øystein andre Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Dama har en 520 med litt anlegg i men jeg sliter med att tempmåleren går i takt med bassen, den reagerer litt med lysene ettersom jeg slår på og av dem å vist bilen står på tomgang en stund så blir bilen veldi varm i følge måleren, men vist jeg stopper bilen å så starter den igjen så står den på normal igjen hva kan være problemet her? jeg har prøvd å pussa jordinga til motoren også, siden jeg har forstått det slik att følerene er jorda via den eller er det feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 har hun montert en kondensator på dette anlegget? hender at diverse stajs begynner å blinke/bevege seg i takt med musikken hvis det er et anlegg med mye effekt, og det ikke er montert kondensator. trodde vel kanskje at lysa var det som begynte å blinke først men... i hvert fall 1 farad pr 1000 watt er hva de lærde ser på som greit å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 ja, jeg satte på en 1,5 farads kondensator der, for ellers så var det bare ett dunk så kobla anlegge ut slutta jo med det når kondensatoren kom på plass, men nå er det temp måleren som oppfører seg rart, slik att den stiger til alt for varm menst motoren egentli ikke er varm, å att den går i takt med bassen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 bumb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 beklager, da kan ikke jeg hjelpe deg, men det må da være noen som har opplevd dette før/vet hva det skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 ja, er rart vist jeg er den eneste det er i allefall bra iriterende sitte se på att den hopper opp å ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 hvis ikke kan du se på den som en ny trend. discoinstrumenter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 hehe joda, slik kan en jo se på det som Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 7, 2007 Forfatter Share Skrevet November 7, 2007 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THE WOLF Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 bytt til feitere + og - kabel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 For lite strøm. Kjøp bedre batteri, legg opp tykkere kabler, og eventuelt ny dynamo. Har det samme i 318en, der stiger tempen når anlegget spiller. Er nok spenningsfallet som får temperaturmåleren til å tulle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 7, 2007 Forfatter Share Skrevet November 7, 2007 hmmmm har 30 kvadrat kabler å 2 nye 100 ampertimer batt da trodde det skulle holde jeg forslag hvor stort det kan være da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 hvor mye trekker anlegget da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Kablene ifra batteriet har selfølgeligt ingenting med tempmåleren å gjera! Det er selfølgeligt kablene til batteriet!! Hugs at kablene til batteriet skal takle straumen ifra anlegget + alle andre straumkilder i bilen. Oppgrader kablene ifra dynamo til batteri og ifra batteri til jord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Er batteriene helt like og kjøpt inn samtidig? Du burde kanskje hatt en skillediode der, sånn at ikke batteriene kan tappe hverandre. Sjekk jording mellom batteri og jord, mål spenning over batteriet når du ikke trekker strøm, da skal den ligge et stykke over 12V, om jeg ikke husker helt feil, bør den være 12,7. Mål spenning på batteriet med motoren igang uten anlegget på. Den bør ligge mellom 14 og 14,4V. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå