morteym Skrevet November 11, 2007 Forfatter Share Skrevet November 11, 2007 MF DUFF: Nei, jeg var medlem av BMWCCN (Fredrikstad?) fram til jeg ikke betalte kontigenten for et par år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 MF DUFF: Nei, jeg var medlem av BMWCCN (Fredrikstad?) fram til jeg ikke betalte kontigenten for et par år siden.. Okay, jeg så du har Stavanger som bosted det var derfor... Jeg er aktivt medlem i Rogaland. Da hadde du visst hvilken bil det dreier seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Jeg er ikke helt enig med de som syns det er bedre å betale dyre dommer de første årene.. Selv har jeg ikke hatt de aller "grommeste" bilene men prisene på meg selv har vært uløslige.. Dette var riktig nok i sparebanken som er svindyre.. E30 M3en jeg hadde sleit til og med far min med å forsikre.. Måtte bli totalkunde i gjensidige for å få det til. Men til de som ikke vet det har gjensidige en meget gunstig avtale.. Viss du har kjørt firmabil regelmessig (skadefritt) i 2år får du starte med 50% bonus uavhengig av alder.. Jeg lurer selv på E46 M3 og fyller 23 om 3-4uker og har 50% bonus og er totalkunde.. Har ikke sjekket pris men regner ikke med det er billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Mener å huske at jeg leste i en eller annen tråd her, at noen forsikringsselskaper faktisk nektet og forsikre bla. E46 M3/andre dyre biler på "unge" sjåfører??? Bare pga. alder, uansett inntekt, bosted etc... Noen som vet noe om dette? Jeg er 23, og har kun hatt 2 biler siden jeg fylte 18 og fikk lappen, den første bilen (hyundai accent) hadde jo mor fra før, så den stod forsikret etc på henne, og vi valgte og gjøre det på samme måte med bmw'n jeg har nå, nettopp pga. det med alder osv. Vi (foreldrene mine) er totalkunder hos IF, husker ikke hvor mye % bonus vi har nå, men vi har to biler, og hvis bmw'n skulle stått på meg, hadde forsikringen pro anno ligget på mellom 25 og 30k Bilen kostet, ferdig registrert inkl. 17" ///M-felger 215k da vi kjøpte den i 2004! Syns det var drøyt med så høy forsikringspris på en 00-mod 316... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Jeg skjønner jo at det ikke nytter å ha en bil til 200k på seg selv med full kasko og hele pakka når man er 18. Greia er at det er normalt å kjøpe seg en billig drittbil til 5-50 lapper når man er 18, en bil man ikke trenger annet enn ansvar eller delkasko på. Da er det aller meste helt overkommelig forsikringsmessig. Problemet er at folk har så dyre biler i ung alder nå for tiden. Men for all del, jeg kjøpte en 9 år gammel E36 320ia som min første bil, og måtte ha den på foreldrene mine jeg og. Den betalte jeg 134.000,- for da, og det var dyr bil så sent som for 8 år siden da jeg fikk lappen. Fant allikevel fort ut det lønte seg å begynne å spare forsikring selv, så jeg kjøpte meg en bil til 40 lapper da jeg begynte å studere på høyskole, hadde kun delkasko, og har spart opp bonus siden da. Har aldri angret på det, siden man normalt kun går oppover i verdi på bilene man eier, og dermed må ha full kasko etterhvert. Har 60% på to biler nå, og får automatisk 50% på tredje bil. Greit å kunne sjonglere litt med bonusene. Det utgjør mye penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Jeg er 23, og har kun hatt 2 biler siden jeg fylte 18 og fikk lappen, den første bilen (hyundai accent) hadde jo mor fra før, så den stod forsikret etc på henne, og vi valgte og gjøre det på samme måte med bmw'n jeg har nå, nettopp pga. det med alder osv. Vi (foreldrene mine) er totalkunder hos IF, husker ikke hvor mye % bonus vi har nå, men vi har to biler, og hvis bmw'n skulle stått på meg, hadde forsikringen pro anno ligget på mellom 25 og 30k Bilen kostet, ferdig registrert inkl. 17" ///M-felger 215k da vi kjøpte den i 2004! Syns det var drøyt med så høy forsikringspris på en 00-mod 316... Da tror jeg du bør skjekke opp gjensidige.no jeg skjekket opp en 99 modell 318 på meg selv ifjor og de skulle ha 13 000kr i året for full kasko og 16k kjørelengde. jeg var 19 og med 30% bonus. Du som er over 23 bør vel slippe unna med full kasko til en 10 000kr kanskje siden du bl. annet slipper ungdomstillegg. tegn et par forsikringer til og få helkunderabatt så blir det enda billigere. Virker som at det er mange her inne som ikke har skjekket opp priser hos forskjellige forsikringsselskap og derfor fått et veldig feil inntrykk av hva det vil koste. Og såvidt jeg har forstått er det billigere å forsikre en bil desto nyere den er. Nyere bil har lavere ulykkesstatistikk og er derfor billigere. kasko på en E46 320 er garantert mye billigere enn kasko på en E36 320. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Jeg skjønner jo at det ikke nytter å ha en bil til 200k på seg selv med full kasko og hele pakka når man er 18. Greia er at det er normalt å kjøpe seg en billig drittbil til 5-50 lapper når man er 18, en bil man ikke trenger annet enn ansvar eller delkasko på. Da er det aller meste helt overkommelig forsikringsmessig.Problemet er at folk har så dyre biler i ung alder nå for tiden. Men for all del, jeg kjøpte en 9 år gammel E36 320ia som min første bil, og måtte ha den på foreldrene mine jeg og. Den betalte jeg 134.000,- for da, og det var dyr bil så sent som for 8 år siden da jeg fikk lappen. Fant allikevel fort ut det lønte seg å begynne å spare forsikring selv, så jeg kjøpte meg en bil til 40 lapper da jeg begynte å studere på høyskole, hadde kun delkasko, og har spart opp bonus siden da. Har aldri angret på det, siden man normalt kun går oppover i verdi på bilene man eier, og dermed må ha full kasko etterhvert. Har 60% på to biler nå, og får automatisk 50% på tredje bil. Greit å kunne sjonglere litt med bonusene. Det utgjør mye penger.. var ikke dyre biler jeg siktet til tidligere.. som sagt, 20 år gammel bil på meg ville ha kostet ca 7000 i året, til man er 23år minus bonus opptjening. samme bil osv på en med 75%5år hadde kostet under 2000kr året. så di bonusene man opptjener seg fra 18 til 23 år, vil dette være mer verdt i di 5000 mer jeg hadde betalt i 5 år til jeg er 23år selv og forsikret den samme gammle bilen på meg selv da uten opptjent bonus? vet vertfall hva som har lønnet seg for meg. nå er jeg 22 år, har hhv. 50,60 og 70%1 år på mine 3 biler. har hatt bilforsikring i 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Jeg som er over 30 sleit med å forsikre min e30 M3 så nå står den forsikra som M635 diskuterte dette med forsikrings agenten min og det var eneste løsninga for e30 m3 var svartelista Men siden jeg har så mange andre forsikringer så tok de ikke sjansen på att jeg flytta alle forsikringene mine til noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Fatter ikke at dere gidder å ha bilene på foreldrene deres. Før eller siden må dere begynne på bunn selv, uansett, og som regel blir bare bilene dyrere og dyrere gjennom livet.Når det gjelder kalkulatoren på Gjensidige.no, så får du neppe beregna M3 der. Den sier jo til og med at 325i og 730i er "spesielle biler" som man må ringe til de for. litt rart at du skriver dette.... du slipper unna ungdomstilegg og veldig mye kroner når du har den på foreldre... når jeg var 19 hadde jeg en 320 cab, billligste var 32 tusen på meg selv, på min far med meg som fører kom det på 5600 spenn... vesta skulle faktisk ha 119 tusen regner du over det da sparer du JÆVLI med penger på å ha den på mor eller far... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 11, 2007 Forfatter Share Skrevet November 11, 2007 Merkelig greier dette.. trodde ikke det var mulig å opparbeide seg en så høy bonus som 70% på rundt fire år?? Trodde forresten også at ungdomsgrensa gikk bort ved fylte 24 år og ikke 23? