Gå til innhold

Min E46 Coupé 99. Mod - Solgt :( (Ny bil i hus juhu!)


Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

Ventet på at dette spørsmålet skulle komme :)

Jeg for å være ærlig vet ikke om det er diff. brems på bilen, men en kammerat sa at de aller fleste biler som har antispinn har en elektronisk diff brems som ikke låser slik som en mekanisk brems ville gjort. Han bare ga et eksempel på at denne typen diff låser alt fra 2-90 % avhengig av hvor mye det andre hjulet spinner.

Jeg trodde heller ikke at det var diff. brems på E46 så jeg prøvde og bilen spinner på begge hjulene 2 av 3 ganger.. Blir vanskelig å forklare, må nesten prøves..

Merker vertfall utrolig mye forskjell fra min gamle uten diff, mtp. at den sklir ut MYE fortere og oppfører seg som om den har diff. brems (ja, har kjørt bil med diff. brems) Og forskjellig fra kammeraten min sin E36 med M-diff. brems på 25 % mtp. at du merker at den ikke låser kontatnt som en mekanisk diff gjør.

Om noen kan forklare meg dette bedre eller fortelle meg at jeg er helt på villspor, så tar jeg gladelig imot info om dette.. Og fjerner selvfølgelig dette fra "utstyrslisten" om det ikke skulle stemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda antispinn sørger for at det hjulet som begyner å spinne bremses ned av hjulbremsen, men det betyr også at du ikke kan spinne i det hele tatt så lenge den er innkoblet. Så dette har ingenting med en mekanisk diffbrems å gjøre. Som sagt er det KUNN M3 av E46 som har mekanisk diffbrems!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jo igrunnen enig.. Har aldri påstått at jeg har mekanisk diff. brems, for det vet jeg at jeg IKKE har! Så spørsmålet blir vel bare benevningen på det.. Om det er elektisk diff bresms, eller antispinn?!

Jeg fikk vertfall fortalt at det het elektrisk diff brems, men er ikke noen ekspert så bøyer meg fint om noen skulle si annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antispinn har ingen ting med diffen å gjøre da den bruker bilens bremsesystem som får signal fra hjul/ABS følerne til å bremse spinnende hjul. For at det kan kalles diffbrems må du ha noe ekstra inne i selve differensialen som bremselammeler. Som M3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var bilen kommet tilbake fra bavaria og har fått lakkert begge bakskjermene og panser.. Har ikke fått studert den nøye pga av ut ubegripelig vær her i rogaland! Men ser veldig bra ut så langt!

LED baklykter er også bestillt og sendes snart fra USA :)

Det skal bli bra håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det på tide med en oppdatering igjen..

Update 9. Feb

Har nå fått studert lakkeringen litt mer nøye og det ser ut som et utrolig bra arbeid.. Veldig fornøyd så langt da de igrunnen hadde et veldig dårlig utgangspunkt i ene bakskjermen.

"Hu" har også fått nye pærer i tåkelysene (som forøvrig er veldig tungvint å skifte), xenon look pærer som passer utrolig mye bedre sammen med xenon hovedlysene.

Har også fått montert i org. midtarmlene i dag. Og gjett om det var digg :D

Bilder kommer imorgen når jeg kan få tatt bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en utrolig bil!

Er i overgangsfasen fra E36 til E46Ci selv, riktignok på E36 siden ennå...

Synes du det er stor forskjell mellom de 2 modellene? Isåfall hva?

Lykke til!

Først, takk for det.

Ellers så er forskjellen merkbar, mest på grunn av alderen. Merker også at det er en del nyere teknologi i oppsettet på bilen. Dette gjør den litt mer komfortabel og kjøre selv om jeg synes den framdeles har veldig gode kjøreegenskaper når du tar den ut på en svingete vei. Men om den er bedre å kjøre kan diskuteres.. Vil framdeles påstå at det er noe helt eget med kjøreegenskapene til E36 (coupe vel og merke!).

Men når det er sagt er jeg utrolig fornøyd med valget, både utseende messig og kjøreglede messig.. Og blir nok mer og mer fornøyd når jeg får satt mitt personlig preg på den med små modifikasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 13. Feb

Endelig kom det et litt brukbart vær så jeg kunne få tatt et par bilder, men rakk jo selvfølgelig akkurat ikke å ta før sola var gått ned pga ting tar tid...

Uansett, ikke verdens beste bilder og bakgrunn, samt ikke helt ren og tørket bil, men det får gå :) Bare litt div bilder av de nye grøftelysene og bilder av midtarmlenet.

IMG_0026.jpg

IMG_00322-1.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_0007.jpg

IMG_00322.jpg

IMG_0062.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sommerfelgene reservert slik at ingen andre kommer å bestiller de fra meg..

Bestilles vel en gang i neste uke og regner med litt over en mnd's leveringstid...

Felgene blir 8,5x19" ET 40 og 9,5x19" ET 45 med henholdsvis 225/35R19 og 255/30R19 Dunlop Sport MAXX.. Gikk ikke å få med annet innpress, men kommer de ikke helt ut av seg selv blir det spacere 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...