Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey...som topic sier har muttern sin bmw E-46 316i 2000 mod fått en rar lyd, denne lyden kommer som regel rundt 80 km/t ....men hvis man slepper opp gassen litt for så å gasse igjen blir den borte, men kommer igjen etter kort tid.det er automat gir. for å prøve å beskrive lyden: en slags ule lyd( ikke pipe lyd =P ) ikke så veldig høyt men nok til å irritere seg over....Bilen har kunn gått 103.000 km.

egentlig ikke mitt problem xD men muttern maser så utrolig om at jeg skal fikse det men jeg har jo ikke peiling i det hele tatt xD så jeg håper det er noen smartinger her ^^

Any one know what's wrong?

Takker for svar.

//assy

Skrevet

Har akkurat det samme problem.. Oppstår egentlig ikke vet en bestemt fart.. heller turtallet som avgjør det.. ulingen slutter så fort man slipper gassen, evt gasser mer/mindre.

Var på naf og fikk en "Bmw-ekspert" til å se på det.. Men han kunne ikke finne ut hva det var og anbefalte meg og prøve og ikke bry meg om det..

Var ikke diffen og han fant heller ingen andre sannsynlige feil.. Var en som snakket om at han hadde samme symptomene og fikk byttet et oppheng til et filter i girkassen og etter dette forsvant lyden.. Kan være intr og prøve gjerne!?

Gi meg en lyd om du finner det ut er du snill? ;)

• 3 years later...
Skrevet

Sikkert samme ulelyden som jeg har hatt på min i de snart 10 årene jeg har hatt bilen...

Skrevet

Har det samme på min 2000 E46 318iT. Synes det er tydeligere om vinteren/i kaldt vær. Svak uling som høres ut som om den kommer fra et ubestemt sted bak meg på høyre side, og det kommer bare under gasspådrag/akselerasjon. Har hatt det i flere år, og har gitt opp å finne ut av det. :?

Skrevet

Høres ut som det kommer forfra hos meg. Høres ut som en elmotor som spinner rundt en noen sekunder. Så forsvinner den rett etter jeg har sluppet gassen.

Skrevet

Sånn lyd har min mormor i sin 2004 316i 1,9L automat.

Den har vært der siden hun kjøpte den i fjor sommer, men er såpass lav at litt musikk eller radio overdøver den. Min E46 320D, har ikke den lyden.

Jeg følte meg ganske sikker på at den kom fra girkassen.

Skrevet

Hehe, mye rare lyder i E46 gitt ;-)

Har en slik lyd selv, den blir påvirket av mengde gass/motstand på motor. Kommer som regel godt fram ved normal belastnign, eks når jeg kjører på rett veg i 80 km/t og bare holder litt gass så bilen holder farta.

Trudde først det var kompressoren men hos meg er jeg 99% på at det er lageret i strammehjulet til reima som er slitt.

Edit: jeg har manuell så klart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...