Gå til innhold

Hvordan er forsikringen på E46 M3?

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Husker at for noen år tilbake var det jo noen som fikk en del av bonus poengene fra "far og mor" når de tegnet på seg selv. Hvis de hadde hatt bilen sin hos dem og kjørt skade fritt.

Ja, før i tiden kunne man overta forsikringen til sine foreldre. Husker jeg fikk tatt over mine foreldres forsikring nå jeg var litt yngre. Det var kjekt med maks bonus som ung.. :)

Hadde jeg vært ung bileier i dag, så hadde jeg absolutt vurdert å kjøpe en gammel haug av en bil, gjerne en veteran, for å få bygget opp bonus. Det vil man garantert tjene på over tid hvis man har tenkt til å ha litt dyre biler, og spesielt M-biler mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Husker at for noen år tilbake var det jo noen som fikk en del av bonus poengene fra "far og mor" når de tegnet på seg selv. Hvis de hadde hatt bilen sin hos dem og kjørt skade fritt.

Ja, før i tiden kunne man overta forsikringen til sine foreldre. Husker jeg fikk tatt over mine foreldres forsikring nå jeg var litt yngre. Det var kjekt med maks bonus som ung.. :)

Hadde jeg vært ung bileier i dag, så hadde jeg absolutt vurdert å kjøpe en gammel haug av en bil, gjerne en veteran, for å få bygget opp bonus. Det vil man garantert tjene på over tid hvis man har tenkt til å ha litt dyre biler, og spesielt M-biler mm.

Ja en gammelt vrak med absolutt minimum forsikring på... Så kan gliset stå på far... En bil til 1500 sparer akuratt like mye bonus opp som en bil til 2 millioner... Heldigvis er den tiden over. Jeg hadde mine biler på meg fra første dag, dyrt men føler jeg har igjen for det nå 10år senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid hatt bilen på meg selv da fatter mente jeg ikke hadde råd til å ha bil om jeg ikke kunne betale forsikring selv:P

har vel igjen for det nå selv om jeg bare er 21. har på et mystisk vis klart å skaffe meg 40% på to biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid hatt bilen på meg selv da fatter mente jeg ikke hadde råd til å ha bil om jeg ikke kunne betale forsikring selv:P

har vel igjen for det nå selv om jeg bare er 21. har på et mystisk vis klart å skaffe meg 40% på to biler

har også klart og skaffe meg 40 % på to biler:P

vi har sikkert samme forsikringsselskap.

men jeg har en ny ford focus coupe cab med alt ekstrautstyt registrert på meg og jeg betaler 9000 i året da har jeg full kasko m leiebil og 16000 km syntes ikke d er galt for en 20 åring jeg;)

(grunnen til jeg har bilen er fordi jeg hadde lyst på en bil som nesten ingen andre har;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også spart bonus i eget navn fra første stund og nyter idag godt av det. Jeg tror bunn særiøst det er god økonomi i det, så fremst en holder seg til en fornuftig bil de første 2-3 årene.

Men selv om jeg tidligere hadde typiske ungdomsbiler som var dyre å forsikre, så var jeg aldri i nærheten av de summene dere snakker om. Forstår ikke at dere må betale så inn i HELV*** mye?

For å dra en sammenligning så skulle jeg egentlig kjøpe en 93 E36 320 coupe i 2000. Den gang kostet disse langt over 100k. Med 30 eller 40% bonus og fører under 24 år kom den på under 10k med full dekning og normal egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man øker i bonus om man har en gammel veteran stående? Dette må vel enkelt og greit være utrolig billig? Ingen årsavgift heller.. Noen som har forslag til en billig interessant veteranbil da?

finnes jo så mange gamle biler hehe.

men jeg har titta litt på en gammel vw boble er gøyale på vinteren RWD :lol:

ellers så er det jo et hav av veteraner når man først vet hvor man skal begynne.

hva med en gammel bmw da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, ringte til en god filleonkel som har en gammel bmw 2002 som han restaurerte for en del år siden. Nettopp overhalt motoren og skal registrere den etter nyttår. Så kan han sette den på meg, så betaler jeg mellomlegget det koster ekstra det koster å ha den på meg istedetfor på han. Håper ikke det blir så dyrt. Koster 3500 i året med 50% bonus på han nå.

Det er vel noe lignende dette her:

mh2ijjvbrjekh8jscssg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første bil som jeg fikk for over 4 år siden. Forsikringa ville blitt over 50k/år på meg selv. Så jeg tenkte at det er like greit å vente med å ha bil på seg selv til man er over 24 år. Får vel sette skrapet til mor på meg etterhvert =)

Vi har bilen på IF fordi det er greit for dem at det er "min" bil i praksis. En del forsikringsselskap har annen policy slik at den dagen du kræsjer så kan dem finne på å si at du har jukset osv.. sleipe jævler.

Er helt enig med deg. Er selv 17 år, og har (snart) en e39 523i. Den blir jo over 30k på meg selv, og da blir den stående på far.. :) Skal ha mye bonus for å tjene inn de 30k jeg må ut med på 1.bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...