Gå til innhold

Webasto - Har jeg det? og hvordan virker dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i dag at jeg hadde en tag i motor-rommet hvor det stod "webasto". Betyr dette at jeg har dette, eller at jeg har mulighet til å ettermontere dette? Hadde jo vært digg med en varm om morgen til nå som vinteren kommer snikende?

Har hørt om fjernstyrte webasto i BMW. Hva er vanlig, og hvor kan jeg få dette installert?

Skrevet

Du har nok webasto .har du stor stereo ? ,(kommer da opp som et valg under meny der )hvis ikke kan du aktivere webasto fra bord computer (knappen på blinklyshendel ) kommer opp i kombi instrument som set1 set2 mulighet for to starttider.

Skrevet

vist du starter motor å setter på varme å lytter på venstre forsjerm så skal du høre en suse lyd! er også en eksos slange som kommer ut fra plast dekslet under fører stol på undersiden av biln!

Skrevet

Dette var spennende.

Kan noen forklare hvordan dette virker ? I detalj ? hadde vært kult om jeg fikk til dette. Vet de fleste e39 har det , men har skjønt det slik at en måtte ha fjernkontroll og det har ikke jeg. Har derfor ikke tenkt mer på det....

Skrevet

er ikke alle som har fjernkontroll!

webastoen er der får å produsere varme siden motoren er konstruert å nruke minst mulig diesel da klarer motoren ikke produsere så mye varme får å varme opp coupen. da må man ha en webasto får å få dette til..

Skrevet

Joda...har det. Men finnes dette bare på dieselbiler, eller er det på bensinbiler også?

Webasto altså.

Sikkert mange som ler nå og jeg kunne jo gått ut å sett etter men så kom latskapen drivende innover meg......

Skrevet
vist du starter motor å setter på varme å lytter på venstre forsjerm så skal du høre en suse lyd! er også en eksos slange som kommer ut fra plast dekslet under fører stol på undersiden av biln!
Skrevet

En del nyere biler har også et Webasto-apparat montert som slår seg på under en viss temperatur ved oppstart for å varme opp motoren og så det blir produsert varme til kupeen. Det vil altså ikke fungere som motor/kupe-varmer med tidsinstilling som mange tenker er synonymt med Webasto, fungerer bare når bilen går.

At motoren ikke blir varm nok til å produsere varme til kupeen gjelder vel de fleste nye biler, uavhenigig av drivstofftype?

Webasto motor og kupe-varmer er forøvrig noe av det mest geniale ekstrautstyr man kan kjøpe i Norge. Hadde ikke kjøpt nybil uten.

Skrevet

OK, jeg har webasto, men altså kun som ekstra varme i kupe under kjøring. Hvordan kan jeg få aktivisert denne før jeg starter. Jeg har ingen "set 1 og set2" i min kjørekomputer. Har kun liten kjørekomp....

Er det mulighet for å ettermontert dette?

Skrevet

Webastoen i min 530d starter automatisk ved kaldstart og fyrer frem til temperaturnåla på kjølevannet er ute av blåfeltet. Temperaturen stiger da omtrent like raskt som på en bensinmotor, men det tar relativt lang tid før nåla står rett opp der den skal være. Uten motoren i gang må den fyre en god stund før det blir noe særlig temperatur på kjølevannet.

Jeg vil tro dette er standard på alle 530d?

Fjernstyringsenheten koster vistnok 2500-3000 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...