Gå til innhold

Min E-39 Touring. bimmern er død side 24


Hefner
 Share

Anbefalte innlegg

1950 kr for et hjullager foran?? hvor kjøper du det hen til den prisen da?? betalte 920,- jeg hos schmiedmann

BMW. Er ikke noe billigere hos de andre. Var det foran du fikk for 920,-? Det er ca. det lagrene bak koster til E38. De er altså dobbelt så dyre foran. Vil tro det gjelder E39 også.

Men ok - siden det tydeligvis er forskjeller her så skal jeg ikke OTe tråden din med E38-pjatt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1950 kr for et hjullager foran?? hvor kjøper du det hen til den prisen da?? betalte 920,- jeg hos schmiedmann

BMW. Er ikke noe billigere hos de andre. Var det foran du fikk for 920,-? Det er ca. det lagrene bak koster til E38. De er altså dobbelt så dyre foran. Vil tro det gjelder E39 også.

Men ok - siden det tydeligvis er forskjeller her så skal jeg ikke OTe tråden din med E38-pjatt. ;)

Oj skrev svar akkurat samtid som meg du nå :) ja den prisen jeg fikk foran ja.... var bittelitt rabatt bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. I følge ETK er faktisk hjullageret foran på en E39 dyrere enn foran på E38. I forhold til amerikansk pris, så skal det nok koste godt over 2 lapper hos BMW. Det er neppe originalvare fra Schmiedmann.

Når det gjelder mitt, så betalte jeg 1500,- hos Tronrud Drammen. Fikk god pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jaja, jeg måtte ha det på dagen, så jeg kjørte helt til Tronrud Drammen og henta fordi de ikke hadde i Tønsberg, så prisen var ett fett. Var fin bonus å få 30% eller noe da jeg kom opp dit. Men NÅ har jeg ihvertfall mast nok om dette. :)

Kan jo kanskje anta at jobben er lik som på E38 - og da er det bare å skru av hjul, dunke ut dekselet i midten foran hjullageret, vippe ut ørene på sentermutteren, ta ut senterkoppen på felgen, skru den på, slippe bilen ned så hjulet står godt i bakken. 46mm pipe (de har på Biltema til en 60-lapp) med latmannsarm (jeg bøyde først en, så brukte jeg en kraftig skralle og et 1.5 meter langt rør fra hengekøya), og klem på, så løsner mutteren. Opp med bilen, av med hjulet, av med kaliper, av med skive, av med mutter, av med ytre delen av lageret (det deler seg lett), av med bremseskjold, og så bruker du en meisel og hammer til å slå av indre delen av lageret. Går helt fint. Kan skjære spor med vinkelssliper også hvis du sliter. Hos meg gikk det greit uten. Så er det på med bremseskjold først av alt (husk det - hvis ikke går det ikke på!), så banke innpå lageret (prøv å få det til slik at du slår jevnt på indredelen), sentermutter, bremseskive, kaliper, hjul, ned på bakken, dra til 46mm-mutteren, opp og av med hjul igjen og så banke inn låseørene på mutteren (jeg skar spor med Dremel og bøyde inn). På med deksel og hjul. Done deal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Hehe Fæle var kanskje litt drøyt når de fleste har det, men syns det ble mye bedre med de.

Nei har ikke xenon i tåke, bare noen H7 superwhite pærer fra Gs som jeg syns lyser ganske ok hvit men selfølgelig ikke som xenon.

Led pærene til Angel-eyes lysa ble også kjøpt på GS. Så de hadde noen røde pærer der også, det må være noe for deg Steffan? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...