Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

35 er nok en grei pris for en standard 318 fra 91-93 mod, men mener du burde fått en 5000kr mer i takst egentlig siden du hadde shina den opp en del. Virker som forsikringsselskapet prøver å slippe billig unna. Legg frem kvitteringer på påkostningene du hadde rett før og krev å få utbetalt mer. Er ikke din feil at du ble påkjørt. En jeg kjenner ble påkjørt og fikk bilen kondemn. Han fikk tilogmed tilbakebetalt dumpventilen han hadde kostet på bilen rett før!

Skrevet

Da ringte takstmannen for andre gang.

Han mener 35 tusen er en bra pris og blæ blæ blæ.

Det er ikke jeg enig i.

Så da var det en annen som skulle se på bilen eller sende en rapport ang bilen.

Nå sitter jeg å lager en powerpoint presentasjon av bilen så han kan forstå at bilen er verdt mer.

Noen som har no tips?

Skal jeg scanne inn kvitteringer?

Eller bare notere ned alt og så skrive at jeg kan vise kvitteringer dersom det trengs?

Skrevet

Scann inn kvitteringene du :) Det hjelper helt sikkert mer enn det skader :)

35 000 er egentlig en grei pris for en 92 318, men jeg forstår at det er veldig surt siden du hadde brukt en del penger på bilen rett før det smalt. Jeg tviler derimot på at du vil klare å få igjen over 40 000 for bilen uansett.

Skrevet

Er det ikke bedre å skrive et brev i stedet for en PP -presentajson? Sette opp et saklig brev hvor du skriver hva du har gjort med bilen i forkant av ulykken og legge ved kopi av alle kvitteringer som vedlegg. Bare en tanke :wink:

Lykke til med saken, håper det løser seg til ditt beste.

Skrevet
Er det ikke bedre å skrive et brev i stedet for en PP -presentajson? Sette opp et saklig brev hvor du skriver hva du har gjort med bilen i forkant av ulykken og legge ved kopi av alle kvitteringer som vedlegg. Bare en tanke :wink:

Lykke til med saken, håper det løser seg til ditt beste.

Enig i dette. Forsikringen skal jo dekke nok til at du kan erstatte det du har mistet. Det du må gjøre er å forsøke å bevise at bilen din hadde større verdi enn de som er på markedet. Finn f.eks. et par annonser av 91-93 mod 318i som er i halvdårlig stand til rundt 30-35 000 kr og forklar hvor mye det vil koste å gjøre den like bra som den du hadde. Kanskje den som er annonsert bare har 3 mnd igjen av EU-godkj og din var nettopp godkjent? Det burde plusse på noen tusen. Hadde du 8 nye dekk og de som er til salgs typisk slitte dekk? Det koster fort en del tusen.

Faren min gjorde noe lignende når han kræsjet en MR2 for noen år siden. Forsikringsselskapet kom med tilbud basert på annonser og min far argumenterte med alle manglene ved bilene de refererte til, og dermed fikk han etter hvert en betydelig høyere sum enn de foreslo til å begynne med.

På den andre siden synes jeg ikke 35 000 for en 92-mod 318i høres urimelig ut. Jeg betalte mindre enn det for min 91-mod, det er to år siden og den er i tipp-topp stand :)

Skrevet

krasjet min bmw for noen uker siden jeg også, moste høyre front rett i et autovern.

skadene var ikke så store, men ble nok til at det ville koste over 50 000,- å fikse det :(

Så bilen ble kondemert, men ringte til takstmannen å forklarete at dette var en påkostet bil,motoren var byttet, og at jeg nettopp hadde kjøpt den for 70 000.

Da gjikk han med på å fikse skadene :wink:

EDIT: en 94mod 318is med 190.000 på visern :wink:

Skrevet

Jippi!

Da sendte jeg inn en Power Point presentasjon om bilen.

Hva som er gjort med den, hvorfor jeg syns jeg skal ha mer for den og ca 8 annonser som jeg har brukt for å dokumentere at bilen min er annerledes en de osv.

Jeg fikk hevet budet hans fra 35 tusen til 45 tusen.

Kunne ikke beholde "vraket".

Den skal hugges med en gang.

Rakk hvertfall å ta ut Spillern.

Håkon..

Skrevet

ta pengene uten og krangle for mye, for da setter de bare ned tillbudet til deg, kjøp bilen tilbake for en billig penge og slakt den og selg deler. ser ut som det fortsatt er mye brukanes på den da.

Skrevet
men hvis takstmann sier at du kan kjøpe bilen for 3000 som jeg fikk, så plukker du de delene du kan ha selv, speil, lister, evt andre småting, felgene!! ikke minst... som du kan selge eller bruke som reservedeler på neste bil ;-)

http://i226.photobucket.com/albums/dd42 ... IM0684.jpg

Hvis du kræsjer bilen din har du rett til å ta av ettermonterte deler (f.eks styling, felger osv) uten å betale fem flate øre.

Men som du sier, at du solgte bilen for 6500, solgte deler for 3000 og brukte masse deler selv (for 3000kr) så var jo det en bra deal for deg=)

Skrevet
men hvis takstmann sier at du kan kjøpe bilen for 3000 som jeg fikk, så plukker du de delene du kan ha selv, speil, lister, evt andre småting, felgene!! ikke minst... som du kan selge eller bruke som reservedeler på neste bil ;-)

http://i226.photobucket.com/albums/dd42 ... IM0684.jpg

Hvis du kræsjer bilen din har du rett til å ta av ettermonterte deler (f.eks styling, felger osv) uten å betale fem flate øre.

Men som du sier, at du solgte bilen for 6500, solgte deler for 3000 og brukte masse deler selv (for 3000kr) så var jo det en bra deal for deg=)

MEN, utifra det takstmannen fortalte meg, så kunne jeg kun kjøpe bilen tilbake fordi det ikke var min feil i ulykka... men ja, syntes jeg gjode det greit der :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...