Maverick Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hei! Jeg har mistanke om at det er lite servo-olje på min e39 520 IAT. Det "uler" når jeg svinger og styrken følger til dels turtallet (kan det være noe annet?) Hvor fyller man på (om det kan forklares på en grei måte)? Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Beholderen finnes på høyre side forran motoren. Sjekk nivået, det er vist følsomt på oljenivå. Du ka også prøve å lufte systemet med å skru av lokket på oljebeholderen, starte opp bilen og svinge frem og tilbake en del ganger. Hør om ulyden forsvinner. Skal du etterfylle olje må du være obs på å få riktig oljetype. Så vidt jeg skjønner, hvis oljen er rød, er den av typen ATF og er den grønnbrun er det type Chf. CHF er vanlig på nordiske biler (Tåler det kalde klimaet bedre) Er bilen din tyskimportert skal den mest sannsynlig ha ATF. Jeg ville sjekket på et BMW-verksted for å være sikker. Feil olje kan ødelegge servopumpe og i verste fall tannstang. (Dette har jeg prøvd ) Det kan jo også være at servopumpen er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 24, 2007 Share Skrevet Oktober 24, 2007 Der kan du fylle på olje til servoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Helt supert! Tusen takk Brio og Mikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Oktober 25, 2007 Share Skrevet Oktober 25, 2007 Ser om det er på tiden å "flush" servo oljen?? Det ståt at du må bytte oljen etter ca 80000 km. bytting metoden kan du se her http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=47972 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Har nå fått på litt mer olje og lyden forsvant. Takk igjen til dere som bidro! Så forresten i en annen tråd hvor det var betalt noe over 200,- for oljen. Jeg betalte 180,- for CHF-olje hos Stenshagen. Ikke alltid de er dyrest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Hadde samme symptom, da var det lekasje på kjølerør til servo olja. Ligger på høyre side på skrått under motor. Kan være greit å sjekke om det lekker fra den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå