Søreng Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2009 Høres ut som en plan.. Må vel klare å ha bilen klar til det vel.. Da er det jo ikke lenge til Elegance heller Meget smooth arbeid med bildene.. Kanskje ikke så mye å gå utifra mtp farger og slikt.. Skal gjøre grundigere forarbeid neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 nei, det er vel 1 måned etterpå ja, var litt mye "støy" fra betongen i lakken, så måtte fjerne mye av hdr effekten for å få til en fin overgang... det andre bildet var veldig enten eller... så gikk for eller, litt hdreffekt, men ser egetnlig bare ut som et litt ps`et bilde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Nå skal jeg være veldig forsiktig med å kalle dette perfekte HDR bilder, det spørs litt hva man ønsker å få frem.. Her har jeg satt bilen i fokus og i grunn ikke brydd meg om noe spesielt med veggene osv, annet enn at jeg vil ha de eksponert og ikke utbrent.. Vi begynner med bildet Søreng sendte. Dette er det midterste bildet av 3 for å lage HDR, og derfor det kameraet bruker som "riktig" eksponert i forhold til de innstillingene Søreng har satt.. Deretter har vi samme bildet, etter å ha gitt det en liten "punch" Deretter går vi inn og "merge to hdr" samt bruker tone mapping.. Her kan vi se "HDR" med default instillingene mine, de jeg jobber utfra.. Henter til og med frem røykpakka under bilen din.. FYFY... Ser også støyen Sondre prater om.. Etter å ha lekt litt blir resultatet dette... Her er bildet eksponert over hele bildet, men dom dere ser over vegglampa blir det grålig, og dette kunne jeg retta på om det nødvendig, men til denne "visningen" gadd jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 sist men ikke minst, bilen ser blå ut var det jeg også slet med, derfor brukte jeg shadow/highlights og endret slik at bilen ble mørkere der den var for "blå" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Men den er jo blå.. Du ser jo det på bildet du har fått der den er overeksponert.. Men såklart, om den ikke skal være blå så blir det noe helt annet.. Men da justerer du jo bare Shadow saturation.. Edit: Jeg blir litt lurt av at det overeksponerte bildet er over, overeksponert.. Du kan justere ned stegene litt tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Men den er jo blå.. Du ser jo det på bildet du har fått der den er overeksponert..Men såklart, om den ikke skal være blå så blir det noe helt annet.. Men da justerer du jo bare Shadow saturation.. Edit: Jeg blir litt lurt av at det overeksponerte bildet er over, overeksponert.. Du kan justere ned stegene litt tenker jeg.. ja, jeg vet det... har sett den i rl, men syntes det ble for mye støy på bakfangeren til å skulle ha den for blå... enhver bil strever jo etter å være svart vet du hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 Nope, så enkelt var det ikke.. Skal man få dette riktig må man inn å redigere fargen før man lager HDR.. Her blir jeg "lurt" av at bildene i garasjen viser en blå bil.. På alle 3 faktisk Men jeg vil si at i bakgrunn av å IKKE endre fargen på bilen på bildene, er det ikke dårlige HDR bilder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 nope er ikke gale men jeg sitter å vrir hodet i helt utrolige vinkler for å klare å se på bildet hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2009 Jeg vil si takk til begge for dette. Blir å forske litt på dette med HDR frammover å prøve å få til gode "utgangspunkter" til å lage bra HDR bilder fra. Lærte masse av dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 For å "lære" HDR er det greit å ha noe bra å jobbe ut fra. For å få dette kan du f.eks. stå inne å ta et bilde i retning mot et vindu. Fokuserer du på det som er inne vil bildet bli bra eksponert for detaljene inne, mens det som er utenfor vil være overeksponert (helt hvitt i vinduet), og motsatt dersom du fokuserer på det utenfor vinduet. Prøver du HDR med dette vil du kunne få til et bilde der alt har passelig lys, både ute og inne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 Update 02.04: Bestillte i dag Kumho KU15 gateslicks som skal brukes til banekjøring.. Er jo ikke noe veldig aktiv, men håper å få et par gode dager Skulle egentlig ha Dunlop sine Direzza 03G, men de fikk vi ikke tak i, så da ble det Kuhmo. Satser på å få tynt de litt i år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet April 7, 2009 Forfatter Share Skrevet April 7, 2009 Update 07.04.09 Da er dekkene kommet og skal nok få montert de når jeg har ledig stund. Satser på å få testet de på årets første banekjøring i slutten av april Har forøvrig også fått skiftet ut nivåsensoren på den framre bærearmen til den automatiske høydejusteringen av xenonlysene. Samt sittebelastningssensoren for airbagen i passasjersetet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2009 Update 01. Mai Tok en kjapp runde over bilen i dag, først en skikkelig vask med Meguiars Washmitt og så over hele bilen med Meguiars Clay, før jeg endte dagen med Meguiars Yellow-Wax. Tok også et par kjappe bilder. Og så har jeg igjen prøvd meg på et par HDR bilder, litt hummer og kanari her, da jeg kun har prøvd ut forskjellige ting Ble meget positivt overrasket av Clay'en på de områdene det trengtes (nederste del av skjørtene, rundt hjulhus og delvis taket) Ble en merkbar forskjell og lakken ble MYE glattere. Så dette kan anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 1, 2009 Share Skrevet Mai 1, 2009 Hvordan liker du dekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2009 Har ikke prøvd de ennå.. Kjører på sommerhjulene enda. Blir satt på å testet på banekjøring den 10.ende! Lager et refferat da av hva jeg synes om de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå