Kjennern Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Har lurt på litt ang BMW sine diesel biler. Dette gjelder vel for det meste E39 og mulig E46. Er vel ikke så mange eldre E60er enda. Noen som har erfaring med chip og isåfall hva har dere erfart? Problemer er vel det jeg hinter etter da. Jeg har en E39 530d som har rulla 175K og har hatt litt problemer med dyser siste tida(Bytta 2 stk alt + rele til diesel pumpa). Og nå begynner den å feile igjen....... Det som er mest irriterende er å ha den mye inn på verksted. Er en kommer og går feil, funker alltid når jeg skal ha den på verksted Jeg vet faktisk ikke om min er chippet, de skulle sjekke dette samtidig. Men jeg tror kanskje den er det. For jeg har lest litt å når man chipper så endrer man jo trykket på dysene, så jeg kan forstå at de da kan bli fortere ødelagt. Andre som har opplevd dette på sine dieseler som har rulla en del KM? ligger jo på 3500,- + arb for en dyse ca Kan bli dyrt om alle må byttes. Butikken jeg kjøpte bilen av mente det kom av uren diesel.....hmmm tror ikke helt på den men.
mhane Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Min hadde gått 250 000, ingen problemer. Uren diesel kan være et problem, men mest hos stasjoner hvor det ikke er gjenomtrekk av dieselen, dvs at det ikke selges så mye... Har sett et tilfelle der det var kommet dieseldyr hos en stasjon hvor det ikke var mye salg av diesel og den ble stående i ukesvis.
Odd-M Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Jeg har lest noe om problemer med matepumpen i tanken, men finner F ikke trådene. Vet det har blitt skrevet på både bimmers og bmwccn forum. Problemet registreres ikke ved diagnose. Edit: Les denne tråden -> http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... =matepumpe
Kjennern Skrevet November 6, 2007 Forfatter Skrevet November 6, 2007 Har ikke helt like feil, men er verdt å bytte uansett. Problemet mitt er at den begynner å jukse på lavt turtall/går skikkelig ujevnt å hele bilen rister. Står den lenge nok på tomgang kuttern. Jeg har ikke no problem på høyt turtall enda. Men ringer verksted imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå