Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Merkelig, har vært helt motsatt alle andre steder jeg har lest og folk jeg har pratet med. Sier de fungerer bra både på vått og tørt. Her er en av testene, gjort med Lancer Evo VII: http://www.onemotoring.com.sg/publish/o ... fk452.html

"When it rains, the FK452 performs as confidently as it does in dry conditions. Grip is plentiful and it provides surprisingly good feedback to the driver about traction thresholds."

Men uansett, det var uaktuelt å bruke 12-15.000,- bare i dekk, så da ble det Falken denne gangen.. - og i dag kom de to første dekkene, så nå begynner jeg å kjenne suget etter de to siste dekkene og felgene...

mgybwtg8ipjnec8v8n8p.jpg

lfgg65a8nro9fnu91yu3.jpg

Det gjorde jo også at jeg begynner å grue meg til om det virkelig er plass til disse monstrene, og jeg gruer meg også til mangelen på komfort. Kanskje det blir et sett 20" til salgs snart.. :shock:

Håper både de to siste dekkene (Dekkonline har klart å rote litt, så de gikk avgårde to dager senere enn de andre) og felgene kommer til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke så mye å velge i lenger ned i innpress enn det jeg er nå.. mye å velge i mellom ET45 og ET15, men så minker det fælt til BMW. Virker som mange med E38 kjører med spacere, men det er nok som oftest mest for looken... men det finner man ut.

Tipper det jeg kommer til å slite mest med er at den blir for høy foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom trucken fra varemottaket kjørende med en deilig pall fra USA til meg...

cmb93fis0z10lgpxyll5.jpg

pwvtk6zs3ei8itq2jszh.jpg

oej19u6onw7fys5evoqk.jpg

8)

Nå mangler jeg bare fremdekkene Dekkonline og/eller DPD har klart å surre avgårde. Fikk jo bakdekkene på fredag. Nå må de snart komme, ellers blir jeg nok fort lettere irritert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Falken FK452, da i 215/40-17 på framhjula.

Det er helt greie dekk. Sitter veldig dårlig på vått underlag ved både nedbremsing og kjapp svinging.

Men blir nok FK452 når jeg skal ha nye dekk bak også, de er ikke dårlige egentlig. Må bare lære å kjøre med de på vått.

Innebærer denne lærdommen å kjøre saktere? Evt. ligge bredt? :lol:

EDIT:

Gratulerer med flotte felger, spent på å se de på bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte felger.

Har troen på at dette blir vedlig bra.

Men som du sier, den blir nok høy fremme.

Det problemmet fikk såfall jeg med min.

Og du har enda litt mer gummi enn meg.

Jeg valgte å kjøre 20mm spacer fremme, pga utseende.

Går fint på uten også.

Ang komfort, ingen problem :wink:

Gleder meg til å se bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er allerede senket noe, men er nok fortsatt litt for høy.

Men i dag fikk jeg enda et dekk, så nå har jeg fire felger og tre dekk. Alle fire dekkene ble sent samtidig fra Tyskland, men to kom på fredag den 4., et kom i dag den 9., og det siste kommer sikkert i morgen. DPD/Tollpost sitt verk. Menmen, i dag har det jo uansett snødd og faenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da fikk man ny gøy pakke i posten. :)

Pikselproblemer er som kjent et stort problem på E38 og tidlige E39er.. min er intet unntak. I instrumentpanelet og stereoen er det noen som mangler, men lesbart uten større problemer, men klimapanelet har vært helt uleselig. Fikk tak i nye typen klimapanel uten rullehjul for viftehastighet fra Sverige, og sendt til Michael/Nautiluz, som har gjort svenske av seg, og han plukka opp og sendte videre for meg. (Takk for det!)

Har hørt litt forskjellig om nye typen panel i bil med gammelt, om koding og at det ikke går og masse piss, men dette var såvidt jeg kan se ren plug'n play. Tok et minutt å bytte, og alt ser ut for å fungere helt strålende. Både viftehastighet og alt slikt (som før var et hjul for hver side).

Nytt vs. gammelt:

preia8r2j0nct9uloz5a.jpg

fn9a5km2zy72mdp99slw.jpg

283c2vqsij89sfoajmtf.jpg

Før:

kgrpvx2qwepuv5fhdzla.jpg

Etter:

lc1e8god8ditwegv6hyf.jpg

Deilig å endelig se hva slags temp man har stilt inn klimaen på, så får man bare håpe alt fungerer som det skal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ser så shabby ut. Har noen døde i instrumentpanelet og stereoen, men er overlevbart. Klimaen var helt borte, så den var skikkelig digg å få på plass. :) Den nye utgaven uten hjulene for å stille viftehastighet ser jo også mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...