Gå til innhold

E39 - Varmevifte død HJELP! Haster litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et akkutt problem :shock: varme vifta slutta å gå, helt dødt. Mistenker sikringen men kan pokker ikke finne den.. sikkert jeg som er blind, n00b whatever...

Kan noen gi meg en peke pinne på hvor sikring nr 75/76 er?

Står listet opp på sikrings skjema foran men kan ikke finne dem der i det hele tatt. Boka mi er på tysk så mulig jeg tar helt feil.

Den het Heizungsgebläse Sich nr: 76

Dette haster litt da det er bikkje kaldt uten varme i bilen

Skrevet

Hehe. Har jo nesten vært et rush her inne i det siste med problemer ang kupevifta. :wink:

Men som Toro viser til, så lønner det seg å sjekke viftemotstanden først. Mest sannsynlig den som har tatt kvelden...

Skrevet

jaja så bil kyndig som jeg er så ender detta opp på verksted.

Fant ikke sikring eller motstand.

Får heller kle på meg vinter uniformen når jeg skal ut å kjøre :lol:

Kan jo høre på lyden fra 6ern i steden :wink:

Skrevet

Ja fant en lik DIY på et annet forum, får vel ta en tur innom GS imorgen tenker jeg. Så håper jeg det er den som er feilen. Virket jo veldig greit å bytte den selv.

Skrevet

VEGARD ULLVANG SUPERUNDERØY!

Ett must om du kjører e39.

neida, men i det siste så har viften min begynt og hoste også. Jeg får bare varme fra fontruten ( den øverste bryteren) og så kjøler det fra de andre. er dette normalt? eller bør jeg ta den på service?

Skrevet

Viftemotstanden er vel et problem på alle biler. Jeg byttet på de to bilene jeg hadde før BMWen. (Mercedes og Saab) Min far og min svoger byttet i denne perioden på sine Mazdaer.

Jeg har ikke byttet på min kjære e39 enda :)

Skrevet

Da var delen bytta og alt OK :D

Og jeg klarte nesten å gjør det selv he he, fikk hjelp av en kompis til å sette den inn. Men nå er alt OK, deilig å varmt i bilen igjen.

Gruer meg til den gangen den ryker midt på fjellet hehe, det kan bli en spenstig opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...