Superbeetle Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 jeg har senket min 60/40 med bilstein b10... Er helt fint å kjøre med, men du må tenke deg litt om over enkelte humper ol.. Utseendemessig ville jeg hatt den en cm lavere foran tror jeg..
Bimmerlars Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 Ser det er forskjellige meninger om 60/40 her.. Tenkte på 60/30 fra GS. Er det så stor forskjell på setta ofte at man nesten kan se bort fra talla? Med tanke på at for noen tar det nedi overalt og for andre er det helt kurant. Eller er det det at noen kjører som idioter over dumper, mens andre kjører vanlig?
Ad|oS Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Senker du bilen må du ta hensyn! Er ikke verre enn det... Logisk nok må du ta mer hensyn jo mer du senker. Bare tenk litt på veien du må kjøre ofte på... Bør nok se litt på de tallene ja. Likevel senka Jamex 45mm like mye som HR 15mm. Jamex-fjærene va gamle, men HR var nytt. Skjønner ikke helt opplegget uansett, men var sikkert bare uheldig med de jeg fikk.
Bimmerlars Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 Jaja, det er jo logisk at jo laver bilen er jo mer forsiktig må man være. Får vel bare prøve et sett tenker jeg, blir det for jævlig legger jeg det ut på deler selges
Ad|oS Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Spørsmålet er bare om du vil starte lavt og evnt øke høyden, eller starte høyt for så å angre å senke høyden igjen hehe Jeg skulle gjern hatt bilen min lavere, men hadde den vært det ville jeg nok syntes det var for lavt med tanke på stedene jeg kjører. Blir nok aldri helt fornøyd
Bimmerlars Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 Hehe, ja. Må finne en fin balanse mellom utseende og det praktiske
vegarde Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Kjører med Supersport 60/30 senking, å kjører fint over fartshumper ikke noe problem.
Superbeetle Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Jeg har ikke problemer med vanlige fartshumper ol, er mer et problem på veldig jevn vei og huller/humper i vei. Samt høye fartshumper.. men det gjelder bare å passe litt på.. Stivere dempere hjelper nok også.. Jeg har iallefall kjørt med 5 i bilen over en del normale humper uten problem. Heller ingen subbing..(235/40-17, m3 felger) Er jo ikke krise å subbe nedi litt heller da...Men har jo litt å si hvilke front du har også. Med m3 fanger er iallefall ikke klaringen der noe problem..
en325ic Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 40\40 må du ikke gå for, kommer til å se ut som at du kjører i oppoverbakke konstant. min er senket 40/40 å jeg kjører ikke nåkka oppåverbakke!! jeg går klar på vinteren! har m3 front
LodeRunner Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 50/30 senking her, jeg hadde ikke kunnet senke den mer fremme, da tar 18 tommerne borti, går på millimeteren nå Og jeg må være forsiktig over korte fartsdumper, skraper litt noen ganger..
opt Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 her har jeg senka ca 60/40(coilovers). dekkdim har en del å si for hvor mye senk du tåler. med slik senk å 215/45-17 sleit jeg fælt over fartshumper, dog med veldig slitte dekk. på bildet har jeg 225/40-18 og da gikk det fint over alle "normale" humper. prøvde meg aldri på verstingene, men tror det hadde gått bra. det er forskjell på modellene også, is er lavere under enn m3 for eksempel, hvertfall på de punktene som er mest utsatt for å ta nedi.
LodeRunner Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 her har jeg senka ca 60/40(coilovers). dekkdim har en del å si for hvor mye senk du tåler. med slik senk å 215/45-17 sleit jeg fælt over fartshumper, dog med veldig slitte dekk. på bildet har jeg 225/40-18 og da gikk det fint over alle "normale" humper. prøvde meg aldri på verstingene, men tror det hadde gått bra. det er forskjell på modellene også, is er lavere under enn m3 for eksempel, hvertfall på de punktene som er mest utsatt for å ta nedi. Det må være stor forskjell på senkesettene! Min er som nevnt senka 50/30 og den ser lavere ut en den på bildet. Spesielt over bakdekka.
opt Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 det er nok litt forskjell. i mitt tilfelle er det vanskelig å si akkurat hvor mye det er senka pga at det var coilovers. men jeg hadde ca 2cm til å juster på bak. settet skulle senke opptill 60 bak. fordelen med coilovers er jo at man kan justere seg frem til "sin" favoritthøyde.
hagenisse Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Ulempen med coilovers er prisen, mer som kan gå i stykker, samt at det å finne riktig høyde ikke er noe man gjør på slump - med mindre man kun er ute etter utseende da. Hjulstillingskontroll bør også tas etter hver justering... blir ikke billig i lengden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå