Gå til innhold

chipet 530dat..? risky for automatkassa..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor finner jeg ut hvilken automatkasse jeg har? GM/ZF Og hvor finner jeg eventuelt mer info om disse automatkassene?

Off topic, men kan noen fortelle meg hva betegnelsen på min motor er, ser mange oppgir typebetegnelser jeg ikke kjenner igjen.?!

Må si meg enig med de fleste i denne tråden, 530d er en utrolig bil/motor! Vil bare si at chipping er en billig måte å øke effekten i en slik motor, men blir det mye småkjøring kan nok drivstoff-forbruket øke noe, mens på langkjøring er det vesentlig mindre forbruk. :)

Men de fleste gjør vel dette for å få en litt kjappere bil, eller? :P Iallefall gjorde jeg det! Kan anbefales og jeg kommer til å gjøre det igjen!

Skrevet

Du kan feks løfte opp bilen og lese av serienummer på kassen, der står det også hvem som er produsenten. Det er et lite skilt som du enkelt ser når du kikker under bilen.

Skrevet
Ikke tvil om at 530dat er en super bil. Økonomisk og nok av krefter. Kjørte min en god del km både i normal og modifisert tilstand. Hadde gått for dieselen uten tvil. Men det er nå meg da.. :wink:

Er forskjellige gikasser på disse bilene, min var levert med GM kasse som var oppgitt til 390nm, men andre 530d hadde ZF kasse.

Mener at prefacelift, 99-09.00 har GM kassa som det har vært litt problemer ifbm chip og trimming, mht den kassa som sitter i faceliftmodellen (ZF) 09.00--- så skal denne være mer robust.

Dette er hvertfall det jeg har funnet ut hittil, korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Mht 530iat og 530Dat, jeg stod mellom disse bilene for et par mnd siden, da E90'n ble for liten iom at to ble til tre.

530iat ligger lavere i pris, mens 530Dat ligger høyere, og virker til å være mer stabil, noe jeg tror også kommer til å holde seg i fremtiden.

Jeg har kjørt min 530Dat nå i et par mnd, og må si at det er en meget harmonisk maskin, sterk og med et fint lydbilde faktisk.

Har kjørt min i byen og kun bykjøring mellom 0.80 og 0.9, jeg klarer ikke å få den over literen, og jeg har prøvd!

Langkjøring, 0.65 ca.

Chipper du den, vil forbruket øke på bykjøring, mens langkjøring vil den synke, men det spørs jo på høyrebenet selvsagt...

La oss høre hva du velger.

Fin bil du har forresten, så annonsen din her om dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...