Gå til innhold

"Inspeksjon", nødvendig?

HellFire-
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en E36 320 som burde hvert på service. Den har et komplett service hefte helt frem til forrige eiger. Dvs, den var på service da også, men ikke det ble ikke skrevet inn i boka. Bilen har rullet 154 000 og siste oljebytte ble tatt på 147 000. Siste "InspeksjoN" ble tatt rundt 100 000.

Bilen var på NAF test før jeg kjøpte den, så jeg vet om feil og mangler.

Er det da vits i å sende den inn til BMW for å ta en "inskepsjon", tenkte på å ta "nr2". Er jo kjekt å ha i service heftet. Men om de bare går over bilen å gjør enkle ting som å bytte olje osv, så virker det jo veldig unødvendig. Og VELDIG overpriset ( 8000 for nr2? )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre mye selv for 8000,- Det jeg gjør er å gjøre det meste selv da jeg er utdannet bilmekaniker, i tilegg så skriver jeg opp alt jeg gjør i en liten notisbok.

Men hadde du hatt en splitter ny M5 tror jeg nok jeg ville fått BMW til å sett på den å fått det inn i service heftet ja.

Den dagen du skal selge bilen så vil jo de fleste ha alt på stell når det gjelder service hefte, men ser de at eier har ført opp alt som er gjort med bilen så er vel ikke det negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspeksjon 2 er relativt grundig etter hva jeg har hørt og lest, skifter blandt annet girolje og diffolje. Når ble dette gjort sist på din bil? Men om det er verdt å bruke bortimot 10store på en slik inspeksjon på en e36 er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...