Hitokiri Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Noen som vet hvor tung henger man kan ha på en E34 eller en E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Kommer helt an på hvilken E34/E39. Min 2001 525 DAT, mener jeg kunne trekke 2025 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Ja, jeg har en E34 520i og en E39 523ia. Men en motorløs E34 på bilhenger burde vel gå greit på begge to da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Står i vognkort... bare å lese der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Jo, jo. Men nå snakker jeg om hvor mye bilen KAN trekke, uavhengig av det som evt står i vognkort Jeg har jo ikke lov til å kjøre så tungt uansett, så det blir ikke lovlig okke som. Så ett eller to brudd på forskrifter er jo samme faen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 jeg trakk en mb190e på henger med min gode gamle granada. ikke no problem! må bare bli litt ivrigere på girstanga. du bør ihvertfall se an terrenget før du kjører, mye opp og ned ville jeg nesten vurdert å låne en litt kraftigere bil. for det blir fort tøft for clutchen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Trakk +-1.9 tonn med en e39 528 da jeg henta en e34 530 med henger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 har frakta en Opel Omega 2.4 stasjonsvogn med bilhenger på en Gammel å skramlete Peugeot stasjonsvogn, var sikkert ikke mer enn en 90 hester men det gikk det og. både bil å henger svaiet fra side til side og jeg kjørte forbi purken også, merkelig at jeg ikke ble stoppet, da hadde jeg nok blitt lapplaus ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Jo, jo. Men nå snakker jeg om hvor mye bilen KAN trekke, uavhengig av det som evt står i vognkort Jeg har jo ikke lov til å kjøre så tungt uansett, så det blir ikke lovlig okke som. Så ett eller to brudd på forskrifter er jo samme faen.. hehe, nei da hadde jeg ikke orka å spurt her en gang, så lenge du ikke har automatkasse, er det vel bare å prøve. Som nevnt ovenfor her så svir du vel sikkert litt clutch hvis du peiser på for mye vekt, men den prisen får du bare betale Men ser du har en e34 med automat, så da hadde jeg satsa på å dra med e39'n, for å ikke risikere å brenne olja på automatkassa di. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Gikk da greit å dra 1980kg(veid på vekt) med min e28 524td.Litt vond å kjøre var den,men clutchen ble faktisk bedre etter en tur med tung henger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 er e34 520 klarer fint å dra en granada på henger fra sarpsborg til oslo ihvertfall;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 E34 520i har vel typisk 1600kg. Greit nok at du synes brudd på to forskrifter er "samme faen", men det blir nok enda verre for deg hvis du havner i en ulykke og det viser seg at du både mangler lappen og bilen trekker for tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Oktober 10, 2007 Share Skrevet Oktober 10, 2007 Bota for kjøring med for stor henger uten E i førerkortet er høyere en det som det koster å ta hengerlappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Jepp litt kjipt om man skal være uheldig,men for håpe det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Larsen Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 var og henta min e34 m5 på henger men en caravelle deisel på 76hk uten turbo.. kjørte fra hallingsdal og til molde..65mil.. gikk for d meste i 60kmt..men gikk bra lell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå