Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

vurdere å kjøpe mæ en Bmw 320 e30 1986 modell, som har gådt 215 000, men selger informerte at tripptelleren ikke virket, og at motoren hadde litt feiljustert tenning. er dette noe som er vanskelig å dyrt å fikse ? jeg lurer, siden jeg har ikke lyst å kjøpe katta i sekken en gang til som gjort tidligere !

svar ønskes fortest mulig ?!

Skrevet

Sekser er langt fra oppskrytt. Er milevis forskjell i kjøreglede med den lyden fremfor en firer. Et vitenskapelig faktum rett og slett 8) Så i mine øyne er det ikke en gang et tema rent lydmessig.

Når det gjelder forbruk, så er nok seksern tørstere på bykjøring, men ved langkjøring er den veldig pen på bensina. Jeg ligger på 0.65-07 ved langkjøring.

Jeg kommer hvertfall aldri kjøpe noe Is fremfor 320... you can take that to the bank :D

Skrevet
Er milevis forskjell i kjøreglede med den lyden fremfor en firer.

Nå lager ikke 318is en veldig kul lyd, men noen av Honda sine firere har langt tøffere lyd enn 6'erne til BMW. Vræææææææææl! :lol:

Skrevet
Er milevis forskjell i kjøreglede med den lyden fremfor en firer.

Nå lager ikke 318is en veldig kul lyd, men noen av Honda sine firere har langt tøffere lyd enn 6'erne til BMW. Vræææææææææl! :lol:

Ja er grei lyd i de små turtallsjævlene :wink:

Skrevet

Jeg opplever bensinforbruket på 318is'n som forholdsvis lavt. jeg vil tru den går på 0.6 på langkjøring. har satt på 2.5" effektanlegg, og green open air filter, med det går den veldig godt egentlig. men ingenting i forhold til 325i'n:D

Skrevet

Skjerp dere !

Det er jo gasspedalen som styrer Bensinforbruket og selvfølgelig Motorvolum har en del å si..

Har målt min 318IS Oslo - Bodø til 0,56 pr mil.. Det var fadern som kjørte..

Jeg hadde nok ikke klart den lange turen uten å bruke gassen litt, men men. Samenligning til når jeg kjørte til Danmark via Sverige Brukte samme bilen ca 1,1- 1,3 l pr mil.. det gikk ca Dobbelt så fort, men selvfølgelig dobbelt så mye Drivstoff...

Skrevet
Skjerp dere !

Det er jo gasspedalen som styrer Bensinforbruket og selvfølgelig Motorvolum har en del å si..

Har målt min 318IS Oslo - Bodø til 0,56 pr mil.. Det var fadern som kjørte..

Jeg hadde nok ikke klart den lange turen uten å bruke gassen litt, men men. Samenligning til når jeg kjørte til Danmark via Sverige Brukte samme bilen ca 1,1- 1,3 l pr mil.. det gikk ca Dobbelt så fort, men selvfølgelig dobbelt så mye Drivstoff...

Er omtrent det M3`n bruker det :)

Den ligger på overkant av 0,8 på langkjøring og ca 1,3 på blandet kjøring med litt gassing..

M3`n bruker omtrent det samme som 325`n jeg hadde..

Har inntrykket av at alle seksera bruker omtrent det samme?

Skrevet
At sekserlyden er oppskrytt er jeg ikke enig i.

Gir en helt egen glede ved kjøringen å vite at det sitter en lang og jævlig sekser foran der og brummer :D

Går 320 bedre enn isbil?

sekserlyd er bra ja, 320 går bedre ja

Er ikke helt eni dr.... en 318is e30 har mere hester enn en 320 e30 (ikke så my men :P) også er den lettere....

syns værtfall min 318is går rimeli godt :)

Ps. den bruker ca. 1liter på mila v blandet kjøring etter det jeg har målt, har ikke målt på langkjøring enda... mn som sakt, d kommer ann på hvor tong foten er på pedalen :P

Skrevet

Meg og jensemann siktet da til 318i, ikke is..

Og som sagt må jeg nok si meg enig i teorien hans om at 318i bruker MER bensin enn is/320..Om noen kan gi oss et svar på hvorfor, hadde jeg ikke takket nei :) Min tyner seg opp mot litern på langkjøring og den mener jeg på!

Skrevet

318is bruker nok en del mindre ved bykjøring, men kan godt hente 320'n bruker like lite, kanskje mindre på langkjøring. Hadde jeg kjørt mye langt hadde jeg invistert i 325 eller 323 eller 328. de bruker ca like lite som 320'n på langkjøring så kan ligsågodt slå på stortromma. I byen har man ikke bruk for 6er og de bruker bare mer bensin så da er 318is det beste alternativet mener jeg ;)

Grunnen til at 318 bruker mer bensin ved langkjøring er at den må tynes mer i motbakker og forbikjøringer osv. Den må jobbe mye mere enn en stabil 6er. 325'n min brukte mindre bensin enn 316'n på langkjøring og det sier litt om hvor viktig moment er på drivstofforbruket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...