Gå til innhold

Min E46 Coupé 99. Mod - Solgt :( (Ny bil i hus juhu!)


Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Update: 18/07-10

Da begynner bilen å nerme seg klar til Nürburgring kurset om 2 uker. Gikk med et par timer i går til å montere litt deler :)

Nye cambertopplagrene fra GS Performance

IMG_0037-1.jpg

Yellowstuffklosser fremme

IMG_0038-1.jpg

K-Sport camberstagene (montert for et par uker siden)

IMG_0039-1.jpg

IMG_0040.jpg

Monterte også helt nytt håndbrekkopplegg da det gamle var HELT utslitt, belegget var helt borte, samt powerflex i bærearmene fremme. Glemte å ta bilde av dette.

Nå gjenstår bare ny vannpumpe så bør den være klar.

Har i tillegg fått handlet meg litt "go faster" :lol: effekter.

Ny hjelm i matt sort 8)

IMG_0036-1.jpg

Og Momo kjøresko :)

IMG_0042-1.jpg

Så nå er det straks klart til tur, gleder meg :)

Flere herfra som skal ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGEHJELM!!!!

Huff, tror nesten jeg snart må kjøpe meg en jeg og.... Frister noe sykt nå å komme seg på banen.

Planen er egentlig å begynne i det små. Familiekjøring på Våler i september... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGEHJELM!!!!

Huff, tror nesten jeg snart må kjøpe meg en jeg og.... Frister noe sykt nå å komme seg på banen.

Planen er egentlig å begynne i det små. Familiekjøring på Våler i september... Hehe

Familiekjøring får man ingen glede av. Kjører i kø som snegler seg rundt banen. Er du nervøs anbefaler jeg rett og slett å kjøre i laveste klassen bare. Der kjører du som du vil, samtidig som du faktisk får noe ut av det annet enn å ligge i kø. Bare et tips fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiekjøring får man ingen glede av. Kjører i kø som snegler seg rundt banen. Er du nervøs anbefaler jeg rett og slett å kjøre i laveste klassen bare. Der kjører du som du vil, samtidig som du faktisk får noe ut av det annet enn å ligge i kø. Bare et tips fra meg.

Var mitt poeng også, bare komme seg utpå og få prøvd.. Så blir det fort gang på tingene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGEHJELM!!!!

Huff, tror nesten jeg snart må kjøpe meg en jeg og.... Frister noe sykt nå å komme seg på banen.

Planen er egentlig å begynne i det små. Familiekjøring på Våler i september... Hehe

Familiekjøring får man ingen glede av. Kjører i kø som snegler seg rundt banen. Er du nervøs anbefaler jeg rett og slett å kjøre i laveste klassen bare. Der kjører du som du vil, samtidig som du faktisk får noe ut av det annet enn å ligge i kø. Bare et tips fra meg.

Der er jeg faktisk litt uenig. Jeg startet selv i det rolige med familiekjøring for noen år siden, og det er mye man lærer allerede der. Frikjøringen er hakket vassere og du er ute på banen med ganske erfarne sjåfører. Familiekjøring er ikke alltid køkjøring, men du har vel stort sett vært med på Våler og der er det flere biler med på treff enn på Rudskogen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGEHJELM!!!!

Huff, tror nesten jeg snart må kjøpe meg en jeg og.... Frister noe sykt nå å komme seg på banen.

Planen er egentlig å begynne i det små. Familiekjøring på Våler i september... Hehe

Familiekjøring får man ingen glede av. Kjører i kø som snegler seg rundt banen. Er du nervøs anbefaler jeg rett og slett å kjøre i laveste klassen bare. Der kjører du som du vil, samtidig som du faktisk får noe ut av det annet enn å ligge i kø. Bare et tips fra meg.

Der er jeg faktisk litt uenig. Jeg startet selv i det rolige med familiekjøring for noen år siden, og det er mye man lærer allerede der. Frikjøringen er hakket vassere og du er ute på banen med ganske erfarne sjåfører. Familiekjøring er ikke alltid køkjøring, men du har vel stort sett vært med på Våler og der er det flere biler med på treff enn på Rudskogen ;)

Det er vel fort gjort å snurre på familiekjøringen også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff hjelm! Jeg er ikke begeistret for kjøresko selv. Ubehagelig å gå i på et helt treff, og jeg ser ikke helt hva fordelen er i en normal bil med abs og alt mulig. Er jo bare å trampe på pedalene det det går? :lol:

Der er jeg faktisk litt uenig. Jeg startet selv i det rolige med familiekjøring for noen år siden, og det er mye man lærer allerede der. Frikjøringen er hakket vassere og du er ute på banen med ganske erfarne sjåfører.

Jeg synes egentlig familiekjøringen bare er tull for annet enn å vise hele familien banen. Bare å komme seg ut på frikjøringen og kjøre rundt i det tempoet man føler seg komfortabel med. Ta med en instruktør første gangen, så får man litt grunnleggende info.

At det er erfarne på banen er jo bare bra.. mye verre om det er haug med uerfarne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er erfarne på banen er jo bare bra.. mye verre om det er haug med uerfarne!

Jo, men du skjønner hva jeg mener..det er en grunn til at vi har føreropplæring i trafikken...blir noe av det samme på en bane. Alle er ikke like forberedt på hva som kan oppstå, ting skjer fort. Vi har sett flere eksempler på folk som ikke har kjørt frikjøring før (eller sneket seg unna førermøter) har opplevd episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei var ikke planen det.. Men kanskje jeg skal se hvordan de ser ut.. Bilen står nå i 100 deler da den nye vannpumpen var ødelagt og må vente på ny.

Kjekt med sprek lånebil da :D

Fant også ut her om dagen at jeg måtte bytte radiator.. Den andre hadde gjort jobben sin kan en si :lol:

IMG_0046-1.jpg?t=1279827526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...