Gå til innhold

Mine 3 E28er er solgt. update s 42.

H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

jaja nå går bilen hvertfall!! :D:D:D

fredag 7 desember: i 6 tiden på dagen fikk jeg fraktet bilen på henger inn til byen og uten for garasjen til nils. vi begynte med og vaske garasje gulvet orntlig. vi skubbet inn bilen i garasjen 9 tiden tror jeg det var. og begynte feil søkingen etter gnist med en gang. vi begynte med og sjekke om coilen fikk strøm. og det gjorde den men den gidde ikke fra seg strøm så vi begynte og sjekke tjuvkoblinga på hjernen og det var helt rett koblet. nils fant ut at helt fremme ved coilen så kom det ut ei svart ledning på + og - ledninga til coilen det så ut som at de skulle stå sammen men det skulle de ikke for når vi tok de fra hverandre så fyra den tvært! klokken var halv 10 og jeg var over lykkelig så vi kjørte og kjøpte oss kebab (ikke med e28) og nå vi var ferdige med og spise så gikk vi ut i garasjen igjen. vi lagde til ny slange til slave sylindern rør til lmm og funderte på hvordan vi skulle ordne røret fra wastegaten. i 1 tia så kjørte jeg hjem og sov.

lørdag.

begynnte med og feste stabstag foran (skruene var knekt så vi borret opp og gjenget opp og satte i 2 bolter, vi begynte også å lufte bremser og clutsh det gikk veldig greit. vi laget også røret som går fra wg og ned i eksosen. vi tenkte vi skulle starte opp igjen for og se om det var noen eksos lekasje men da var det ikke gnist igjen. da hadde nils skulle satt på støtte staget fra topplokk til insuget den som svinghjulsfølerne står fast på så da var det bare de som var byttet om. så da fyra den igjen. vi begynte og fylle kjøleveske fylte på en god del trilla bilen ut for og begyne og lufte var noen små lekasjer skrudde til klemene så ble det bra. (trodde vi) vi kjørte oss en liten runde og når vi var kommet ca 50m så sa det klonk og ble en skrape lyd. og vi stoppet med en gang. da var det bakerste feste på eksosen om hadde falt av. hadde heldig vis ei ekstra jordings ledning som jeg hekta rundt eksosen og løftet den opp. satte meg i bagasje rommet og holte opp eksosen mens nils kjørte opp til garasjen igjen. vi kjørte den inn for og ta kveld. så at det lekte litt olje rundt fordeleren. men vi gikk hjem.

søndag.. når jeg kom til garasjen så begynte jeg med og plukke av fordeleren og fant ut simringen rundt kammen lakk olje men nils mente den kom til og gå seg til for det gjorde den på c20let en hans.. luftet også kjølesystemet litt bedre. satte på fordeleren litt bedre og ordnet det bakerste eksos festet. så var det ut og prøve igjen denne gangen gikk det bedre. men vi skulle stille på lmm for den har vrt tuklet med før ser det ut som. men før vi kom så langt så begynte den med og ikke gå på alle syl. sjekket bensin og gnist og det var det men ville fortsatt ikke gå. så vi fikk den ikke inn i garasjen så den sto ute under garasje trekk i natt.

mandag. kom dit med nye plugger NGK istedet for denzo. men den startet fortsatt ikke. og det var gnist. så vi tvangskjørte bensin pumpa men det ble aldri orntlig motstand på den. så tenkte vi kanskje det ikke er bensin på den. så vi fant frem en 5liters kanne med bensin og helte på tanken. og da fyra den tvært igjen og gikk mye finere enn med denzo pluggene. vi tok oss en prøve tur og alt funket utmærket;) lå brei nesten hele runden :) vi kjørte halve bilen inn i garasjen og begynte med slange fra tomgangsmotoren til trykkrøret foran spjeldhuset. og når den var i orden så vi at den lak mye kjøle veske det var en slange klemme som var gåen. så jeg byttet den. den lak olje også men det brydde vi oss ikke om i dag. kjørte nokk en morsom runde da det meste funket bra. den gikk greit og fikk turbo trykk tidlig. kjørte ned til garasjen og parkerte den inni den for natten. lekte forsatt litt olje i framkant av motoren. så nå er nesten alt klart da! bilen går og greier :D:D

bilder kommer senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :)

moepower: trykket skal opp. var plana og få den godkjent sånn som den er nå først. trenger ny lmm tror jeg.. da den jeg har er veldig bort horet.

bilen fjusker litt på turtall nå. men går veldig fint på tomgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra prosjekt dette!

har hatt masse e28 selv, og vil anbefale deg å prøve å fylle opp tanken skikkelig før du bytter llm..

(sugerøret) i tanken på gamle e28er har en tendens til ruste hull i slik at bensinpumpa slurper luft..

så lenge bilen står stille på tomgang bruker dette å gå bra, men så fort det beynner å skvulpe litt mister du trykket..

mvh joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm virker ganske logiskt :wink: skal prøve og fylle full tank jeg og se hva som skjer.. den fjusker kutter litt når jeg kjører så skal ikke se bort i fra at det røret der er rustet hull i.. den har stått i ro siden 2003 så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da prøvd og fylt bensin men ble ikke noe bedre :( smeller og fjusker enda. men simringen som skal holde tett inn til fordeleren er gåen så fordeleren blir full av olje så jeg tror det er derfor den ikke tenner orntlig.. da stiften blir pisket i olja der. så har kjøpt ny ring som skal monteres så snart som nils kommer fra julebord og jeg kommer meg inn i garasjen hans for og skru :) noen som tror det kan være grunnen til at den smeller så fælt av og til.

Halfdan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...