Gå til innhold

X5M!?!?

Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

Syns det er kult jeg. Jo flere gromme utgaver BMW har, jo bedre er det. Hva er negativt med at de kan konkurrere med MB og Porsche også i den kategorien?

Men jeg stusser litt på at de mener det er V12eren fra 760iL som havner oppi den. Hvis det blir en X5M, så kan jeg ikke tenke meg annet enn at de bruker V10eren fra M5 og M6.

Hvis det blir V12eren ser jeg heller for meg at det blir X5 6.0iS eller noe sånt, tilsvarende 4.6iS og 4.8iS som tidligere har vært sportsutgavene av X5. V12eren er jo ingen M-motor (dvs., det er faktisk en M-motor, men ikke en S-motor! ;)). Menmen, en vet jo aldri, det er ofte mye i de ryktene som kommer ut i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at de putter en 6,0 liters V12 klump i X5'en. Kanskje en V12, men om de skal markedsføre bilen som sportslig kommer det helt sikkert ikke til å være en tilsvarende motor som den i 760. Sikkert en kjekk motor, men spesielt sportslig er den nok ikke. Må være katastrofalt for vektfordeling om de stapper en så stor motor i en SUV. Husk at Cayennes motor "bare" er en V8 på 4,8 liter, mens AMG's monster er en veldig kompakt og relativt lett konstruksjon (volumet på 6,2 liter tatt i betraktning)

Jeg tipper BMW kommer med en motor med mindre volum, men med smart turboladning slik vi har sett i f.eks E92 335 med 2 små turbo'er og en meget snedig dreiemomentkurve.

Var det ikke uansett tidligere snakk om en lett turboladet V8 på rundt 400 hester?

For øvrig er det etter min mening på høy tid at BMW kommer med noe tilsvarende AMG's ML og Porsches Cayenne Turbo. De laget jo tross alt den første brukbare (les: stasjonsvogn-aktige) SUV'en. Trist at de ikke fulgte opp med en skikkelig hard core versjon i første omgang.

Visste dere forresten at Range Roveren i sin tid ble dimensjonert for å kunne akkommodere BMW's 6,0 liters V12...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...