Gå til innhold

BMW 850i Shadowline Oppbygging og oppgradering.


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 850iA

bmw_850ia.jpg

album_pic.gif

Motor:

M70 B50 V12

- 299hk orginalt.Video før bytte av chip

- 337 hk / 530nm chip + EML ship. med chipset trykk her

- oppgradere eksosalegget en god del.

Driverk:

- orginal med 4 trinns Automatgir.

- BILSTEIN Coilover justerbar senkesett.

- Skifte ut alle foringene til polyurethane (bestillt fra USA)..

planer ellers:

hellakering av bilen i Cosmos swartz met. Org Diamantsort.

Shadowstyle baklamper, sideblinkers og blinklys foran.

Frontfanger fra nyere M-Tech E31 (part nr: 51 11 2 253 000)

Orgianl difussor fra M-Tech E31 (part nr: 51 12 2 253 005)

Felger:

bak: 10" x 18" hjul.

foran: 8" x 18" hjul.

Interiør:

restaurere til orginal stand, har en del elektriske feil jeg må få fikset. bla annet så virker ikke el. vinduer, sentrallåser, lys i kupeen, vindusviskere + + (feilen forsvant men kom tilbake).

Skal montere på M-Tech ratt fra nyere modell, det er 1 prio!

Går for et komponentanlegg fra Pioneer, med moderat lyd.. ikke noe ekstremt her heller ;)

okt07_1.jpg

innvendig etter påbegynt demontering .. alt skal ut og vaskes og eventuellt byttes om nødvendig..

okt07_2.jpg

motorrommet, her trengs det litt småarbeide..

okt07_3.jpg

m-technic speila ..

Oktober 2007:

skiftet chipset..

chipset.jpg

nye specs blir da:

Motor effekt: 337 hk / 530 NM

Topphastighet: 278 km.t

sjekk ut den flate Dreiemomentskurven, over 400 NM fra tomgang og over 500nm der man trenger det mest 8)

bmw850i.jpg

utvekslinga på automatkassa i bilen min viser at det teoretisk skal gå an å få den opp i 308 km.t om man har krefter nok til det. med den motstanden bilen har så kreves det ca 350 hk for å få den opp i 300 km.t..

850iAMls.gif

pr dags dato så holder jeg på med å sette inn igjen alt interiør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nais kjerre!!

Hatt den lenge eller har du nettopp kjøpt denne?

Venter på å få min M70 motor av en kar her inne,men det drøyer vel og lenge no.... :roll:

Har du peiling på ka de manuelle kassene til desse motorene heiter?

Lykke til med videre arbeid,skal du gjøre noe meir med motor framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt den så lenge nei, hadde store planer men de blir bare mindre og mindre ;) hehe..

motoren skal jeg ikke gjøre noe med, men eksosanlegget skal bygges om sånn at V12 lyden høres bedre..

jeg går som vanlig for utseendet på bilen, er den som teller for meg. skal skifte ut noen deler så den får det rette looket :)

den 6 trinns manuell gearkassa heter s6s 560g og du kan kjøpe en ny sånn fra tyskland for rett i underkant av 20 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la inn litt interiørdeler i løpet av helgen, men må fikse den elektriske rollosaken før jeg går noe vidre nå.

interior3.jpg

interior4.jpg

på med baksetene, fett interiør i disse bilene må jeg jo si =) løøøv it!!

hele gulvteppet har vært ute og fått seg en vask med høytrykkspyler og masse go såpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt den så lenge nei, hadde store planer men de blir bare mindre og mindre ;) hehe..

motoren skal jeg ikke gjøre noe med, men eksosanlegget skal bygges om sånn at V12 lyden høres bedre..

jeg går som vanlig for utseendet på bilen, er den som teller for meg. skal skifte ut noen deler så den får det rette looket :)

den 6 trinns manuell gearkassa heter s6s 560g og du kan kjøpe en ny sånn fra tyskland for rett i underkant av 20 000,-

Meiner du fabrikkny for under 20K eller brukt? Har fått inntrykk av at desse er både sjeldne og dyrere?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fabrikkny og ja, folk her i Norge har lett for å tro at alt er dyrt. jeg har selv sett godt brukte girkasser bli solgt for nypris.. er bedreå kjøpe en helt ny en til samme pris !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det med prisene her til lands,alt muligt koster jo store summer. Hadde tenkt å forhøyre meg i Tyskland ja.

Montert 2 stk chip rekner eg med,har vel 1 styresentral pr bank desse motorene+1 til gasspjelda. Kommer til å satse på overlading på min,blir vel et langtidsprosjekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en del forståsegpåere her på forumet må jeg jo si :) men men ...

tøft prosjekt !! Turbo på M70 motoren er jo noe av det verste man kan bygge :)

så store ambisjoner har jeg ikke, dette er jo en bil man helst skal unngå å ødelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en del forståsegpåere her på forumet må jeg jo si :) men men ...

tøft prosjekt !! Turbo på M70 motoren er jo noe av det verste man kan bygge :)

så store ambisjoner har jeg ikke, dette er jo en bil man helst skal unngå å ødelegge.

Meg du sikta til med "forståsegpåere" eller? :wink:

Har bygga turbo på biler før da eg jobbet som bilmek for mangen år tilbake,ser på dette som en utfordring da mest det elektriske mht datasprut+mapping. Er jo det som er gøy vettu :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag fikk jeg CD'n jeg kjøpte på e-bay, koblingsskjema og sånt..

feil på bilen var:

- el vinduer sluttet å virke.

- sentrallåser slutett å fungere.

- vinduspussermotoren virker ikke.

- el motoren til å åpne bagasjeluka virker ikke.

- invendig belysning kommer og går..

feilsøkte i maks 10 minutter, og fant ut at relemodulen ikke kunne fungere som den skulle. denne sitter plasert inn mot venstre kanal under et plastdeksel. fikk lirka den ut og åpnet boksen, der var det spor etter fuktighet og en IC var deffekt.

bestillte ny fra BMW i dag, kostet ikke mere en 2500,- (trodde den kunne være dyrere).

bilde av den:

relemodul.jpg

relemodul2.jpg

kanskje mulig å se på dette bildet bedre ?

edit:

i går så byttet jeg ut den ene LMF (luftmasseføleren) fordi bilen dro dårlig i perioder, takk til en her på forumet som solgte den billig til meg :) den koster ca 4500,- minus 500,- i pant..

vidre så må jeg fikse Airbag, fordi lampa lyser. og ABS lampa begynner å lyse når jeg setter bilen i bevegelse (typisk en av følerne)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...