matsrh Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Jeg har nå fått i "oppdrag" å se etter ny bil til mamma fordi hun synes MB 500 SE'n hun har nå er for dyr i drift. Så jeg lurer litt på en e46. Noen som kan si litt om gode sider og dårlige sider ved faclift og pre-facelift på denne bilen? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Hvis det ikke står på pengene hadde jeg garantert kjøpt facelift! friskere motorer og bedre utseende Og pre-facelift begynner jo egentlig å bli en gammel bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2007 når begynte faceliften å komme? husker ikke årstallene på e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Faceliftutgaven av E46 har andre og mer moderne motoralternativer, den har en annen utveksling på styregeometrien (mer direkte styrefølelse) og den har et marginalt mer sportslig oppsett på fjærer og støtdempere. I tillegg har den en visuell oppgradering på panseret, grillen, frontlysene og sideskjermene. Hvis det økonomiske aspektet ikke er avgjørende bør man derfor uten tvil velge en E46 med facelift. Faceliften kom forøvrig i september 2001 som 2002 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quentez Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Jeg ville valgt pre-facelift. Synes facelift-looken har et visst gammelmannspreg over seg. At M3 aldri kom i facelift-utgave er heller ikke noe pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Faceliftutgaven av E46 har andre og mer moderne motoralternativer, den har en annen utveksling på styregeometrien (mer direkte styrefølelse) og den har et marginalt mer sportslig oppsett på fjærer og støtdempere. I tillegg har den en visuell oppgradering på panseret, grillen, frontlysene og sideskjermene. Hvis det økonomiske aspektet ikke er avgjørende bør man derfor uten tvil velge en E46 med facelift.Faceliften kom forøvrig i september 2001 som 2002 modell. Må få lov til å kverulere litt på denne her, selv om jeg vet Fredrik har stålkontroll på det han uttaler. Utseende: Sedan: september 2001. Coupe: April 2003 Motor: 320: Tidlig 2001 (Både sedan og coupe) 318: September 2001 (Både sedan og coupe) Rett meg gjerne om jeg tar feil ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 Må få lov til å kverulere litt på denne her, selv om jeg vet Fredrik har stålkontroll på det han uttaler. Utseende: Sedan: september 2001. Coupe: April 2003 Motor: 320: Tidlig 2001 (Både sedan og coupe) 318: September 2001 (Både sedan og coupe) Rett meg gjerne om jeg tar feil ! Hehehe... Fredrik vet sånn nogenlunde hva han snakker om, men han kan ta feil også (gammelt jungelordtak). Jeg gir deg forøvrig rett i at M54 motoren kom før faceliften og at N42 motoren kom med faceliften. M47TUD20 motoren kom også med faceliften, mens M57TUD30 motoren først kom som 2003 modell. Coupeversjonene har jeg ikke på stående fot oversigten over iom. at salget er marginalt i forhold til sedan og touringversjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå