Fredrik Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 Veit at feks. Toyota er et ganske hot emne på dette. Var også en artikkel i VG tror jeg det var, for 1-2 år siden.Dem hadde sat op noen eksempler med besparelser helt op i 50K. Uanset om forhandleren ikke vil selge til eksport, så går det an for det allikavel. Det forholder seg nemlig sådant at man i Danmark nu kan få tilbake avgiften ved utførelse. Self. ikke 100%, men % messigt i forhold til alder, km og pris på tilsvarende biler som selges hos forhandler. Men du kan kjøpe bilen i DK da du bor der, registrere den og derefter eksportere den med refusion av avgiften. Men da bommer du på momsen Du snakker om brukte biler som har vært registrert i Danmark (les: registreringsavgiften er allerede betalt)... i mitt tilfelle handler det om en bil de danske myndigheter ikke har lagt deres klamme hender på. Ergo behøver jeg kun å tenke på hvor mye de norske myndighetene skal ha iom. at bilen aldri blir registrert inn i Danmark.
850i Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Kjenner til flere som har importert helt nye biler fra Danmark, og spart mye penger på dette. Årsaken til dette ligger, som tidligere nevnt i tråden, i at danske importører har fått bilene rimeligere fra fabrikk grunnet høye avgifter. Derfor har da også prisnivået på biler inkl avgifter vært ganske så likt i Norge og Danmark. Min far sparte over 40k på en 1,8 Avensis i 2001. I denne perioden var det mye fokusert på denne typen import, og var også snakk om å forsøke å tette dette "hullet i avgiftsystemet" Husker også at VG eller Dagbladet hadde en artikkel i denne perioden der det var satt opp regnestykker/besparelser, og den bilen en kunne spare mest på var dengang en Outback 3,0 med over 120k i besparelse. Mye er selvfølgelig forandret etter nye avgiftsregler i Norge, og er ikke sikkert det er mye å hente generellt på dettte lenger.
BoSJo Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Du snakker om brukte biler som har vært registrert i Danmark Det er nemlig det jeg gjør Men du kan kjøpe bilen i DK da du bor der, registrere den og derefter eksportere den med refusion av avgiften. Men hele vitsen er sikkert borte da du bommer på momsen og da i tilleg mister 15% av avgiften
Boss Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Har du funnet ut hvor dere skal bo? Her kan du sjekke hva bilen koster i norge, men det vet du vel fra før
Fredrik Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 Jeg mener å huske at det i 2006 var en sak i EU domstolen som nettopp gikk på at bilprodusentene ikke måtte favorisere enkelte EU-land med billigere bruttopriser på biler enn andre land... spesielt Danmark og Hellas (Grekenland). Enden på denne historien var at bilene i Danmark ble noe dyrere, men at en nesten samtidig avgiftsomlegging fra myndighetene medførte at biler med et lavt forbruk ble billigere (derfor fokuset på antall kilometer pr. liter drivstoff i relasjon til de såkalte grønne avgiftene). Apropos et gjennomsnitlig forbruk... E91 318d Touring med 143 HK klarer iht. BMW 20,8 kilometer pr. liter diesel... eller 0,46 liter/mil. Hvis dette er 100% korrekt er det helt utrolig bra...
Diesel power Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 Tenkte på denne jeg, men de ser ut til å ha sluttet med BMW av en eller annen grunn, kan ikke være lenge siden ell Voldsomt å spare på kjøp av bil her, bakdelen kjenner jeg ikke, men det er d sikkert også Prøv å bygg dere en bil her, og helst med en del utstyr, det er der importørene henter mest. Ganske grove tall. http://www.dinbilpartner.no/
Boss Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Har du funnet ut hvor dere skal bo?Her kan du sjekke hva bilen koster i norge, men det vet du vel fra før Her er linken http://www.bmw.no/no/no/index_narrowband.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå