Gå til innhold

Forskjell mellom E36 M3 3.0 og 3.2?

Anbefalte innlegg

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har ingen problem med å beherske meg når det gjelder BMW Motorsport deler. :)

Men jeg kommer nok til å handle et nytt grenerør til min ettervært. Sammen med carbonboksen min håper jeg det litt effekt økning. Nå er det vertfall ingenting økning med bare carbonboks og effektanlegg uten kat. Går like bra med chip som med original chip.

Skrevet
3,2l går bedre enn 3,0l hele veien opp til toppfart sperren.

Min E30M3 med S50B30 går ca som en original 3,2L. E30 med S50b32 går bedre enn en E46M3.. Detr er bevist mange ganger.

Fant en film mellom en E30 S50B30 og en E46 M3 SMG, taler for seg selv. Spørs jo hvor vitenskapelig korrekt den er..

http://www.youtube.com/watch?v=a0-L9bZGaWI

Skrevet

Den har nok en B32 og da er nok den filmen ganske riktig. E30 er jo ganske mange kg lettere enn E46. Når farten blir stor så begynner E30en å slite pga aerodynamiken er ganske mye bedre på en E46.

På min E30M3 S50B30 med 5 trinns kasse og 3.09:1 diff så tømmer jeg 5 giret. Det er med 245/35/17 dekk.. Den går 267 før den sperrer på turtallet(7280omdr).

Min går ifra 0-260 på ca 2,4km da litt oppoverbakke og Sport Evo vingene på fullt. Se bildene av sletta her.

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=396092

I etterkant kom det frem at lasermåleren viste 6-8km feil..

Skrevet

Jeg har åsså planer om å selge min 325 Coupe pga jeg må muligens inni militæret. Når jeg kommer tilbake og i fast jobb vil jeg å kjøpe 3.2l M3.

Noen som vet ca hvor mye en må betale på lånet i måneden på ca 250 000,-?

Jeg betalte rundt 3000,- i måneden på et lån på 110 000,-

Og hvor mye koster det å ha bilen forsikra med full kasko? Jeg kommer til å sette den på pappa pga det blir altfor dyrt på meg. Han har aldri hatt noe skade på bilene så han har god forsikring. Noen som vet sånn ca?

Skrevet

og her spora vi av fortere enn svint. :lol:

Lurer på det samma som Predator, hva blir forsikringa hvs man er en mann i 45-50 års gruppa, når man har en fet bonus på en 3.2 M3?

Skrevet
og her spora vi av fortere enn svint. :lol:

Lurer på det samma som Predator, hva blir forsikringa hvs man er en mann i 45-50 års gruppa, når man har en fet bonus på en 3.2 M3?

Det pleier å ligge på 10-15 000,- i året.

Jeg mener jeg har 60% og er over 30, og betaler ca 10 000,- i året for min med full kasko.

De fleste 3.2 bremser 305-310 hk.

Skrevet

nei 10-15.000kr hadde vært veldig greit.

Min toyota celica t23 kom på 45.000kr på meg... Så m3 hadde vel vært rundt 100.000kr på meg.

Skrevet

De fleste 3.2 bremser 305-310 hk.

har også hørt andre steder at den ikke yter 321 som BMW oppgir, synes det er litt rart siden motorene fra BMW stort sett yter en del mer enn oppgitt. eller er ikke det tilfelle?

Skrevet

har også hørt andre steder at den ikke yter 321 som BMW oppgir, synes det er litt rart siden motorene fra BMW stort sett yter en del mer enn oppgitt. eller er ikke det tilfelle?

Det varierer, men generelt er BMW´s spesifikasjoner relativt konservative. Det finnes flere eksempler på motorer som yter mer effekt enn det BMW oppgir enn det motsatte... for å si det slik. En av de mer kjente motorene i denne kategorien er M52B25 motoren som i realiteten yter 185-190 HK i motsetning til 170 HK som BMW oppgir. Porsche´s motorer yter forøvrig nesten konsekvent mer enn Porsche oppgir... ofte mer enn 10%. Porsche 931 hadde iht. Porsche 170 HK, men i realiteten ytet motoren 210-220 HK... der fikk man mye for pengene... :wink:

Skrevet

Jeg tror nok det har noe med att BMW gjerne ville komme over 100 hk pr liter.. Det ligger litt prestisje i det, så da har de kanskje skrytt på seg litt. Vanligvis pleier de ikke å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...