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 litt rart at du skriver dette.... du slipper unna ungdomstilegg og veldig mye kroner når du har den på foreldre...når jeg var 19 hadde jeg en 320 cab, billligste var 32 tusen på meg selv, på min far med meg som fører kom det på 5600 spenn... vesta skulle faktisk ha 119 tusen regner du over det da sparer du JÆVLI med penger på å ha den på mor eller far... Hos Gjensidige er ungdomstillegget "hele" 700,- i året. Det var i hvertfall det da jeg var i den båten. Med feilfri kjøring får man refundert hele ungdomstillegget når man blir 23 år. Ergo skal det ikke koste en dritt mer å være ung enn å være gammel, annet enn bonusforskjellen og at man må ha fører under 23 år med i forsikringen. Noen forsikringsselskaper, som f.eks. If, gir skyhøye priser til alle under en viss alder bare fordi de rett og slett ikke ønsker de som kunder, men i utgangspunktet er ikke forskjellene så store på alderen. Jeg fatter ikke hvordan du har fått priser på 7000,- for bare ansvar/delkasko med 20% bonus (startbonus). Anbefaler å sjekke Terra for de som er under 23. Etter fylte 23 var Gjensidige det beste for meg, og har vært det siden. Merkelig greier dette.. trodde ikke det var mulig å opparbeide seg en så høy bonus som 70% på rundt fire år?? Stemmer.. man begynner på 20%, og det øker 10% i året. Enkelt og greit. Trodde forresten også at ungdomsgrensa gikk bort ved fylte 24 år og ikke 23? Det varierer fra selskap til selskap. Hos Gjensidige er grensa 23. Hos Terra mener jeg den var 24. Det var derfor jeg for min del flyttet over til Gjensidige da jeg ble 23 - og har blitt der siden. Dumt av Terra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Jeg er 23, og har kun hatt 2 biler siden jeg fylte 18 og fikk lappen, den første bilen (hyundai accent) hadde jo mor fra før, så den stod forsikret etc på henne, og vi valgte og gjøre det på samme måte med bmw'n jeg har nå, nettopp pga. det med alder osv. Vi (foreldrene mine) er totalkunder hos IF, husker ikke hvor mye % bonus vi har nå, men vi har to biler, og hvis bmw'n skulle stått på meg, hadde forsikringen pro anno ligget på mellom 25 og 30k Bilen kostet, ferdig registrert inkl. 17" ///M-felger 215k da vi kjøpte den i 2004! Syns det var drøyt med så høy forsikringspris på en 00-mod 316... Da tror jeg du bør skjekke opp gjensidige.no jeg skjekket opp en 99 modell 318 på meg selv ifjor og de skulle ha 13 000kr i året for full kasko og 16k kjørelengde. jeg var 19 og med 30% bonus. Du som er over 23 bør vel slippe unna med full kasko til en 10 000kr kanskje siden du bl. annet slipper ungdomstillegg. tegn et par forsikringer til og få helkunderabatt så blir det enda billigere. Virker som at det er mange her inne som ikke har skjekket opp priser hos forskjellige forsikringsselskap og derfor fått et veldig feil inntrykk av hva det vil koste. Og såvidt jeg har forstått er det billigere å forsikre en bil desto nyere den er. Nyere bil har lavere ulykkesstatistikk og er derfor billigere. kasko på en E46 320 er garantert mye billigere enn kasko på en E36 320. Ja skal sjekke opp hos flere selskaper på nyåret, når jeg skal ha nybil! Glemte å nevne at jeg jo selvfølgelig ikke var 23 den gangen vi sjekket opp forsikringspolisen på bmw'n, det er jo 3 år siden, altså var jeg bare 20 den gangen Og vi gidder ikke og sette den på meg nå, når det bare er snakk om mnd før jeg skal ha en ny, så får vi sjekke når den tiden kommer, hvilket selskap vi bruker og hvem bilen skal stå på, men er jo på høy tid at jeg begynner og opparbeide meg egen bonus-ordning:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 På min betaler jeg 10500,- pr år. Fører over 25 år, 60% bonus. Kjørelengde 20000. Dette er hos Postbanken Forsikring. De var klart billigst, neste på listen var Gjensidige, som skulle ha ca 15000 for samme kjørelengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 har aldri fått noe pris på 7000.... men uansett... kunne liksom aldri betalt 119 tusen i forsiring... det er jo latterlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MF DUFF Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 Husker at for noen år tilbake var det jo noen som fikk en del av bonus poengene fra "far og mor" når de tegnet på seg selv. Hvis de hadde hatt bilen sin hos dem og kjørt skade fritt. Jeg betaler faktisk 3400 for en 91 320 utenkasko den har jeg bare 50% på. Men det er likevel mye sammen lignet med en spesiell 03 M3 der jeg betaler 7000 med 70%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå