Gå til innhold

Hvordan enkelt få mer lyd av originalanlegget. (ny info s.1)


 Share

Anbefalte innlegg

Kan man gjøre dette på e46 også? Tenker på og bruke en 4 kanaler til mitt org anlegg(ettermontert bmw sound modul) og en 8"-10" sub i bagasjen. Blir denne forsterkeren for liten til å dra dette?

Blir vel ett bedre lydbilde med og kjøre høytalerne på forsterkeren isteden for spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

takker for bump:) hehe

Lurer på åssen blir det om jeg kjøper overgang til Phonokabler?

Tenker på å montere en eller to 12" bak..

Eventuelt gjøre som dere har gjort og heller bruke phono out på denne blaupungt forsterkern til en monoblokk?

men synes det speller bra sånn orginalt som det er forutenom bassen da..

Så først å fremst det me overgangen til Phono? har prøvd det før uten hell..ble noe jækla ulyder og greier! kjøpte da en overgang fra "stinger" har dere et bra forslag på hvordan jeg bør gjøre dette?

Takk på forhånd:)

//Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig intressant. har en 525d touring selv og må si at lyden syns jeg er dårlig originalt og uten dynamikk. bare samenligner med den v70 d5 jeg hadde med premium anlegg fra volvo, det skal jeg love at trøkket bra :D Vet dere om jeg som har navi 16:9 kan ettermontere denne forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Friksen: Hvis du går for en slik Blaupunktforsterker er er det like greit å bruke phonoutgangene til en subforsterker. Mener personlig at høyttalere i bilen ,uansett om det er originale eller ikke , fortjener en forsterker når man skal ha en sub eller to. Så dette er nok det greieste oppsettet for deg.

Du sier at du hadde problemer med Stinger sine høynivåadaptere. Støy da tenker jeg? Du kan få støy fra en Blaupunkt også. Men i det tilfelle jeg monterte denne var ikke dette noe problem.

@www.rodmix:

Jepp. Anlegget i V70en som du nevner knuser originalanleggene til BMW. De funker meget bra.

Du kan fint montere Blaupunkten på anlegget i din 525d. Det er faktisk enda enklere enn hvis du hadde hatt en vanlig spiller. Den originale forsterkeren din ligger i bagasjen. Så du trenger ikke trekken en eneste kabel fram i kupeenl. Alt koples til i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersM: Vet ikke om du har fått svar. Men du kan fint montere en slik Blaupunkt i bilen din. Og hvis du vil ha en sub i tillegg kan du montere inn en liten forsterker til til subben. da blir det på samme måte som for Frisken sitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg er totalgrønn på dette.. eneste jeg vet er at jeg vil ha bedre lyd, enkles mulig i min E46 der alt er orginalt! Funker det da om jeg kjøper 2 kanals forsterker, BMWadapter, og 2,5 m ledningsnettet og gjemmer forsterkeren framme en plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...