Gå til innhold

BMW bytter nakkestøttene på komfort-, sport- & std.seter

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

For en liten stund tilbake var det en offisiell test på hvor sikre de forskjellige setene/nakkestøttene var mot nakkeskader. De fleste bilmerker ble testet og det ble testet mange forskjellige seter. BMW fikk slakt i stort sett de fleste setene og med dette resultatet har BMW nå valgt å levere nye nakkestøtter på 5 serien, 6 serien, X3 og X5 på alle 2008 modeller for å bedre sikkerheten mot nakkeskader ved kollisjon..

Personlig har jeg ikke sansen for nakkestøttene på de nye sport- og standardsetene, men komfortsetene ser svært behagelige ut. Legger ved bilder av komfort- og sportsseter under;

77806757xs2.jpg

40_-1842615712.jpg

40_655617493.jpg

40_-451157738.jpg

Jeg liker ikke at det ikke er symmetri i nakkestøttene. Sjåførstolen har knappen på nakkestøtten pekende mot B-stolpen, passasjerstolen har knappen pekende inn mot kupeen og ikke mot B-stolpen på andre siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men tviler på at det blir tatt tak i det. Problemet ligger nok ikke bare på 2007 modellene av 5 serien, men helt bak til første modell i 2003. Stolene har jo ikke endret seg før nå etter testen.

Nakkestøttene er nok ikke så store, det er nok bare vinkelen bildet er tatt fra. Nakkestøttene er ikke større enn de var på de gamle stolene. Komfortnakkestøtten virker bare større i.o.m at det er en større flate på den gode knekken rundt hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men tviler på at det blir tatt tak i det. Problemet ligger nok ikke bare på 2007 modellene av 5 serien, men helt bak til første modell i 2003. Stolene har jo ikke endret seg før nå etter testen.

Nakkestøttene er nok ikke så store, det er nok bare vinkelen bildet er tatt fra. Nakkestøttene er ikke større enn de var på de gamle stolene. Komfortnakkestøtten virker bare større i.o.m at det er en større flate på den gode knekken rundt hodet.

Tenkte mest på E70 X5 jeg da. Er dette noe man bør bekymre seg for trur du? Skjønner egentlig ikke hva som er galt med puten til komfortstolene. Kan du forklare hva som egentlig er problemet?

Hvilke biler er det som kommer godt ut, og hvordan ser de nakkestøttene ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingenting jeg ville ha bekymret meg for. Man har jo ingen garantier for at ting blir oppgradert etterhvert i en modellsere. Både 520i og 545i gikk jo ut etter snaue 2 år, året etterpå kom det flere modeller og mange nye finesser. Jeg vet heller ikke hva som var galt med de gamle komforthodestøttene. De gamle er jo såkalte aktive hodestøtter og de skal visstnok beskytte bra. Kan hende at BMW ville gjøre noe nytt noe rett og slett når det kommer til komfortsetene. Sport- og standardsetene var de som virkelig ble slaktet.

Jeg finner desverre ikke testen det er snakk om, jeg må derfor lete litt videre. Kommer med oppdatering når jeg har funnet testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...