Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Veit at feks. Toyota er et ganske hot emne på dette. Var også en artikkel i VG tror jeg det var, for 1-2 år siden.

Dem hadde sat op noen eksempler med besparelser helt op i 50K.

Uanset om forhandleren ikke vil selge til eksport, så går det an for det allikavel.

Det forholder seg nemlig sådant at man i Danmark nu kan få tilbake avgiften ved utførelse.

Self. ikke 100%, men % messigt i forhold til alder, km og pris på tilsvarende biler som selges hos forhandler.

Men du kan kjøpe bilen i DK da du bor der, registrere den og derefter eksportere den med refusion av avgiften.

Men da bommer du på momsen

Du snakker om brukte biler som har vært registrert i Danmark (les: registreringsavgiften er allerede betalt)... i mitt tilfelle handler det om en bil de danske myndigheter ikke har lagt deres klamme hender på. Ergo behøver jeg kun å tenke på hvor mye de norske myndighetene skal ha iom. at bilen aldri blir registrert inn i Danmark.

Skrevet

Kjenner til flere som har importert helt nye biler fra Danmark, og spart mye penger på dette. Årsaken til dette ligger, som tidligere nevnt i tråden, i at danske importører har fått bilene rimeligere fra fabrikk grunnet høye avgifter. Derfor har da også prisnivået på biler inkl avgifter vært ganske så likt i Norge og Danmark. Min far sparte over 40k på en 1,8 Avensis i 2001. I denne perioden var det mye fokusert på denne typen import, og var også snakk om å forsøke å tette dette "hullet i avgiftsystemet" :roll: Husker også at VG eller Dagbladet hadde en artikkel i denne perioden der det var satt opp regnestykker/besparelser, og den bilen en kunne spare mest på var dengang en Outback 3,0 med over 120k i besparelse. Mye er selvfølgelig forandret etter nye avgiftsregler i Norge, og er ikke sikkert det er mye å hente generellt på dettte lenger.

Skrevet

Du snakker om brukte biler som har vært registrert i Danmark

Det er nemlig det jeg gjør

Men du kan kjøpe bilen i DK da du bor der, registrere den og derefter eksportere den med refusion av avgiften.

Men hele vitsen er sikkert borte da du bommer på momsen og da i tilleg mister 15% av avgiften

Skrevet

Jeg mener å huske at det i 2006 var en sak i EU domstolen som nettopp gikk på at bilprodusentene ikke måtte favorisere enkelte EU-land med billigere bruttopriser på biler enn andre land... spesielt Danmark og Hellas (Grekenland). Enden på denne historien var at bilene i Danmark ble noe dyrere, men at en nesten samtidig avgiftsomlegging fra myndighetene medførte at biler med et lavt forbruk ble billigere (derfor fokuset på antall kilometer pr. liter drivstoff i relasjon til de såkalte grønne avgiftene).

Apropos et gjennomsnitlig forbruk... E91 318d Touring med 143 HK klarer iht. BMW 20,8 kilometer pr. liter diesel... eller 0,46 liter/mil. Hvis dette er 100% korrekt er det helt utrolig bra... 8)

Skrevet

Tenkte på denne jeg, men de ser ut til å ha sluttet med BMW av en eller annen grunn, kan ikke være lenge siden ell :?

Voldsomt å spare på kjøp av bil her, bakdelen kjenner jeg ikke, men det er d sikkert også :wink:

Prøv å bygg dere en bil her, og helst med en del utstyr, det er der importørene henter mest. Ganske grove tall.

http://www.dinbilpartner.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...