Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broder'n skal bytte ut en godt brukt Golf II med ny bil, og han vurderer en E46 318i sedan av de tidligere modellene.

Jeg trenger i denne sammenheng erafringer og gjerne meninger rundt disse. Hva skal man se etter av feil, hva skal man være obs på, rust osv.

Er det forresten noen forskjell på 318i 98' kontra 99'--> ? Hva er motorkodene på disse?

(og ja, et større motoralternativ hadde jo seff vært gøy, men det er ikke tema denne gang)

...så da er ordet deres folkens :)

Skrevet

Har lite negativt å si om e46 gitt..Fattern har e46 320DA og den er herlig å kjøre mener jeg...

Vet ikke om så mye spesielle feil mht disse bilene, er vel vanlige feil som må sees etter? Rust, tikking i motor etc...Tikking og sånt skal jo ikke være noe problem på en såpass ny bmw likevel... :roll:

Skrevet

Skjekk etter rust under nyrene på panser, på bagasjeluka og på dører. Ellers kan det være luft å ta naftest på en så ny bil :)

Skrevet

Ville valgt en 99-mod i stedet for 98-mod. Den er nyere, og gjør 0-100 på 10,4 i stedet for 11,2. Ikke så mye forskjell, men alt hjelper... Ellers er jo bensinforbruket likt og dessuten slipper man vel litt mer av "barnesykdommene"

Skrevet

Rusta er ikke på panseret, men under ved nyrene, altså der det blir liggende fuktighet mellom panser og støtfangeren. Ser det når du åpner panser om det er antydning til rust. Kan egentlig ikke skjønne at det er noen umiddelbar krise egentlig..

Det var en utvida garantisak, så noen har jo fått nytt panser. Tror det er mindre sjans for at det er bytta dersom den er importert fra tyskland i ettertid..

Sjekk at det er bytta bærekuler (lenkarmer) til en forbedra versjon. Det var også utvida garantisak, jeg har bytta mine på garanti, koster ca 8000 kr.

Skrevet

Det var en utvida garantisak, så noen har jo fått nytt panser. Tror det er mindre sjans for at det er bytta dersom den er importert fra tyskland i ettertid..

Sjekk at det er bytta bærekuler (lenkarmer) til en forbedra versjon. Det var også utvida garantisak, jeg har bytta mine på garanti, koster ca 8000 kr.

Jeg har fått bytta panser på garanti, bilen min er en import bil. Kommer kanskje litt an på hvilken forhandler du går til.

Hvordan gikk du fram med bærekulene? Har slitt bærekule på venstre side. (Feil på PKK...) Nå har jeg en 2001mod da, vil det fremdeles gjelde?

Skrevet

Garanti på bærekulene er 5 år eller 80.000 km mener jeg. Min hadde gått 79k når jeg fikk bytta, så det gikk akkurat.

Min er også importert. Det jeg mente var at biler som har gått i tyskland gjerne ikke har begynt å ruste tidlig nok, slik at garantien går ut innen det skjer. Men ikke siter meg på det, det var mine ord..

Klima, vedlikehold, salt osv spiller jo inn.

Skrevet

Ah, da hjelper det på her. Flott, og takk så langt, er som sagt usikker på hva man skel se etter på E46.

:)

Ville valgt en 99-mod i stedet for 98-mod. Den er nyere, og gjør 0-100 på 10,4 i stedet for 11,2. Ikke så mye forskjell, men alt hjelper...

Har sett dette, men finner ikke ut hva som er forskjellen, er jo samme kubikk og hk såvidt jeg kunne finne ut.

Lettere bil?

Skrevet

Som sagt tidligere : rust på bakluka, dører, på skjermbuene og ved panser, har sett på mange at det er rust akkurat over lyktene helt ytterst..det er det forresten kommet på min også nå :evil: Så det må eg ta raskest muligt!

Hadde forøvrigt ikke kjøpt e46 uten dig.klima og sportsstoler..har man dig.klima så har man det "store" ledningsnettet og det er enklere og oppgradere utstyrslisten..som f.eks få bordcomputer osv..

Finnes mye biler av denne typen nå til dags så er sikkert muligt å få en fin pris også :wink:

Ellers er eg veldig, veldig fornøyd med min egen 99' mod 318i, den har funket meget eksemplarisk i de 2 årene eg har hatt den nå, har vel kun følgt servicene og byttet batteriet tror eg? Jo og en veivhusventilasjon..så meget fornøyd, den bilen eg har hatt med minst problem uten tvil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...