Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis me ny bil Gunnar.. faren til en jeg kjenner hadde makan bil for 4 år siden da kostet en slik bil 600t. men di datt drastisk i pris og fort, datt vel over 100t i året, mulig det var pga av nytt karroseri og da bytter di med slike biler ofte. nå er vel prisen mer stabil og ligger vel rundt 200t? og kanskje rimeligere.

Jeg tror ikke jeg hadde sovet godt om natta med et slikt verditap!

7eren min har tapt seg ca 100k i året siden den var ny (jeg har ikke tapt en krone :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har den fått vinterhjul, 215/65-16" Michelin X-Ice.. ser enda mer stusselige ut enn sommerfelgene, så det skal bli godt med skikkelige felger til våren. Legger vel kanskje vinterdekka over på felgene på bildene..

thomkleven, Bilen så ganske annerledes ut for en måned siden.. oransje blinkere rundt om, ikke fire blås bak (kun de to originale som er skjult under bakfangeren). Høres det fortsatt ut som den? I så fall er det mulig, men de to siste eierne har vært på andre kanter av landet.. venter på komplett eieroversikt fra BT.

Tror denne hadde doble potter etc sist jeg så den, så er nok en annen bil. Nyyydelige biler, med en ubeskrivelig komfort. Drømt om slik en lenge, men er ikke så aldeles parkeringsvennlig... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har PDC (foran og bak), så syns nå det går fint veldig fint å parkere. Er med mer bekymring at jeg går fra den og lar andre parkere ved siden av. Byparkeringsplasser og spesielt parkeringshus er ikke laget for så brede biler som E38. Men anbefaler PDC på E38 - de er lange og ubestemmelige både foran og bak.

Vi har vel allerede fått på det rene at det er en annen bil, og det er heller ikke noe Kristiansand i eierlista.

Sånn ellers så fikk bilen en rask vask og polering i dag. Betryggende med et bonevokslag på den før noen måneder med saltråke. Har fått meg en HTC S710 (som tar enda dårligere bilder enn W880i!), så bildene er ikke topp, men her er noen (med de fantastiske vinterfelgene):

dra6vz57mnwvjhaw6jbl.jpg

aqixfd9j2hsdvsvt6pea.jpg

39s6wv0w7aqwl0k272w0.jpg

no2y77ozr7dkahsel57f.jpg

kmfrr6s7ta1lwyvyzwon.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Gir du deg? :P

Men joda, ble blank og grei, men polerte ikke stort, tørka i grunnen bare av. Ser OK ut, men det er en del steinsprut på panseret, som selvfølgelig viser ekstra godt med hvit bonevoks oppi.

For oppdateringens skyld får jeg ta med at den skal til BMW for bytte av h.f. hjullager, automatolje og kjørelysprogrammering. 3500,- bare for oljebytte på automaten :shock:, så jeg blir vel 7 lapper fattigere før helga - og hvis jeg bestiller felger i tillegg, så blir det knekkebrød hele helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Gir du deg? :P

Nei, egentlig ikke! Men har jo skjønt at du har "bestemt" deg :P .

og hvis jeg bestiller felger i tillegg, så blir det knekkebrød hele helga.

Trenger vel ikke bestille ennå? Lenge igjen til du får brukt de, og kansje du kommer over noen deilige 20" til en billig penge i løpet av vinteren :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen henta hos Morris. De hadde glemt å feste det løse varmeskjoldet rundt reservehjulsbrønnen (bråkte sånn at jeg måtte ta det av), og så fikk de ikke koda kjørelys heller, men det skulle gå. De manglet en kode de måtte få fra BMW? 1050,- for den kodingen i så fall - må ha ny time. Men det var deilig å få bort romlelyden fra hjullageret, og ny olje på automaten håper jeg er en god investering. 6 lapper totalt.

Steffan, Jaja, får kanskje roe nerva litt. Men det tar jo tid å få sånt fra USA, ihvertfall om jeg velger sjøfrakt. Mulig jeg kan få sendt de til USA-avdelingen vår (nyoppretta), og få det med noen paller derfra. Hadde vært genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kommer på rundt 16-18 lapper inn i Norge med dekk. Men syns det er risky med så mye penger over dammen.

Kaliperne på min er helt svartblanke og ser OK ut, tror det er originalt, ser pulverlakkert ut. Og så er det jo faktisk 316x28mm skiver foran (større enn E34 M5 3.6) og 324x12mm bak, og 4-stempla kalippere, så det er ikke sikkert det ser så ille ut. Grombremser på alle 7ere originalt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kommer på rundt 16-18 lapper inn i Norge med dekk. Men syns det er risky med så mye penger over dammen..

Hvis det ender på så mye, så ville jeg ha tittet på hvaChristalex kan tilby. Syns han har meget gode priser på det meste og man får jo faktisk en 20" felgpakke for 20 000kr. Jeg skal bestille sommerhjul av han (Toora T-190) når den tid kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...