BoSJo Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Det kan godt vere levert sådant fra fabrikken. Har mailet en som kan få listen ut på hvad bilen er bestilt med, får se om jeg får svar. Ligger lista ut her hvis jeg får den.
BoSJo Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Da kom lista : Vehicle information VIN long WBSHC91010GD64475 Type code HC91 Type M5 (ECE) Dev. series E34 () Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine S38 Cubical capacity 3.80 Power 255 Transmision HECK Gearbox MECH Colour SONDERLACKIERUNG (490) Upholstery SONDERPOLSTERUNG/OHNE FARBANGABE (Z1XX) Prod. date 1994-09-01 Order options No. Description 216 SERVOTRONIC 243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 339 SATIN CHROME 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W MEMORY F DRIVER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS 686 DIVERSITY-FUNCTION AERIAL 710 M LEATHER STEERING WHEEL 900 APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV 940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT Individual data 490 Color Sonderlackierung "macaoblau-metallic", wie Schl.Nr.: 250 Kontrastlackierung "arktisgrau-metallic", wie Schl.Nr. 269 Z1XX Upholstery Folgender Umfang ist in Leder Nappa schwarz in Verbindung mit Holzverblendungen darzustellen: Sitze vorne und hinten Head rests Ansatzstreifen Abdeckung Gurtstrammer Mittelarmlehne vorne und hinten Einsaetze in den Tuerverkleidungen (Tuerspiegel) Vordersitzlehnenrueckwand in Kunstleder schwarz Restliche Innenausstattung wie bei Amaretta anthrazit, Schl. Nr. 0475 0940 Special request Mittelarmlehnen vorne, wie Schl.Nr. 0472 in Verbindung mit BMW Sportsitzen Edelholzverblendung in "Bubinga hochglaenzend"
Kristov Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ser ut som han som kjøpte den ny ville ha armlener og treverk gitt..
Fredrik Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ser ut som han som kjøpte den ny ville ha armlener og treverk gitt.. Ja... fake karbon og plastikkaluminium er en relativt ny greie i biler. Husk at det snart er 14 år siden denne bilen forlot fabrikken.
PenguiN- Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 høres ut som et røver kjøp dette her, og armlener er aldri å forakte selv om jeg kan styre meg for treverk (forutenom i min herskapelige 7`er )
Hyggmaister Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ser ut til å trenge bittelitt pussepusse, men så....
kim@etnorgeikrig.com Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ikke den verste Individual bilen jeg har sett dette. De kan jo bli til mye rart når eieren bestemmer selv, smaken er jo som baken..
MotorViagra Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Ser ut som han som kjøpte den ny ville ha armlener og treverk gitt.. Armlenene er i svart skinn
e34m5.se Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Visst är det den som är till salgs nå: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... sXNi397230 Den bilen ägdes förut i Stockholm, har inte rörts på 4 år. Det levererades bara två stk M5 95 mod i den färgen, Macaoblau metallic. Vidare är bilen den ENDA M5:an i VÄRLDEN som levererats med en kontrastlack i "Arktisgrau metallic". Den är ju inte norsk-registrerad än, finns därför folk i Sverige som kan vara intresserade av den, att importera tillbaka, om ägaren är med på det. Vi har en medlem på vårat M5-forum som vill byta till sig den mot en Audi RS2 Avant. Den äldre mannen är kanske inte intresserad av en sportkombi dock 100.000 NOK får väl ändå räknas som billigt utan reg, vore kul om den fick bli registrerad och stanna i Norge, ni har så dåligt med originala M5:or Registreringen är 150.000 NOK, eller? Det värsta vore om någon byggde om den med en 520i kaross Träinläggen är också sällsynta, bara fåtalet M5 beställda med "Bubinga" (afrikanskt regnskogträ högglanspolerat). Inredningen är dock lite lågbudget, då den har mindre läder än vad som normalt brukar finnas. Hallå BoSJo Hälsn. från Sverige E34 M5 Info-portal HD91@e34m5.se
Steffan C Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Det värsta vore om någon byggde om den med en 520i kaross Det har du helt rett i, MÅ IKKE SKJE . Jeg bor jo kun en halv times kjøretur unna denne fete M5'n. Har skikkelig lyst til å se på/kjøpe den . Men så var det de penga da... . Er det dyrt å få Svenske skilter på denne igjen?
e34m5.se Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Bilen har fortfarande ett svenskt registreringsnummer och ägaren finns skriven i Dalsland, ca 30km från den norska gränsen. Då ska det räcka med två nya svenska reg-skilter, 120 kr Annars kostar en registering av importbil ca 2000 SEK. Eventuellt blir det lite problem om bilen redan är momset in i Norge? Namnet på ägaren i Sverige och säljaren i Sandefjord är inte samma heller. Kanske är den såld från Sverige men inte avregistrert på korrekt sätt. Tycker någon borde åka dit och bjuda 90.000 och sen ställa undan den i garage tills man har sparat ihop till reg-avgiften. Vore bättre så än att den kommer till någon person som inte tar hand om den korrekt (ombygge, banbil, turbo eller något annat konstigt prosjekt). Tror säkert att någon i Tyskland kunde tänkas köpa den också, tyskarna är alltid intresserade av speciella M5:or i bra originalskick. Det såldes nyligen en -94 från Sverige till Tyskland, med kun 90.000 km. Priset var ca 17000 euro för den så nog kan de betala 14000-15000 euro för den här bilen.
e34m5.se Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Annonsen har utgått står det. Är den kvar till salgs eller har den en ny ägare? I Norge? Någon som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå