Gå til innhold

hva trengs for og gjøre min e36 325 stiv som ett fjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

per dags dato når jeg kjører hardt i svinger og slikt merker jeg hele bilen vrir seg og hoppper av gårde... og jeg vil gjerne ha den en god del stivere uten at det koster skjorta..

hvor my hjelper det med tårnstag evt.? jeg har mulighet til og lage dette selv, så det er en ide..

Skrevet

"Hopper av gårde"? Det kan være så enkelt at støtdemperene dine er utslitte og/eller det er en drøss med foringer som har gjort sitt for lenge siden.

Tårnstag hjelper lite etter hva jeg har hørt.

Skrevet

Det hjelper tilnærmet null.

Skal du gjøre endringer som merkes så er dette hva du bør begynne med:

- Fjærer og dempere av stiveste sort. H&R Funker greit

- Solide stabstag foran og bak

- Massive foringer. Powerflex funker, men aluminium er aller verst!

På E36 kan også X-brace fra cabrioletutgaven være en grei oppgradering.

Men om du tror du kan få et stivt og bra oppsett uten å bruke penger så tror jeg heller du bør glemme hele greia. 20.000,- må du nok regne med å bruke minimum.

Skrevet

men foringer og slikt har jeg tilgang til og lage selv, har egen dreibenk og drøssevis av aluminium.. er det noen da som vet ossn foringer som kan byttes ut mot alu foringer? og har evt mål/tegninger på disse?

Skrevet

Bur er selvfølgelig en genial måte å stive opp bilen på, men for de aller fleste så blir et bur alt for mye i veien.

Du bør nok vurdere både en og tre ganger før du bruker foringer i aluminium. Det medfører en god del bråk i coupeen. Komplett kit med powerflex eller lignende koster ikke så mye om du gjør skiftejobben selv.

Kompis av meg kjøpte komplett sett med foringer til sin Honda civic fra USA. Det var hele 28 foringer. Betalte under 2.000,- med frakt og mva.

Skrevet
Bur er selvfølgelig en genial måte å stive opp bilen på, men for de aller fleste så blir et bur alt for mye i veien.

Du bør nok vurdere både en og tre ganger før du bruker foringer i aluminium. Det medfører en god del bråk i coupeen. Komplett kit med powerflex eller lignende koster ikke så mye om du gjør skiftejobben selv.

Kompis av meg kjøpte komplett sett med foringer til sin Honda civic fra USA. Det var hele 28 foringer. Betalte under 2.000,- med frakt og mva.

Har du link til noen amerikanske sider det går an å bestille fra?
Skrevet

ja sveis allt stumt! da blir den ikke stivere.

eller du kan gjøre som meg, kjøp justerbart senkesett. jeg kjøpte KW på gs bildeler. det ble heilt bra!! stiv og ubrukelig lav... sånn jeg liker det hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...