///MoePower Skrevet November 20, 2007 Share Skrevet November 20, 2007 Gratulerer med kjempeflott bil, spesielt interiøret! - Men bixenon vil vel si xenon i nær- og fjernlys? Bixenon har jeg forstått sånn at det er xenon i nærlysene og så er det en skjerm som går opp når man slår på fjærnlysene. altså i utterløktene. innerløktene har vanlig pære.. Den forklaringen skjønte jeg ikke helt.. "Bi" betyr "to", så enten har du xenon i begge, eller så har du evt. fått feil opplysninger fra selger. Det er nok sant det som steffen sier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Share Skrevet November 21, 2007 Gratulerer med kjempeflott bil, spesielt interiøret! - Men bixenon vil vel si xenon i nær- og fjernlys? Bixenon har jeg forstått sånn at det er xenon i nærlysene og så er det en skjerm som går opp når man slår på fjærnlysene. altså i utterløktene. innerløktene har vanlig pære.. Den forklaringen skjønte jeg ikke helt.. "Bi" betyr "to", så enten har du xenon i begge, eller så har du evt. fått feil opplysninger fra selger. Det er nok sant det som steffen sier... På min bil er det sånn at det er en skjerm som slå opp, harr ikke xenon i innerlyktene. bmw kaller dette for bixenon. altså xenon på nær og fjærn lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 På min bil er det sånn at det er en skjerm som slå opp, harr ikke xenon i innerlyktene. bmw kaller dette for bixenon. altså xenon på nær og fjærn lys. Litt av poenget i denne sammenhengen er at et Xenonlys er en såkalt gassutladningslampe i motsetning til alminnelige glødepærer i halogenlys. Man kan derfor f.eks ikke bruke Xenonlys i forbindelse med lyshornet iom. at Xenongassen i kort tid må lades opp med høyspenning før den kan antennes. Ergo har de alminnelige fjernlysene stadig halogenpærer selvom bilen har Bi-Xenonlys. Imidlertid vil både Xenonlysene og de alminnelige fjernlysene være tent når man bruker fjernlyset... en mekanisk skjerm skifter som det er nevnt i tråden modus på Xenonlysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 På min bil er det sånn at det er en skjerm som slå opp, harr ikke xenon i innerlyktene. bmw kaller dette for bixenon. altså xenon på nær og fjærn lys. Litt av poenget i denne sammenhengen er at et Xenonlys er en såkalt gassutladningslampe i motsetning til alminnelige glødepærer i halogenlys. Man kan derfor f.eks ikke bruke Xenonlys i forbindelse med lyshornet iom. at Xenongassen i kort tid må lades opp med høyspenning før den kan antennes. Ergo har de alminnelige fjernlysene stadig halogenpærer selvom bilen har Bi-Xenonlys. Imidlertid vil både Xenonlysene og de alminnelige fjernlysene være tent når man bruker fjernlyset... en mekanisk skjerm skifter som det er nevnt i tråden modus på Xenonlysene. Mange biler som nå kun har xenon-lys og som følgelig da må bruke xenon-lampene som lyshorn. Men det stemmer nok at det er en mekanisk instalasjon som gjør at man kan blinke raskt med lysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Thorsø Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 Gratulerer med pen bimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Share Skrevet November 21, 2007 På min bil er det sånn at det er en skjerm som slå opp, harr ikke xenon i innerlyktene. bmw kaller dette for bixenon. altså xenon på nær og fjærn lys. Litt av poenget i denne sammenhengen er at et Xenonlys er en såkalt gassutladningslampe i motsetning til alminnelige glødepærer i halogenlys. Man kan derfor f.eks ikke bruke Xenonlys i forbindelse med lyshornet iom. at Xenongassen i kort tid må lades opp med høyspenning før den kan antennes. Ergo har de alminnelige fjernlysene stadig halogenpærer selvom bilen har Bi-Xenonlys. Imidlertid vil både Xenonlysene og de alminnelige fjernlysene være tent når man bruker fjernlyset... en mekanisk skjerm skifter som det er nevnt i tråden modus på Xenonlysene. Stemmer bra dette. xenon lys kan sammenlignes med et lysrør når det tenner, bare litt kjappere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 kjøp Angeleyes ettermonteringssett på www.gsbildeler.no Jeg kjøpte disse til min og er veldig fornøyd. 6-0602-1 Angel Eyes ringer (ettermonteringssett) E-46 Xenon M/linse Pris 890,00 kr. (712,00 kr uten mva) Kjempefin bil, velkommen til e46klubben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Share Skrevet November 21, 2007 kjøp Angeleyes ettermonteringssett på www.gsbildeler.noJeg kjøpte disse til min og er veldig fornøyd. 6-0602-1 Angel Eyes ringer (ettermonteringssett) E-46 Xenon M/linse Pris 890,00 kr. (712,00 kr uten mva) Kjempefin bil, velkommen til e46klubben Får sjekke ut det.. Takk for det.. er en fin klubb og være i;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 kjøp Angeleyes ettermonteringssett på www.gsbildeler.noJeg kjøpte disse til min og er veldig fornøyd. 6-0602-1 Angel Eyes ringer (ettermonteringssett) E-46 Xenon M/linse Pris 890,00 kr. (712,00 kr uten mva) Kjempefin bil, velkommen til e46klubben men er ikke dette sånn CCFL ringer? synes ikke de er fin syns det er finnere med sånne som lyser i samme tepratur som parklysene og ikke 7000k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet November 22, 2007 Forfatter Share Skrevet November 22, 2007 kjøp Angeleyes ettermonteringssett på www.gsbildeler.noJeg kjøpte disse til min og er veldig fornøyd. 6-0602-1 Angel Eyes ringer (ettermonteringssett) E-46 Xenon M/linse Pris 890,00 kr. (712,00 kr uten mva) Kjempefin bil, velkommen til e46klubben men er ikke dette sånn CCFL ringer? synes ikke de er fin syns det er finnere med sånne som lyser i samme tepratur som parklysene og ikke 7000k jeg skal ikke ha 7000k ringer, blir nokk 4500k.. trur det blir penest.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 kjøp Angeleyes ettermonteringssett på www.gsbildeler.noJeg kjøpte disse til min og er veldig fornøyd. 6-0602-1 Angel Eyes ringer (ettermonteringssett) E-46 Xenon M/linse Pris 890,00 kr. (712,00 kr uten mva) Kjempefin bil, velkommen til e46klubben men er ikke dette sånn CCFL ringer? synes ikke de er fin syns det er finnere med sånne som lyser i samme tepratur som parklysene og ikke 7000k jeg skal ikke ha 7000k ringer, blir nokk 4500k.. trur det blir penest.. jeg vet at det blir penest hør med tomme hvor han kjøpte sine, han har 4500k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet November 22, 2007 Forfatter Share Skrevet November 22, 2007 kjøp Angeleyes ettermonteringssett på www.gsbildeler.noJeg kjøpte disse til min og er veldig fornøyd. 6-0602-1 Angel Eyes ringer (ettermonteringssett) E-46 Xenon M/linse Pris 890,00 kr. (712,00 kr uten mva) Kjempefin bil, velkommen til e46klubben men er ikke dette sånn CCFL ringer? synes ikke de er fin syns det er finnere med sånne som lyser i samme tepratur som parklysene og ikke 7000k jeg skal ikke ha 7000k ringer, blir nokk 4500k.. trur det blir penest.. jeg vet at det blir penest hør med tomme hvor han kjøpte sine, han har 4500k Ok, æ får høre m han, men e veit ikkje om løkten på E46 facelift å den første E46 e likens inni.. får spørre han på msn i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 jepp... du har facelift jah? men heg og han har likens lykter ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet November 23, 2007 Forfatter Share Skrevet November 23, 2007 jepp... du har facelift jah? men heg og han har likens lykter ja. Seff facelift front ja;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2007 Da er xenon langlys, xenon spredere og angel eyes på tur. Takk til AndersM som fikset dette til meg. kommer med bilder når alt er montert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå