Hyggmaister Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Den "svarte gps-boksen" er jo en utrolig smart sak da! Noen som har prøvd å bruke denne sammen med norske forsikringsselskap? Burde kanskje være mulighet for å senkede forsikringspriser ja... At det kan komme til å bli påbudt er det vel ingen tvil om, men akkurat dette ser jeg ikke på som det verste, om ordningen holder seg slik som Fredrik beskriver den - at det er et ordning mellom kunde og forsikringselskap, og at de kun skal kunne ta ut data 30 sek før og 15 sek etter ulykken. Krasjer du i 180...ja så krasjer du i 180. Skulle du på en eller annen måte klarer å overleve - så får du fra forsikringens side vel bare som fortjent, lite og ingenting. Kjører du fartsgrensen og blir et offer for andres uoppmerksomhet ol, får du full erstatning. Fantastisk ordning! Med denne burde for så vidt egenandel ved ulykker også kunne vært fjernet? Hvordan er det med dette i Det Flate Land, Fredrik?
Fredrik Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Med denne burde for så vidt egenandel ved ulykker også kunne vært fjernet? Hvordan er det med dette i Det Flate Land, Fredrik? Min feil... selvrisiko på dansk betyr egenandel på norsk...
sdfdsfds Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Er bare å trykke litt lettere på pedalen i helga da Så er det tilbake til det gamle på mandag Jeg skjønner ikke vitsen, at politiet ikke har noe annet å finne på. Det var jo en på forumet her som mista lappen over varoddbrua så jeg. Skulle jo nesten tro han hadde skyt ned å drept en person fordi han kjørte 110 i 70 sona. Det blir for dumt å det blir bare værre, jeg har vært i USA noen ganger å har kjørt der mye, var ofte vi lå 20-30 over fartsgrensa men politiet brydde seg ikke om det. Her har du jo nesten drept et menneske bare fordi du kjører litt for fort på E18, er jo rett før du blir satt i strømstolen pga det. Jeg begynner rett å slett å bli lei av alt dette tullet i Norge, blir jo snart flau av å være nordmann. De må bare ha så mye kontroller de vil, men jeg bryr meg ikke om de skal prøve å få folk til å kjøre senere. Dette er ihvertfall min mening uansett hva dere synes
Dirty Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Ja da har helvette startet Fire mistet lappen i storkontroll Mads Ommundsen I helgen startet politiet med sin storkontroll av unge råkjørere i Agder-fylkene. KVINESDAL/FLEKKEFJORD: Kontrollen er en del av "Si fra-kampanjen", som er rettet mot ungdom mellom 15 og 25 år. Distriktssjef i Utrykningspolitiet i Agder og Rogaland, Steven Hasseldal, ser for seg at kampanjen vil vare i tre år. - Vi begynte med Kvinesdal og Flekkefjord i helgen, og vil flytte oss østover utover høsten, sier Hasseldal til fvn.no. I målgruppen Hasseldal er godt fornøyd med resultatet av den første kontrollen. - 455 biler ble kontrollert lørdag kveld og natt til søndag. Fire fikk beslaglagt førerkortet på grunn av for høy hastighet. Alle disse var i målgruppen vår, opplyser han. I tillegg fikk 15 personer bot på grunn av mangel på bilbelte, to ble anmeldt for å kjøre uten førerkort og ti mangellapper ble utfylt. Åpenhet Bilførere som ble tatt for å kjøre for fort ble sendt videre til representanter for "Si fra-kampanjen". Her ble både sjåfør og passasjerer konfrontert av representantene. - I tillegg til at representantene tar tak i sjåføren, blir også passasjerene ansvarliggjort. Det er ikke alltid lett å si fra når man føler seg utrygg i bilen, men det er viktig. Vi ønsker å få en større åpenhet og aksept på nettopp det, forklarer Hasseldal. Han har stor tro på prosjektet, og håper det vil ha en positiv effekt. - Det er viktig å få til en holdningsendring blant ungdom. Erfaring viser at forebyggende tiltak alene ikke er nok, men i kombinasjon med utstrakte kontroller tror jeg det vil ha stor effekt, sier han. Publisert: 03.12.2007 - 23:59 Oppdatert: 04.12.2007 - 07:40
///Mysild Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 ja, blir lite kjøring på kveldene nå da dirty? hehe... får bare drukne "sorgene" litt i tiden framover og ikke kjøre hehe.. NEPPE!
