil så sa Motortechnic den gang jeg forhørte meg at dette var flotøren eller noe som ikke gikk helt "ned".. Har ikke verdens beste husk å gasser har jeg lite peil på, men de sa at ett rep sett fikset dette. Da får du med alt du trenger, har du en Haynes bok å tålmodighet så start i vei Forhør deg med Motortechnic Dette ble aldri noe for min del, jeg byttet til 318i innsug (M10 det og). Passer rett på. Må legge opp elektrisk bensinpumpe å laget ett lokk der hvor den mekaniske bensinpumpen din er nå. ikke sant hehe. Han som kikka på bilen sa det samme! Men der sa du navnet gitt: Flotøren! Det var det han på NAF sa til meg som jeg hadde glømt. Takk skal du ha Jeg får prøve å få tak i Haynes boka og rep settet nå da
KalMar Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 ikke sant hehe. Han som kikka på bilen sa det samme! Men der sa du navnet gitt: Flotøren! Det var det han på NAF sa til meg som jeg hadde glømt. Takk skal du ha Jeg får prøve å få tak i Haynes boka og rep settet nå da det jeg ville ha gjort er å skru opp bensinkameret i gasseren å sense alt inni der !!!! pleier å legge seg dritt å sånt inni der... ville prøvd det i første omgang....
mcfire Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 Hva med å høre med disse: http://www.forgasser-service.no/
snowboarder Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2007 Hva med å høre med disse: http://www.forgasser-service.no/ Oj oj, takk skal du ha. Der burde jeg få noen bra tips
snowboarder Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2007 ikke sant hehe. Han som kikka på bilen sa det samme! Men der sa du navnet gitt: Flotøren! Det var det han på NAF sa til meg som jeg hadde glømt. Takk skal du ha Jeg får prøve å få tak i Haynes boka og rep settet nå da det jeg ville ha gjort er å skru opp bensinkameret i gasseren å sense alt inni der !!!! pleier å legge seg dritt å sånt inni der... ville prøvd det i første omgang.... Ok skal jeg sjekke
snowboarder Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 ikke sant hehe. Han som kikka på bilen sa det samme! Men der sa du navnet gitt: Flotøren! Det var det han på NAF sa til meg som jeg hadde glømt. Takk skal du ha Jeg får prøve å få tak i Haynes boka og rep settet nå da det jeg ville ha gjort er å skru opp bensinkameret i gasseren å sense alt inni der !!!! pleier å legge seg dritt å sånt inni der... ville prøvd det i første omgang.... Finnes det noen tegning av gasseren så jeg kan finne ut hvor bensinkameret ligger ?
Bonden Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Siden 2BE gassern kom har den ikke vært særlig pålitelig ,etter hva jeg vet har den gitt problemer for mange selv da bilen var ny og den har vel ikke blitt bedre i løpet av årene som har gått .Flotør er ett kjent problem i hværtfall som tidligere nevnt.
Lars89 Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Skikkelig drittsystem. Må ha ute choken i flere minutter på min for at den ikke skal daue. Det en grunn til at jeg kjøpte meg ny bil.
Reset Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 prøv og start opp motoren, start opp, "Lås" den på 3000rpm. og tøm nedpå en kopp varmt vann! har hørt det hjelper
snowboarder Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 prøv og start opp motoren, start opp, "Lås" den på 3000rpm. og tøm nedpå en kopp varmt vann!har hørt det hjelper jaha ?? hehe, jeg vet ikke om jeg tar sjans på det gitt!
Reset Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 hehe, har ikke gjort dette selv, men har hørt det funker faktisk! er vell lurt og ha en varm motor kansje ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå