Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er den heldige eier av en BMW 520i 1999mod. Jeg er storfornøyd, men syns fjernlysene mine er litt svake. Har bixenon lys (Nærlys= Xenon, Fjernlys = Halogen). Jeg lurer derfor på om det er noe vits i å bytte pærene i fjernlyset mitt? Og hvilke pærer gir godt lys? Er helt blank på området, med andre ord; Jeg klarer å åpne panseret, men stort lenger kommer jeg ikke.

Chris!

Skrevet
BiXenon er når bil har xenon på både nær- og fjernlysene. En oppgradering du kan gjøre for å få bedre lys, er å ettermontere xenon på fjerlysene dine, slik at du får bixenon. aloebiz.net her på forumet gjorde det med sin tidligere E39, med bra resultat.

Tråden kan du lese her

En annen tråd om bixenon på E39

Lykke til, og håper du går i mot lysere tider med din E39 ;)

BI Xenon er når Nær og fjernlys er i samme lykt, det er det ikke på E39, Xenon i nærlys og i fjernlys og Xenon i nær/fjernlys er 2 forskjellige ting.

For å få bi Xenon må man ha en slags skjold inne i lykta som regulerer lysbildet.

Skrevet

Den generelle definisjonenen for bixenon lyder som følger: "Bi kommer av latin og betyr to. Hvis du har Bixenon har du to xenonsystem, et på fjernlys og et på nærlys,men Bixenon kan også være i et og samme system f.eks.: H4-2 sett.".

Skrevet
Den generelle definisjonenen for bixenon lyder som følger: "Bi kommer av latin og betyr to. Hvis du har Bixenon har du to xenonsystem, et på fjernlys og et på nærlys,men Bixenon kan også være i et og samme system f.eks.: H4-2 sett.".

http://www.landrover.no/no/no/_glossary/bi_xenon.htm

Fant ikke ut noe særlig mer om det men jeg mener nå selv også at BI Xenon er to i en, ellers hadde man sagt Xenon fjernlys og Xenon nærlys

Skrevet

Okay. Har tydelig missforstått bixenon. Har halogen på fjernlysene og xenon på nærlys. Er det på noen måte jeg kan bare kjøpe et par pærer og putte inn? Jeg tør ikke å gjøre noe med bilen :P

Så løsningen for meg er hvis det er mulig å kjøpe et par pærer og bare bytte de halogenpærene jeg har? (i et par bedre halogenpærer)

Skrevet

http://www.landrover.no/no/no/_glossary/bi_xenon.htm

Fant ikke ut noe særlig mer om det men jeg mener nå selv også at BI Xenon er to i en, ellers hadde man sagt Xenon fjernlys og Xenon nærlys

Tror nok bi-xenon brukes i veldig mange tilfeller om begge deler selv om det nødvendigvis ikke er riktig, men en interessant forskjell jeg faktisk ikke visste om selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...