Gå til innhold

Min E46 Coupé 99. Mod - Solgt :( (Ny bil i hus juhu!)

Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

Høres ut som en plan.. Må vel klare å ha bilen klar til det vel.. Da er det jo ikke lenge til Elegance heller :shock:

Meget smooth arbeid med bildene.. Kanskje ikke så mye å gå utifra mtp farger og slikt.. Skal gjøre grundigere forarbeid neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, det er vel 1 måned etterpå :-)

ja, var litt mye "støy" fra betongen i lakken, så måtte fjerne mye av hdr effekten for å få til en fin overgang...

det andre bildet var veldig enten eller... så gikk for eller, litt hdreffekt, men ser egetnlig bare ut som et litt ps`et bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være veldig forsiktig med å kalle dette perfekte HDR bilder, det spørs litt hva man ønsker å få frem.. Her har jeg satt bilen i fokus og i grunn ikke brydd meg om noe spesielt med veggene osv, annet enn at jeg vil ha de eksponert og ikke utbrent..

Vi begynner med bildet Søreng sendte. Dette er det midterste bildet av 3 for å lage HDR, og derfor det kameraet bruker som "riktig" eksponert i forhold til de innstillingene Søreng har satt..

_MG_0255.jpg

Deretter har vi samme bildet, etter å ha gitt det en liten "punch"

Sreng10of12.jpg

Deretter går vi inn og "merge to hdr" samt bruker tone mapping.. Her kan vi se "HDR" med default instillingene mine, de jeg jobber utfra.. Henter til og med frem røykpakka under bilen din.. FYFY... Ser også støyen Sondre prater om..

Sreng2.jpg

Etter å ha lekt litt blir resultatet dette... Her er bildet eksponert over hele bildet, men dom dere ser over vegglampa blir det grålig, og dette kunne jeg retta på om det nødvendig, men til denne "visningen" gadd jeg ikke..

Sreng.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er jo blå.. Du ser jo det på bildet du har fått der den er overeksponert..

Men såklart, om den ikke skal være blå så blir det noe helt annet.. Men da justerer du jo bare Shadow saturation..

Edit: Jeg blir litt lurt av at det overeksponerte bildet er over, overeksponert.. Du kan justere ned stegene litt tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er jo blå.. Du ser jo det på bildet du har fått der den er overeksponert..

Men såklart, om den ikke skal være blå så blir det noe helt annet.. Men da justerer du jo bare Shadow saturation..

Edit: Jeg blir litt lurt av at det overeksponerte bildet er over, overeksponert.. Du kan justere ned stegene litt tenker jeg..

ja, jeg vet det... har sett den i rl, men syntes det ble for mye støy på bakfangeren til å skulle ha den for blå... enhver bil strever jo etter å være svart vet du :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, så enkelt var det ikke..

Skal man få dette riktig må man inn å redigere fargen før man lager HDR..

Her blir jeg "lurt" av at bildene i garasjen viser en blå bil.. På alle 3 faktisk ;)

Men jeg vil si at i bakgrunn av å IKKE endre fargen på bilen på bildene, er det ikke dårlige HDR bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å "lære" HDR er det greit å ha noe bra å jobbe ut fra. For å få dette kan du f.eks. stå inne å ta et bilde i retning mot et vindu. Fokuserer du på det som er inne vil bildet bli bra eksponert for detaljene inne, mens det som er utenfor vil være overeksponert (helt hvitt i vinduet), og motsatt dersom du fokuserer på det utenfor vinduet. Prøver du HDR med dette vil du kunne få til et bilde der alt har passelig lys, både ute og inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 02.04:

Bestillte i dag Kumho KU15 gateslicks som skal brukes til banekjøring.. Er jo ikke noe veldig aktiv, men håper å få et par gode dager :)

Skulle egentlig ha Dunlop sine Direzza 03G, men de fikk vi ikke tak i, så da ble det Kuhmo.

kumho_ku15.jpg

Satser på å få tynt de litt i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 07.04.09

Da er dekkene kommet og skal nok få montert de når jeg har ledig stund. Satser på å få testet de på årets første banekjøring i slutten av april :)

Har forøvrig også fått skiftet ut nivåsensoren på den framre bærearmen til den automatiske høydejusteringen av xenonlysene. Samt sittebelastningssensoren for airbagen i passasjersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Update 01. Mai

Tok en kjapp runde over bilen i dag, først en skikkelig vask med Meguiars Washmitt og så over hele bilen med Meguiars Clay, før jeg endte dagen med Meguiars Yellow-Wax. Tok også et par kjappe bilder.

IMG_0023.jpg

_MG_0034-1.jpg

_MG_0041-1.jpg

_MG_0039.jpg

Og så har jeg igjen prøvd meg på et par HDR bilder, litt hummer og kanari her, da jeg kun har prøvd ut forskjellige ting :lol:

PolishHDR03.png

PolishHDR02.png

HeavyColorHDR.png

Ble meget positivt overrasket av Clay'en på de områdene det trengtes (nederste del av skjørtene, rundt hjulhus og delvis taket) Ble en merkbar forskjell og lakken ble MYE glattere. Så dette kan anbefales :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...