Gunnar Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Det er visst det samme andre steder i landet også: "Nullvisjonsprosjektet på Jæren er eit samarbeid mellom Statens vegvesen, Rogaland fylkeskommune, kommunane Hå, Time, Klepp, Gjesdal, Sola og Randaberg, politiet og Trygg Trafikk. Målgruppa er ungdom mellom 15 og 24 år, og målet er at det skal vera null drepne eller hardt skadde i trafikken." http://jbl.no/modules/module_123/proxy. ... =23290&D=2
Dirty Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 ja, blir lite kjøring på kveldene nå da dirty? hehe... får bare drukne "sorgene" litt i tiden framover og ikke kjøre hehe.. NEPPE! Kjører bare ifra hehe neida, kjører alltid fint! så gjør ikke meg noe
oddis Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 De kan bruke hvilket ord de har lyst til for å dekke over det faktum at det eneste de er ute etter er å sanke penger. Slik er det her i distriktet også. Mer har jeg ikke å si om den saken. Hva har busting av trimming på 125cc å gjøre med trafikksikkerhet!? De kan vittelig kjøre etter fartsgrensene lovlig i opp mot 90 km/t. Blir like dumt som å bøtelegge biler som har høyere toppfart enn først angitt hos fabrikk.. Nullvisjon = Tullvisjon. Folk med realistisk sans forstår at det er så godt som umulig uten fysisk veiskille og andre hjelpemidler. Det vil alltid være en eller annen som er uoppmerksom, uerfaren, trøtt, påvirket eller vil få et illebefindende. Sånn ER det.
Ad|oS Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Har nok noe for seg da de klarer å luke vekk noen, men at det sanker penger kan de ikke nekte for. Lurer på hva slags mangellapper det ble skrevet... Ikke godkjent delger i vognkort?
Hyggmaister Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 De kan bruke hvilket ord de har lyst til for å dekke over det faktum at det eneste de er ute etter er å sanke penger. Slik er det her i distriktet også. Mer har jeg ikke å si om den saken. Hva har busting av trimming på 125cc å gjøre med trafikksikkerhet!? De kan vittelig kjøre etter fartsgrensene lovlig i opp mot 90 km/t. Blir like dumt som å bøtelegge biler som har høyere toppfart enn først angitt hos fabrikk..Nullvisjon = Tullvisjon. Folk med realistisk sans forstår at det er så godt som umulig uten fysisk veiskille og andre hjelpemidler. Det vil alltid være en eller annen som er uoppmerksom, uerfaren, trøtt, påvirket eller vil få et illebefindende. Sånn ER det. Eller en som kjører for fort, mister kontrollen og tar med seg diverse koner og barn som går langs veiene og kjøretøyer i motsatt felt Jeg er fortsatt "botfri", og den dagen jeg blir tatt kommer til å bli tatt (kommer nok til å skje) vil jeg bli forbannet - først og fremst på meg selv. Historier med sivilpurk som presser til fart og andre urettferdigheter blir selvfølgelig en helt annen sak. Å påstå at eneste grunnen til denne aksjonen er å sanke penger, blir for dumt i mine øyne Det er viktig å luke bort råkjørere. Råkjøring gjøres på bane, og vi må mye heller skrike høyere etter flere baneannlegg enn mindre politikontroller!! Og der var vel diskusjonen igang?
Hyggmaister Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Har nok noe for seg da de klarer å luke vekk noen, men at det sanker penger kan de ikke nekte for. Lurer på hva slags mangellapper det ble skrevet... Ikke godkjent delger i vognkort? Slitte/ulovlige dekk, ulovlig trim, evt andre ting som gjør bilen trafikkfarlig Måtte bare være litt viktigper
Fredrik Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 Så har nyheten om den sorte boksen kommet til Sverige... http://sydsvenskan.se/bil/article280433.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå