///Mysild Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2009 det er ei veldig finfibret microfiber fille som man bruker for å fjerne støv og dritt med uten å etterlate riper Hvor kjøpes denne mirakelkluten da? søreng skrev på bilxtra og breitbau snakker om en som er lik på scandicshine så det er jo bare å velge... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Jæsså.. Da får jeg velge da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2009 Jæsså.. Da får jeg velge da mhm hehe... blir nok å se på bilextra først for min del har just bestilt pakke fra scandicshine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Hvadahvada? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Jæsså.. Da får jeg velge da Kan sikkert bestille med til deg fra scandicshine, regner med det blir bestilt en liten pakke på noen tusen der nå snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2009 Hvadahvada? puter puter puter... noe annet jeg bør bestille btw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2009 Jæsså.. Da får jeg velge da Kan sikkert bestille med til deg fra scandicshine, regner med det blir bestilt en liten pakke på noen tusen der nå snart hva skjer med avatar anders? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Hvadahvada? puter puter puter... noe annet jeg bør bestille btw? Jeg ville nok anbefalt mikrofiberkluter, CG Miracle Dryer og kanskje også kjørt deg over på riccardo clay med pro detailer clay lube.. Eventuelt "No Rinse" som er en såpe til bruk uten vann (dusjer på og tørker av med mikrofiber klut.. Kan blandes til både drying aid og clay lube også, og blander du den ut til clay lube får du sykt mye for pengene, blir en slik på meg neste gang).. Ville også sett på CG Silk shine dressing til dashbord og vinyl/gummi, samt new car scent.. Den lukter friskt, eller leather scent for deg som har skinn interiør.. Greenclean funker utmerket til å ta flekker i tak, gul o.l. med, og hvis det er ille flekker kan du prøve CG stain extractor.. Også ville jeg kanskje ha anbefalt deg CG Grime Reaper til motorrens/avfetting og også Bilberry wheelcleaner til felga.. Spør forøvrig vetu03 hvor sinnsykt bra den er.. Dusjet på felgene hans som var støvete og skitne, og skylte av= like fine uten å ha tatt på de.. Dersom du virkelig skal shine til concourse bør du også se på CG Bare Bones til hjulbuer som frisker opp de igjen.. Også burde du seff ha CG Streak Free Glass cleaner, og da MÅ du ha Streak Free towel også.. Faen har blitt helt Chemical Guys jeg merker jeg.. Men jeg er fornøyd og det er det viktigste for meg.. Kom forøvrig over en tråd der de beskrev glanspolering på glass også, så nå blir det å handle inn Scholl S03+, Scholl S17 og Scholl S40/S30 på meg samt puter i nrmeste fremtid.. Nå skal vaskeripene til pers.. De OG alle ripene etter katta. Har MASSE av de.. Og for å avslutte innlegget må jeg nok si at jeg er MER fornøyd med Tech Wax 2.0 når det kommer til å fylle igjen riper i lakken.. Ser godt ripene i lakken selv om jeg har brukt både DG 105 og DG 111... Neste gang jeg går over blir det nok også ripebehandling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2009 såpass ja... hehe.. får se hva jeg trenger polerer bare rutene jeg hehe... men uansett... jeg brukte lakkrens og scratchX på min kusines bil i går, fikk bort masse riper! så gikk jeg over med hand polishen og yellow waxen... ble som ny... men som jeg alltid har sagt, så slike riper trenger man cutting... men mine riper forsvinner nok med litt scratchX og lakkrens... ser de bare i sollys... har du katteriper?????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Ja.. Katta vil så gjerne absolutt hoppe på bilen.. Selv om ho faktisk ble dytta i veggen forrige gang og blitt spylt på mange ganger skjønner den INGENTING.. Nå mens bilen sto ute i regnværet i 45 min på mandag, hadde ho vært på den igjen med labber med sand under.. Forbanna kattekreket.. Når du kjører med scratchX.. Maskin eller for hånd? Og ca hastighet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2009 brukermaskin på lakkrens og scratchX... de trenger varme for å funke ordentlig føler jeg... bruker roterende på en hastighet jeg føler jeg klarer å styre... så det ligger nær min-1.5 på regulatoren... glad jeg har hund som liker seg best i sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Ja.. Katta vil så gjerne absolutt hoppe på bilen.. Selv om ho faktisk ble dytta i veggen forrige gang og blitt spylt på mange ganger skjønner den INGENTING..Nå mens bilen sto ute i regnværet i 45 min på mandag, hadde ho vært på den igjen med labber med sand under.. Forbanna kattekreket.. Sliter også med problem med katter på panseret. Hjemme har jeg klart å "venne dem av" med det etter et par 10-liters bøtter med vann, men sliter litt med det i Kristiansand. Om jeg bare klarer å ta en av kattene på fersken Har riper i lakken etter dem, noe jeg er lite glad for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Mistenker det har noe med at katta fikk gå fritt på bilen under prosjektperioden, noe som henger igjen.. Samt at der er en kombinasjon med at lakken ofte er varm, og pus syns det er fryktelig deilig å ligge på varm lakk.. Det er ikke ille riper, omtrent som vaskeriper.. Så tror ikke det er noe stress å ta de.. Men er unødvendig.. 1,5 på maskina sier du? Hvor mye går den opp til? Jeg har fra 1-6 og en går så sakte at jeg nesten kan snurre padden fortere rundt for hånd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2009 går til 4 tror jeg... er en besttools maskin jeg har... helt topp egentlig den er fra 900-3000 rpm om jeg ikke husker helt feil... rundt der i hvertfall... holder på med min tantes bil nå ^^ blir nice! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Er det så lurt å spyle katten av bilen, eller kaste en 10liters bøtte på den? Ser for meg -de- ripene når katten reagerer på at den blir søkk gjennomvåt og springer med livet som innsats Det enkleste, og samt kjedelige er vel å kjøpe et trekk å ha over bilen viss det blir et problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå