Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos gs bildeler å skulle kjøpe tappeplugg til bunnpannen idag, så spurte jeg hvor mye olje jeg skulle fylle m/filter etter oljeskift.

De hadde i sine data at 5,75 liter skulle fylles ved skift av oljefilter.

Men så det sto her under "Teknisk" å -Oljemengder, at M50 motoren skulle ha 6,5 liter m/filter.

jeg fyllte 5,75 liter jeg å det funker nå fint :D , så er det feil informasjon som står her på bimmers?

Skrevet

Jeg skifta nå, og det ble fylt på 6l, og olja går omtrent opp til fullt. Dette med filter.

Sist gang fylte jeg på 6.5l og da ble det for mye olje, og jeg måtte ta av noe.

Så, ikke vet jeg. Mine erfaringer. Kan anbefale deg å fylle 6l og kjøre varm for så å etterfylle. Er bedre det enn for mye olje.

Skrevet

du har vel startet opp slik at oljefilteret blir fyllt opp med olje? 6,5l fungerer alltid. men det kan jo være at bilen din var kald og du skrudde gjerne ikke av oljefilteret mens tappepluggen var ute..

Skrevet
du har vel startet opp slik at oljefilteret blir fyllt opp med olje? 6,5l fungerer alltid. men det kan jo være at bilen din var kald og du skrudde gjerne ikke av oljefilteret mens tappepluggen var ute..

Nei, etter jeg skifta olja startet jeg aldri bilen.. :P

Ja, såklart tok jeg ut filteret mens olja rant ut. Det tar jo litt tid før alt er ute.

Skrevet

men så er det jo noen regler om når man skal peile...skal vel ikke peile mens motoren sviver på bmw motorer? etter oljeskift skal man kjøre sånn at filter får fylt seg, så skrur man av og venter litt slik at olja renner tilbake i bunnpanna. så peiler man :wink:

Skrevet
men så er det jo noen regler om når man skal peile...skal vel ikke peile mens motoren sviver på bmw motorer? etter oljeskift skal man kjøre sånn at filter får fylt seg, så skrur man av og venter litt slik at olja renner tilbake i bunnpanna. så peiler man :wink:

Helt korrekt, trenger bare å la motoren gå til oljelyset er slukket, vente litt å peile.

6,5 liter høres helt reelt ut, husker ikke hvor mye jeg fyllte sist, men er nok dette ja, står jo i instruksjonsboken også da.

Skrevet

jeg fikk vite at man skulle fylle 5,5 liter olje ca, ved skift av olje og filter, fylte 5,5 men det for lite, fylte etter lit og litt så ble det fult på 6,5 liter:D så 6,5 stemmer bra det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...