Fredrik Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Gunnar: OK... det var jeg ikke klar over... Iveco´ene har et rimelig bra rykte her i Danmark, men så er ikke det danske landskapet så alt for krevende heller. Nei... det norske forsvaret får heller kjøpe noen moderne Mercedes-Benz Unimog´s (dyre... veldig dyre) eller G-Wagen... http://www.army-technology.com/contract ... _chrysler/ http://www.mercedes-benz.de/content/med ... sic_de.pdf Jeg må bare legge til en personlig anekdote vedr. Mercedes-Benz. Historisk har Mercedes-Benz vært noe av det ypperste tyskerne har kunnet frembringe av ingeniørkunst, men etter at de fusjonerte med søppelprodusenten (unnskyld uttrykket)... Chrysler... har det mest gått galt for Mercedes-Benz. Kvalitetsproblemer, rustproblemer, dårlig design, dårlig service... det er nesten ingen grenser for elendigheten. Dog... den aktuelle brosjyren med Unimog viser at når tyskerne spiller på hjemmebane er alt som før... kvalitet, tekniske detaljer som er utrolig gjennomførte, tekniske data av ingeniørkaliber og ikke blåruss svada.... helt enkelt slik det var før i tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 men etter at de fusjonerte med søppelprodusenten (unnskyld uttrykket)... Chrysler... har det mest gått galt for Mercedes-Benz. Kvalitetsproblemer, rustproblemer, dårlig design, dårlig service... det er nesten ingen grenser for elendigheten Hehe, den innfallsvinkelen hadde jeg oversett noe fælt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Men Fredrik, det meste har da gått MB -> Chrysler, ikke andre veien? Lite MB er basert på Chrysler-design, mens en del av Chryslers produkter nå er basert på MB.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Men Fredrik, det meste har da gått MB -> Chrysler, ikke andre veien? Lite MB er basert på Chrysler-design, mens en del av Chryslers produkter nå er basert på MB.. Jeg tenkte ikke så mye på bilmodellene... mer på management delen av samarbeidet iom. at jeg mener at det primært er der skoen trykker når det gjelder problemer for Mercedes-Benz. Det siste jeg har hørt i denne saken er at tyskerne nå endelig har fått sparket de amerikanske blårussene ut av den daglige ledelsen i Stuttgart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå