Galskap Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 per dags dato når jeg kjører hardt i svinger og slikt merker jeg hele bilen vrir seg og hoppper av gårde... og jeg vil gjerne ha den en god del stivere uten at det koster skjorta.. hvor my hjelper det med tårnstag evt.? jeg har mulighet til og lage dette selv, så det er en ide..
Odd-M Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 "Hopper av gårde"? Det kan være så enkelt at støtdemperene dine er utslitte og/eller det er en drøss med foringer som har gjort sitt for lenge siden. Tårnstag hjelper lite etter hva jeg har hørt.
Espen M33 Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Det hjelper tilnærmet null. Skal du gjøre endringer som merkes så er dette hva du bør begynne med: - Fjærer og dempere av stiveste sort. H&R Funker greit - Solide stabstag foran og bak - Massive foringer. Powerflex funker, men aluminium er aller verst! På E36 kan også X-brace fra cabrioletutgaven være en grei oppgradering. Men om du tror du kan få et stivt og bra oppsett uten å bruke penger så tror jeg heller du bør glemme hele greia. 20.000,- må du nok regne med å bruke minimum.
Galskap Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2007 men foringer og slikt har jeg tilgang til og lage selv, har egen dreibenk og drøssevis av aluminium.. er det noen da som vet ossn foringer som kan byttes ut mot alu foringer? og har evt mål/tegninger på disse?
Espen M33 Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Bur er selvfølgelig en genial måte å stive opp bilen på, men for de aller fleste så blir et bur alt for mye i veien. Du bør nok vurdere både en og tre ganger før du bruker foringer i aluminium. Det medfører en god del bråk i coupeen. Komplett kit med powerflex eller lignende koster ikke så mye om du gjør skiftejobben selv. Kompis av meg kjøpte komplett sett med foringer til sin Honda civic fra USA. Det var hele 28 foringer. Betalte under 2.000,- med frakt og mva.
Galskap Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2007 da lager jeg dem heller selv i poly ;D
Frode_E30 Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Er det banebil det er snakk om? For det høres sånn ut! Alu foringer hører ikke hjemme på en bruksbil..
Platepratar Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Bur er selvfølgelig en genial måte å stive opp bilen på, men for de aller fleste så blir et bur alt for mye i veien.Du bør nok vurdere både en og tre ganger før du bruker foringer i aluminium. Det medfører en god del bråk i coupeen. Komplett kit med powerflex eller lignende koster ikke så mye om du gjør skiftejobben selv. Kompis av meg kjøpte komplett sett med foringer til sin Honda civic fra USA. Det var hele 28 foringer. Betalte under 2.000,- med frakt og mva. Har du link til noen amerikanske sider det går an å bestille fra?
umek Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Antagelig www.motors.ebay.com Til deg som skal lage foringer, lag nylon/oilon foringer heller, er mye hardere en poly men ikke så destruktive som alu
hagenisse Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Poly-foringer er mer enn stive nok for en bruks-e36. De tingene Espen nevnte burde nok for de fleste for en bil som brukes på veien.
PenguiN- Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Rånetendenesene når nye høyder når man begynner å FRESE understells deler til å ha når man tar runder på stripa
en325ic Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 Tittel: hva trengs for og gjøre min e36 325 stiv som ett fjell fjern fjærn å sveis demperan:)hehe
TB328i Skrevet Oktober 12, 2007 Skrevet Oktober 12, 2007 ja sveis allt stumt! da blir den ikke stivere. eller du kan gjøre som meg, kjøp justerbart senkesett. jeg kjøpte KW på gs bildeler. det ble heilt bra!! stiv og ubrukelig lav... sånn jeg liker det hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå