Gå til innhold

Hvordan fjerne antenne og hvordan få temp føler til å virke?

Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

Som overskrift sier så lurer jeg på disse to spørsmålene:

Hvordan fjerne antenne i bakvindu? Den sitter så utrolig fast, at jeg er er redd for å ødelegge noe. Det er denne om dere lurer:

DSCF1652Large.jpg

Hvorfor? AC Schnitzer bakrutesenker ;)

Temp måler er røsket av og når jeg kobler til den nye så skjer det ingenting. Ledningene er revet av, så pluggen mangler. Men har koblet på igjen og ingenting skjer. Om jeg har koblet rett da selvfølgelig. Det er 2 brune ledninger på venstre side foran som er til temp føler sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme "tempføler-problem" som deg, og det viser seg at den må være koblet til en god stund før den begynner å virke. Prøv å koble til og vente en god time - så skal du se at det funker. Funket hvertfall for meg. (Fikk dette tipset her på bimmers)

Hvorfor det er slik kan andre forklare - for jeg vet ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også litt trøbbel med tempføleren på min e36 etter at jeg skiftet front. Tok ca en dag fra jeg satte i stikket til den fungerte. Fram til da viste den -37 midt i juli :lol:

Du klare ikke å lure et kniv blad eller noen under antennen for så å vippe den av. Kan eventuelt prøve med noe som løser opp limet, men ikke søl på lakken! :shock: ! den er limt i vinduet ja..(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ kan jo vere å resette kjørekomputern ? Bare koble fra ledningene på selve komputern, mulig man må vente litt før man plugger i igjen, er ikke helt sikker. Men det som er haken ved dette er jo at man mister data som er lagret da, som f.eks. forbruk. Sikkert noen andre som vet mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, får prøve å montere og vente ;)

Ang antennen er jeg usikker, men tror den er limt. Tok en smørekniv under og prøvde å vippe av men det går ikke, den sitter som faen. Derfor jeg lurte på om den kanskje gikk gjennom ruta (siden det er mottaker på innsiden)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...