Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns ikke Alpina er noe spennende felgvalg. Det ser helt klart bra ut, men er samtidig litt traust.

Jeg tror dessuten ikke at det er så mange andre enn BMW-entusiaster som forstår dette med Alpina-felger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns ikke Alpina er noe spennende felgvalg. Det ser helt klart bra ut, men er samtidig litt traust.

Jeg tror dessuten ikke at det er så mange andre enn BMW-entusiaster som forstår dette med Alpina-felger...

Som det er sagt i veldig mange innlegg på bimmers, så er det din bil og dine valg.. Er bare vi som er veldig på hva vår personlige smak sier.. :)

Skal ha meg E38 til sommeren jeg nå! Får mer og mer lyst på, hvertfall etter å ha sett denne alpina blå som Dr_S la ut her... fytti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina 20" er jo usannsynlig perfekt på E38, Men de du har "valgt deg ut" tror jeg kommer til å bli vel så fine. Utseende messig så er jo 20" helt klart det beste. Men 7-serie er jo kjøremaskin, spørs om den blir det med 20". Men det skal ikke jeg legge meg borti:)

Lykke til i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da blir det visst en grei bonus på oss for 2007 også, så da får man vel feire med å få litt fortgang i felgbestilling. Det ser ut som det blir USA, og muligens via JetCarrier..

Har ellers lyst til å gå opp et hakk på profilen på 20", slik at rulleomkretsen øker 2.5% kontra originalt. Da for å få mest mulig gummi på felgene. Får håpe det ikke blir plassproblemer. Og så sliter jeg litt med å finne bakdekk i riktig dimensjon til overlevbar pris. Er også litt spent på om den er senket nok foran for 20".. har egentlig ikke lyst til å gå noe lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du burde gå opp på dimensjonen, Gunnar. For det første blir et oppsett i 20" ukomfortabelt, uansett om du har 35-profil eller 30-profil (foran) og 30-profil eller 25-profil (bak).

De fleste felger tåler også en støyt før de blir skjeivkjørte, så litt på dimensjonen skulle ikke ha så mye å si. Istedenfor ville jeg heller ha fylt litt ekstra luft i dekkene.

Hadde jeg stått i dine sko, ville jeg ha kjørt på med 245/30-20" foran og 295/25-20" bak. Da ser du virkelig hvor rått 20" er 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fortsatt de som er mest aktuelle.

245/40-20 er sikkert en OK dim foran, som kan kjøpes for et par lapper per stykk, men f.eks. 275/35-20 til bakdekkene blir en dyr fornøyelse. Minst et par tusen dyrere enn andre lignende dimensjoner. Er også bekymret for plassen i hjulhusene, så jeg må kanskje bare gå for minst mulig "dummi".

245/35-20" og 285/30-20" kunne vært aktuell dimensjon. Ca. 1% mindre rulleomkrets enn originalt på begge, men 40mm forskjell er mer enn den tommen som er i forskjell på felgbredden, så da vil det være ulik skråning på dekkantene foran og bak. Kan gå ned til 275/30-20" bak, men da er den 1.88% mindre enn originalt.

255/35-20" og 285/30-20" kanskje.. 1% mindre bak enn foran, men har det egentlig noe å bety? Hva sier antispinnen og ABSen til det?

Det som desverre bekymrer meg mest er subbing. Vet flere det har subba hos med 275-285 dimensjoner bak, på 19". Nautiluz hadde riktig nok noen feite spacere på, men sjefen på jobb har ikke det. Han har kopier av de nye Alpina-felgene. Der subber det i fartsdumper med folk i baksetet.

Tror 235/40-20" og 265/35-20" hadde vært det optimale, minst forskjell foran og bak, kun 5mm "feil" ift. felgbredde, og ikke så store og brede. Så da gjenstår bare det problemet at det virker å være en dimensjon som ikke finnes. :(

Har prøvd å få svar hos div. dekksjapper også, men få har i det hele tatt dimensjoner til 7ern inne, og enda færre har erfaringer med hva som går på uten subbing og ikke. Det skal jammen ikke være lett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey, din råkjører!

Onsdag forrige uke, klokka var litt over 8 på morningen, hadde du dårlig tid på Smidsrødveien el??:P det gikk unna, Gunnar! hehe..

Også når jeg blinker for å si hei, så må du åpne øya dine ;) Hehe..

Gleder meg til å se børsa di på skikkelig lefser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig tid på Smidsrødveien? Man må jo være helt tulling for å bli irritert over de alle fartsdumpene og de 26 skiltene i hver retning på det korte strekket. Det er jo en selvfølge at man må gjøre det vanskeligst mulig slik at Vegvesenet har noe å gjøre. Så nei, det kan ikke ha vært meg. :)

Og jeg registrerte et blink i lyskrysset Nøtterøyveien - Smidsrødveien, korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...