Bare_egil Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Hei! jeg syns ofte bilen min henger litt lengre ned på den ene siden og syns også at den er altfor myk i forhold til foran. Noen som har forslag på hva slags dempere jeg bør skaffe meg til en helt grei pris? erfaringer i forhold til merker/levetid osv?
Bare_egil Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2007 ingen som har noen erfaringer på dette? bilen er btw e30 325i takker for tips som kan hjelpe meg.. Vil ha det stivt og dette er dempere bak det gjelder
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Hvis bilen henger er det ikke støtdemperne som er problemet, men derimot fjærene. Hvis den ene siden henger mer enn den andre siden er trolig fjæren ødelagt på en eller annen måte.
Bare_egil Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 hmm.. trodde det hadde mest med dempere å gjøre jeg... hvis den ene begynner å bli dårlig så vil den vel bli mykere?
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 hmm.. trodde det hadde mest med dempere å gjøre jeg... hvis den ene begynner å bli dårlig så vil den vel bli mykere? Du skriver at bilen henger på den ene siden og det tolket jeg som om bilen er lavere på den ene siden enn den andre... og det er evt. et fjærproblem og ikke et demperproblem. Hvis bilen derimot gynger ukontrollert opp og ned når du kjører er det trolig et demperproblem. Det er ikke demperne som holder bilen oppe, men fjærene... demperne skal kun mest mulig kontrollert sørge for å holde bilen i den høyden fjærene holder bilen oppe. Bilstein Sprint er forøvrig som Hagenisse er inne på et meget godt alternativ hvis du skal skifte dempere...
E36Cab1 Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Dempere er montert på bilen din pga at fjørene dine(skrufjører) ikkje har egendemping i seg. Akkurat det samme som f.eks luftfjæring og parabel. Desse har heller ikkje egendemping. Da trengs det en form for støtdemper for å hindre uønska svingninger i fjæra. Trapesfjærer har egendemping så de kan brukes uten dempere. Henger bilen din lavere en plass er dette pga fjøra di enten er slitt(blir svakere med åra) eller knekt. Demperen har lite å si på dette...
Ad|oS Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Må si meg uenig på det at dempere har lite/ingenting å si på høyde. Har selv opplevd at etter skifte av dempere foran ble bilen ca 2cm høyere. Demperne var da så utslitt at du kunne dytte dem uanstrent ut og inn med en finger
Bare_egil Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 skjønner det dere sier, vet hvordan de fungerer.. Fjærene er fine og ikke knukket. Kan stå bak å dytte bilen opp og ned.. er veldig løs. Har ikke vært sånn tidligere så da regnet jeg med at demperne er slitt.. Fjærene er også av samme "høyde" for å si det sånn.. Bilstein sprint ja...hvor kan man få tak i dette ? takker for svar
Bare_egil Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2007 hva med disse her som man får kjøpt med gsbildeler kan dette være noe? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/33840.jpg
Bare_egil Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2007 noen som vet noe om dette settet fra k-sport?
Bare_egil Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2007 Prisen på de der var..? de ligger på ca 9000 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå