brannmester Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 etter først å ha trodd at topp pakningen var røket, er det mest sannsynelig at det er turboen som har tatt kveld. (skal få det sjekket i morgen). noen som har byttet dette tidligere, og kan si noe om hva det vil koste? eventuelt hvor det lønner seg å kjøpe ny? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Disse turbo agregatene er relatift dyre da di er av type v.n.t turbo med noe mere bevegelige deler i ,en di tidligere modellene med 136 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Ser det kostet nesten 14 tusen for kun turbo hos GS Bildeler, da trenger du alle pakninger og noen skruer i tilegg ,pluss jobben.OBS av og til må man skifte eksos deler i tillegg da disse er nedsølt av olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Oktober 21, 2007 Share Skrevet Oktober 21, 2007 Da turboen min gikk føyken i fjor kjøpte jeg den på turbopower i Kongsberg. Mener jeg betalte ca 8000 for den der(tror jeg fikk litt rabatt) Hvis ikke har man jo GIK Turbo, også Kongsberg. Da jeg hørte der i fjor var ikke prisen langt unna Turbopower. På steinberg har du KRB-trading, han har ikke så ille priser han heller. Undersøk priser hos disse, hvis du ikke vet om noen steder du kan få godt med rabatt så tror jeg en av disse tre er billigst. http://www.turbopower.no/ http://www.gikturbo.no/ http://www.krbtrading.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jotte Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Bare husk og sjekk hvorfor turboen gikk til dundass da, kan jo være dårlig smørning og da lider jo den nye samme skjebne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2007 kommer og henter den i mora, tar den inn på verksted.. reise te syden på søndag, og trenger bilen når jeg kommer tilbake... så bare bare ta det som det kommer.. takker for tilbakemeldingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2007 Share Skrevet Oktober 23, 2007 Dette var en trist nyhet, men dessverre ikke helt overraskende... turboen på tidlige utgaver av M47TUD20 motoren er kjent for å være svak. Har du forhørt deg hos BMW om de er villige til å gi deg en eller annen form for delgaranti/bidrag til en ny turbo... alternativt gi deg en hyggelig pris på reparasjonen hvis du kjøper en ny turbo ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2007 har ikke snakket med bmw, har en kollega som ødela sin turbo, da var beskjeden at prisen var 15000 bare for turboen, fikk fikset det på ett lokalt verksted (ford) for 11, alt inkludert. tipper det ikke er mye å hente hos bmw her, siden min bil er importert fra tyskland... var ikke noe pent syn å se bilen forsvinne på planet til en falck bil i dag, skal ikke være bimmere der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå