Gå til innhold

Ren Idioti!!!

knut_olestad
 Share

Anbefalte innlegg

Farlige mange BMW'er som kjører sine siste turer i Rauma...

Farlig mange biler generelt som kjører sine siste turer i Rauma... 8)

Så vidt jeg vet så har det vel ikke vært så mye bedre i kristiansund..

Dessuten så synes jeg det er utrolig mange "sure gubber" om jeg får kalle dere det.. men vist jeg skla stille det i et litt nytt lys, Hvorfor har du Diesel power en e39 530d?? er det for å "kjenne draget" helt opp til 80 km/t?? eller for å kunne fåreta en "trygg og rask" forbikjøring?? eller er det kunn for å bauske?? eller kansje for å dra

men vist du tar poenget mitt på riktig måte så synes jeg du driver en liten dobbelmoral..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så vidt jeg vet så har det vel ikke vært så mye bedre i kristiansund..

Dessuten så synes jeg det er utrolig mange "sure gubber" om jeg får kalle dere det.. men vist jeg skla stille det i et litt nytt lys, Hvorfor har du Diesel power en e39 530d?? er det for å "kjenne draget" helt opp til 80 km/t?? eller for å kunne fåreta en "trygg og rask" forbikjøring?? eller er det kunn for å bauske?? eller kansje for å dra

men vist du tar poenget mitt på riktig måte så synes jeg du driver en liten dobbelmoral..

Grunnen til at jeg har 530d er ganske enkel. Jeg jaktet en 520d, men kom over en 530d med mere utstyr, lavere km og til samme pris, tror valget for de fleste her inne hadde blitt temmelig likt.

Når det gjelder Krstiansund så er det for mange ulykker her også, det er riktig, ikke så mye som inn til dere, men alt for mye.

Dobbeltmoral føler jeg heller ikke at jeg bedriver, jeg har ikke lagt skjul på at jeg innimellom trykker på litt, det har blitt meget sjeldent, men det hender, og aldri over lengre avstander.

Det jeg reagerer på handler ikke om dette, noe jeg er temmelig sikker på alle gjør innimellom. Det handler om godt planlagte risikohandlinger som setter andres liv i potten som innsats. Man har allerede før ferden bestemt seg for at Politiet ikke skal få tak i en, åkke som. Man er virkelig ikke særlig inne i Psykologi når man ikke skjønner at en biljakt ikke akkurat fremmer det beste hos en sjåfør. Feilvurderinger og påfølgende uønskede hendelser står i kø. De som virkelig tror noe annet er vitterlig naiv eller totalt repsektløs.

Kappkjøring er noe helt annet, men skal man innimellom gi etter for presset, så må man også tåle å stå for sine handlinger. Man skal ikke øke innsatsen ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er i ett slikt tilfelle jeg ikke er så sikker på at jeg ville stoppet.

Det er selvfølgelig ikke greit, men det bringer oss over på ett helt annet adferdsmønster. Adferd er i bunn og grunn handlinger/reaksjoner som oppstår ved gitte stimuli. Med hund, som jeg kjenner litt til, så kan vi hente fram absolutt alle disse 9 adferdene problemfritt og med en hvilken som helst hund. Vi har derimot utviklet en IQ, og den skal/bør fortelle oss at handlingen ikke er ønsket/sømmer eller vil ende godt for den saks skyld. Hadde blitt utrolig liv på byen om vi ikke hadde hatt kontroll på formeringsadferden vår, alle bør skjønne at man ikke kan hoppe på hvilket kvinnfolk som helst i en bakgate fordi hu er snasen, man må styre lysten sin :roll:

En tidligere skolekompis av meg prøvde en slik variant som du er litt inne på da han fikk litt panikk i en slik sak, i Bergen forøvrig, og med motorsykkel. Han hadde aldri forstilt seg å komme i en slik situasjon, men mistet som sagt kontroll over sine handlinger der og da. Han ble da forøvrig lappløs en god stund allikevell, men han vet faktisk ikke om den opprinnelige målingen var nok til fengselstraff, men det klarte han også som en liten bonus tilslutt 8)

Saken er det at han viste det vær galt, men panikken drev han inn i ett feil mønster. Han er idag ikke mindre overbevist om at det var galt, snarere tvert imot, og der ligger den store forskjellen. Om man har rast fra politiet 6 ganger, så skjønner jeg faktisk ikke at man får igjen lappen engang!!? Og så å sitte med samme holdning enda, det er purken sin feil :!::!::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har rast fra politiet 6 ganger, så skjønner jeg faktisk ikke at man får igjen lappen engang!!? Og så å sitte med samme holdning enda, det er purken sin feil :!::!::?:

Hvem har gjort dette?Man mister vel førerkortet for livstid(5år) hvis man blir fratatt førerkortet x-antall ganger over en kortere periode?

2. eller 3. gangs fyllekjøring gir ihvertfall livstids inndragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er i ett slikt tilfelle jeg ikke er så sikker på at jeg ville stoppet.

