Gå til innhold

E39 eller E38?

wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Syns nå begge de bilene der er råstygge i forhold til både E32 og E38 jeg da!

probleme er at mercedes ser ut som de er fra 80 tallet til sammenligning liksom.

mens bmw ser nyere ut enn de egentli er.

Du har nesten helt rett, men W126 er faktisk fra 70-tallet (1979) og W140 er fra 90-tallet (1991)... altså tre år før E38 kom på markedet i 1994. Ergo er poenget mitt med W126 ikke hvor moderne designet er, men hvor klassisk designet er. E38 ser heller ikke spesielt moderne ut i dag (skulle nesten bare mangle iom at modellen nå er nesten 15 år gammel), men et klassisk design har E38 uten tvil.

Personlig har jeg også sansen for W116, men iom at den kom på markedet allerede i 1972 må den nesten sammenlignes med E3 og dermed er det ingen tvil om at Mercedes-Benz var noen nivåer foran.

W116

MercedesS-klasse3.jpg

Haha, ja da snakker vi god gammel Mercedes! Jeg mener å huske at vi diskuterte denne bilen i en annen tård. Car testet nye S65 AMG og tok med en slik Benz (med den ville 6,9 litern) Husker du det Fredrik? Fikk du lest det bladet?

W116 er også en afrikansk diktators våte drøm:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns nå begge de bilene der er råstygge i forhold til både E32 og E38 jeg da!

probleme er at mercedes ser ut som de er fra 80 tallet til sammenligning liksom.

mens bmw ser nyere ut enn de egentli er.

Du har nesten helt rett, men W126 er faktisk fra 70-tallet (1979) og W140 er fra 90-tallet (1991)... altså tre år før E38 kom på markedet i 1994. Ergo er poenget mitt med W126 ikke hvor moderne designet er, men hvor klassisk designet er. E38 ser heller ikke spesielt moderne ut i dag (skulle nesten bare mangle iom at modellen nå er nesten 15 år gammel), men et klassisk design har E38 uten tvil.

Personlig har jeg også sansen for W116, men iom at den kom på markedet allerede i 1972 må den nesten sammenlignes med E3 og dermed er det ingen tvil om at Mercedes-Benz var noen nivåer foran.

W116

MercedesS-klasse3.jpg

Må si meg ganske uenig der ja, E38 ser rett å slett forut sin tid ut.

mens mercedes ser kun klassisk ut, og faktisk FØRUT sin tid, altså de ser gamlere ut enn de egentli er. mens bmw ser nyere ut enn de egentli er.

hvis vi skal snakke klassisk på bmw så bør vi nok tilbake på seinest tidlig 80tallet for å få en bmw som ser "klassisk" ut. E38 er jo per dags dato den (nest) nyeste 7serien og det er jo etter min mening ikke gammelt akkurat. dermed blir den heller ikke klassisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja da snakker vi god gammel Mercedes! Jeg mener å huske at vi diskuterte denne bilen i en annen tård. Car testet nye S65 AMG og tok med en slik Benz (med den ville 6,9 litern) Husker du det Fredrik? Fikk du lest det bladet?

Nei... dessverre, men W116 450SEL 6,9 er faktisk ikke spesielt sprek tiltross for en V8 motor på hele 6834 cm3. Den klarer ikke 0-100 Km/t hurtigere enn ca. 7,5 sekunder og har en topphastighet på 225 Km/t. Nei modellen man skal ha er W109 300SEL 6,3 (1968-72)... den klarer 0-100 Km/t på ca. 6,5 sekunder og har også en topphastighet på 225 Km/t.

300SEL63.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis vi skal snakke klassisk på bmw så bør vi nok tilbake på seinest tidlig 80tallet for å få en bmw som ser "klassisk" ut. E38 er jo per dags dato den (nest) nyeste 7serien og det er jo etter min mening ikke gammelt akkurat. dermed blir den heller ikke klassisk.

E38 er jo primært en evolusjon over designtemaet som ble etablert med E32 (med et konkret unntak for spesielt frontlyktene). Ergo hadde E38 på mange måter allerede et temmelig konservativt design da den kom på markedet i 1994. Det er bl.a i dette lys vi bør vurdere BMW´s behov for å vekke markedet med noe helt nytt da E65 kom på markedet i 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del 725tds til salgs nå. En liten chip der, opp til 180 hk så har du jo en grei bil...

Mener fremdeles at delekostnadene på 7 serien er høyere, det er mindre uorginale deler på markedet osv. Vet at ikke alle er enige med meg her men det er nå ihvertfall det jeg har erfart.

I tilegg så må du jo ha større felger osv for at bilen skal bli tøff, noe som igjen fører til større kostnader. Skal hente nye piggdekk i dimmensjonen 225-50-17 med nye felger på lørdag, og det ble ikke billig. Gruer meg til jeg skal investere i sommerfelger i 19-20" størrelse. På E39 er det helt greit med 16" på vinter og 18" på sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del 725tds til salgs nå. En liten chip der, opp til 180 hk så har du jo en grei bil...

Mener fremdeles at delekostnadene på 7 serien er høyere, det er mindre uorginale deler på markedet osv. Vet at ikke alle er enige med meg her men det er nå ihvertfall det jeg har erfart.

I tilegg så må du jo ha større felger osv for at bilen skal bli tøff, noe som igjen fører til større kostnader. Skal hente nye piggdekk i dimmensjonen 225-50-17 med nye felger på lørdag, og det ble ikke billig. Gruer meg til jeg skal investere i sommerfelger i 19-20" størrelse. På E39 er det helt greit med 16" på vinter og 18" på sommer.

kjører 18toms piggfri på sjuern nå så vet at det koster penger ja...hmm...

men en mørk sjuer med lyst interiør er fett..hmm..

virker som de fleste er for e38..ikke hørt så mange gode argumenter for e39 enda..hmm..motor er i grunn ikke viktig..om det blir 740 eller 728 er det samme, så lenge bilen har mye utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er E38 rette bilen. Ser du på "Finn" så er jo de fleste E38 der ganske bra utstyrt. Jeg har ihvertfall kjørt over 39000 km med min 730d på 1,5 år og har virkelig kost meg hver eneste kilometer... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...