Gå til innhold

Kurrant jentebil|

Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville kanskje sett på 5'serien med antispinn(E39), mye tyngre å bedre vinterbil. Både samboeren min og mora mi har E36 og E46, begge klager på at de er lette bak. Kjører begge av og til, og de er mye verre på glatta en noen av de 4 femmerne jeg har hatt.

Rart.. foreldrene mine har E46, og er kjempefornøyd med bilen på glatta, både fremkommelighet og kjøreegenskaper. Skryter fælt over antispinnen som tar de opp bakkene hver gang. Den er riktig nok utstyrt med gode piggdekk, men gode dekk er alltid viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje sett på 5'serien med antispinn(E39), mye tyngre å bedre vinterbil. Både samboeren min og mora mi har E36 og E46, begge klager på at de er lette bak. Kjører begge av og til, og de er mye verre på glatta en noen av de 4 femmerne jeg har hatt.

da må det være dårlige dekk på e46en for min gamle 320d touring med 16"hakkapelita var fantastisk mye bedre på vinterføre enn min nåværende e39 med nye bra pigdekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men gode dekk er alltid viktig..

Det har jeg fått merke nå, på"nybilen" min fulgte det med Michelin piggfridekk fra bilen var ny(2000). Fungerte bra, helt til isen kom, knallharde dekk som bare flyter oppå som om det var sommerdekk jeg kjørte på. Trengte ikke den kostnaden før (h)jul :evil:

Må ut å handle meg nye Nokian Rsi rimelig kjapt. Jeg kan finne på å kjøpe dekk av rimligere merke på sommern og kompensere med dyrere felger :wink: , men på vintern er det bare å legge penga på bordet med engang. Kjøp kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart.. foreldrene mine har E46, og er kjempefornøyd med bilen på glatta, både fremkommelighet og kjøreegenskaper. Skryter fælt over antispinnen som tar de opp bakkene hver gang. Den er riktig nok utstyrt med gode piggdekk, men gode dekk er alltid viktig..

Mener hu kjøpte nye dekk etter jul i fjord. Kjørte den bilen i forrigårs, og hadde problemer med bakken opp fra huset, (bakke med skarp venstresving). Antispinnen jobba seg sakte men sikkert opp i meget lavt tempo, mens 530 spann opp samme bakken da jeg var på tur hjem. kan hende det har blitt en uvant bil for meg, og at mor mi klager litt unødvendig på sladdinga ;) Men synes fortsatt at 5'serien er en bedre vinterbil. Men dekk derimot er natt og dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...