Gå til innhold

Vinterdekk med eller uten felg Bergen?

xZoPpY
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har jo skrevet om min erfaring med hakkapeliita Q-bæsj..

For mykt dekk, slites fort ut også, spesielt hvis du kjører litt aktivt.

Stemmer stemmer, håper rsi er bedre da :)

Du skulle gått for michelin x-ice.

Vet at jeg nå blander meg i jobben din, men jeg har to Michelin dekk på ene akselen og to Pirelli på andre akselen (kjøpt hos dere forresten), ikke veldig forskjellig kjørelengde på dekkene, men på snø og bar vei er ihvertfall Pirellidekkene mye bedre. Michelindekkene virker som om de har for lite mønster (ikke dybde, den er fin) til å få skikkelig feste i snøen og til å få unna vann på våt veibane, mens de er ganske gode på is. Var absolutt fornøyd med Michelindekkene så lenge jeg hadde 4 av de og kjørte mye på glatte veier, men føler at Pirellidekkene er bedre egnet de fleste dagene her i Bergen (bortsett fra når det er is og da kjører jeg helst den andre bilen med pigger). Men nå er det vel Sava dere anbefaler for de som kjører mest på bare bergensveier?

Har forresten en kamerat som kjenner flere hos dere bedre enn jeg gjør og som kjøpte et sett med felger og Savadekk til Merce'n sist lørdag hos dere, og han var storfornøyd etter å ha kjørt med de over Kvamskogen og opp en bratt vei til en hytte vi var på, så han anbefaler de ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...