Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan godt vere levert sådant fra fabrikken.

Har mailet en som kan få listen ut på hvad bilen er bestilt med, får se om jeg får svar.

Ligger lista ut her hvis jeg får den.

Skrevet

Da kom lista :

Vehicle information

VIN long WBSHC91010GD64475

Type code HC91

Type M5 (ECE)

Dev. series E34 ()

Line 5

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine S38

Cubical capacity 3.80

Power 255

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour SONDERLACKIERUNG (490)

Upholstery SONDERPOLSTERUNG/OHNE FARBANGABE (Z1XX)

Prod. date 1994-09-01

Order options

No. Description

216 SERVOTRONIC

243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER

302 ALARM SYSTEM

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

339 SATIN CHROME

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W MEMORY F DRIVER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS

686 DIVERSITY-FUNCTION AERIAL

710 M LEATHER STEERING WHEEL

900 APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV

940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT

Individual data

490 Color

Sonderlackierung "macaoblau-metallic", wie Schl.Nr.: 250

Kontrastlackierung "arktisgrau-metallic", wie Schl.Nr. 269

Z1XX Upholstery

Folgender Umfang ist in Leder Nappa schwarz in Verbindung mit

Holzverblendungen darzustellen:

Sitze vorne und hinten

Head rests

Ansatzstreifen

Abdeckung Gurtstrammer

Mittelarmlehne vorne und hinten

Einsaetze in den Tuerverkleidungen (Tuerspiegel)

Vordersitzlehnenrueckwand in Kunstleder schwarz

Restliche Innenausstattung wie bei Amaretta anthrazit,

Schl. Nr. 0475

0940 Special request

Mittelarmlehnen vorne, wie Schl.Nr. 0472 in Verbindung mit

BMW Sportsitzen

Edelholzverblendung in "Bubinga hochglaenzend"

Skrevet
Ser ut som han som kjøpte den ny ville ha armlener og treverk gitt..

Ja... fake karbon og plastikkaluminium er en relativt ny greie i biler. Husk at det snart er 14 år siden denne bilen forlot fabrikken.

Skrevet

høres ut som et røver kjøp dette her, og armlener er aldri å forakte selv om jeg kan styre meg for treverk (forutenom i min herskapelige 7`er ) :)

  • 1 month later...
Skrevet

Visst är det den som är till salgs nå:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... sXNi397230

Den bilen ägdes förut i Stockholm, har inte rörts på 4 år.

Det levererades bara två stk M5 95 mod i den färgen, Macaoblau metallic.

Vidare är bilen den ENDA M5:an i VÄRLDEN som levererats med en kontrastlack i "Arktisgrau metallic".

Den är ju inte norsk-registrerad än, finns därför folk i Sverige som kan vara intresserade av den, att importera tillbaka, om ägaren är med på det. Vi har en medlem på vårat M5-forum som vill byta till sig den mot en Audi RS2 Avant. Den äldre mannen är kanske inte intresserad av en sportkombi dock :)

100.000 NOK får väl ändå räknas som billigt utan reg, vore kul om den fick bli registrerad och stanna i Norge, ni har så dåligt med originala M5:or :D

Registreringen är 150.000 NOK, eller? Det värsta vore om någon byggde om den med en 520i kaross :evil:

Träinläggen är också sällsynta, bara fåtalet M5 beställda med "Bubinga" (afrikanskt regnskogträ högglanspolerat). Inredningen är dock lite lågbudget, då den har mindre läder än vad som normalt brukar finnas.

Hallå BoSJo :D

Hälsn. från Sverige

E34 M5 Info-portal

HD91@e34m5.se

Skrevet
Det värsta vore om någon byggde om den med en 520i kaross :evil:

Det har du helt rett i, MÅ IKKE SKJE :o .

Jeg bor jo kun en halv times kjøretur unna denne fete M5'n. Har skikkelig lyst til å se på/kjøpe den 8) . Men så var det de penga da... :roll: .

Er det dyrt å få Svenske skilter på denne igjen?

Skrevet

Bilen har fortfarande ett svenskt registreringsnummer och ägaren finns skriven i Dalsland, ca 30km från den norska gränsen. Då ska det räcka med två nya svenska reg-skilter, 120 kr :) Annars kostar en registering av importbil ca 2000 SEK. Eventuellt blir det lite problem om bilen redan är momset in i Norge? Namnet på ägaren i Sverige och säljaren i Sandefjord är inte samma heller. Kanske är den såld från Sverige men inte avregistrert på korrekt sätt.

Tycker någon borde åka dit och bjuda 90.000 och sen ställa undan den i garage tills man har sparat ihop till reg-avgiften. Vore bättre så än att den kommer till någon person som inte tar hand om den korrekt (ombygge, banbil, turbo eller något annat konstigt prosjekt).

Tror säkert att någon i Tyskland kunde tänkas köpa den också, tyskarna är alltid intresserade av speciella M5:or i bra originalskick. Det såldes nyligen en -94 från Sverige till Tyskland, med kun 90.000 km. Priset var ca 17000 euro för den så nog kan de betala 14000-15000 euro för den här bilen.

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...