Det er selvfølgelig ikke greit, men det bringer oss over på ett helt annet adferdsmønster. Adferd er i bunn og grunn handlinger/reaksjoner som oppstår ved gitte stimuli. Med hund, som jeg kjenner litt til, så kan vi hente fram absolutt alle disse 9 adferdene problemfritt og med en hvilken som helst hund. Vi har derimot utviklet en IQ, og den skal/bør fortelle oss at handlingen ikke er ønsket/sømmer eller vil ende godt for den saks skyld. Hadde blitt utrolig liv på byen om vi ikke hadde hatt kontroll på formeringsadferden vår, alle bør skjønne at man ikke kan hoppe på hvilket kvinnfolk som helst i en bakgate fordi hu er snasen, man må styre lysten sin :roll:

En tidligere skolekompis av meg prøvde en slik variant som du er litt inne på da han fikk litt panikk i en slik sak, i Bergen forøvrig, og med motorsykkel. Han hadde aldri forstilt seg å komme i en slik situasjon, men mistet som sagt kontroll over sine handlinger der og da. Han ble da forøvrig lappløs en god stund allikevell, men han vet faktisk ikke om den opprinnelige målingen var nok til fengselstraff, men det klarte han også som en liten bonus tilslutt 8)

Saken er det at han viste det vær galt, men panikken drev han inn i ett feil mønster. Han er idag ikke mindre overbevist om at det var galt, snarere tvert imot, og der ligger den store forskjellen. Om man har rast fra politiet 6 ganger, så skjønner jeg faktisk ikke at man får igjen lappen engang!!? Og så å sitte med samme holdning enda, det er purken sin feil :!::!::?:

Skjønner hva du skal fram til :) Jeg har som sagt aldri gjort noe av dette, å tenker selvfølgelig på konsekvensene av det eg gjør. MEN, visst at jeg en gang er uheldig å kommer ut for noe slikt. som vil få veldig store konsekvenser,å jeg vet at jeg har en mulighet å komme unna. Så vet jeg ikke med sikkerhet om jeg ville stoppet. visst du skjønner hva jeg skal fram til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har rast fra politiet 6 ganger, så skjønner jeg faktisk ikke at man får igjen lappen engang!!? Og så å sitte med samme holdning enda, det er purken sin feil :!::!::?:

Hvem har gjort dette?Man mister vel førerkortet for livstid(5år) hvis man blir fratatt førerkortet x-antall ganger over en kortere periode?

2. eller 3. gangs fyllekjøring gir ihvertfall livstids inndragelse.

Sorry, sikkert jeg som husker feil, trodde faktisk det var du som nevnte tildligere i tråden at du hadde mistet lappen 6 ganger, og fått den igjen 2 eller 4 ganger. Husker ikke om det var nevnt biljakt engang når jeg tenker meg litt om, men føler meg sikker på at det var noen som hadde mistet lappen litt for ofte.

Unnskyld :-#

EDIT: Det var du ja, men det står ikke skrevet noe om årsak, jeg antok bare at det handlet om biljakt grunnet det tråden har utviklet seg til, "runaways". Skal ikke anta, så jeg trekker tilbake den, for årsak står det faktisk ikke noe om, du har rett i det.

Jeg mener,av erfaring at det er dumt å vente på snuten hvis man ikke trenger.

Etter å ha mistet lappen 6-seks ganger,og fått den tilbake igjen 4 av gangene fordi snuten ikke har bevis,vil jeg si at jeg ikke er kompetanse-løs på feltet.

Og de 2 gangene jeg mistet lappen,kunne muligens en god advokat fått meg ut av knipa også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, sikkert jeg som husker feil, trodde faktisk det var du som nevnte tildligere i tråden at du hadde mistet lappen 6 ganger, og fått den igjen 2 eller 4 ganger. Husker ikke om det var nevnt biljakt engang når jeg tenker meg litt om, men føler meg sikker på at det var noen som hadde mistet lappen litt for ofte.

Unnskyld :-#

EDIT: Det var du ja, men det står ikke skrevet noe om årsak, jeg antok bare at det handlet om biljakt grunnet det tråden har utviklet seg til, "runaways". Skal ikke anta, så jeg trekker tilbake den, for årsak står det faktisk ikke noe om, du har rett i det.

Har aldri mista lappen når jeg har gått inn for å ikke vente på dem,derimot når jeg har venta..

At jeg har mista lappen 6 ganger,og fått tilbake 4 av dem,er fordi dem har tatt lappen uten god nok grunn,og siden jeg liker å ha lappen min,og heller ikke har noen interesse av å være uten den i 3 uker,så syns jeg det er bedre å trå jernet,enn at dem skal prøve seg.

Til å være det "råskinnet" jeg framstilles som,så skal det sies at jeg totalt har vært 7.5 mnd uten lappen,og etter hva jeg vet,så er det ganske mange her inne som har vært uten lappen lenger enn det.

Forøvrig er unnskyldningen godtatt.

Skal sies ar jeg heller aldri har stukket fra kontroll eller lignende,kun da jeg plutselig har fått blå-blink i bakspeilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har klart å få en god konlusjon ut av dette?

Jeg konkluderer med at våre meninger er forskjellige.

Noen vil ta straffa som en mann(dyr, tungvint måte, lav risk),og andre vil stikke av,i håp om å kunne slippe unna hele greia(billig, lettvint, høy risk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...