Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som nevnt tidligere skiftet til Hella Facelift Xenon lykter, men jeg synes det er en del tull med de, når jeg skrur på bilen så blinker lysa ett øyeblikk og starter ikke, jeg må som regel vri lysbryteren på og av, da starter de og i dag så lyste ene siden gult i steden for hvitt, synes også det dugger en del i lyktene nederst.

Noen som vet hva som kan være galt? dårlig kontakt eller noe?

Skrevet

Hei.. er dette noe som skjer me begge lampene samtidig eller?

Vis det er det så ville jeg nok ha snoka opp hvor lysmodulen/rele`et til nærlysa er og bytta den først..

Har oppgraderinga fra hella selv og di dugger dem oxo(kunne vel neeesten ha kjøpt FK lykter til en spott pris i forhold da:( )

At det ene lyse ditt gulner litt nå er vel pga det nermer seg slutten for den pæra..

Lykke te :)

Skrevet
Hei.. er dette noe som skjer me begge lampene samtidig eller?

Vis det er det så ville jeg nok ha snoka opp hvor lysmodulen/rele`et til nærlysa er og bytta den først..

Har oppgraderinga fra hella selv og di dugger dem oxo(kunne vel neeesten ha kjøpt FK lykter til en spott pris i forhold da:( )

At det ene lyse ditt gulner litt nå er vel pga det nermer seg slutten for den pæra..

Lykke te :)

Jepp, hvis jeg starter bilen med bryter skrudd på parklys, fr så å vri over til kjørelys da tenner de fint.

Lysmodulen vet jeg hvor er, hadde den ute når jeg koplet til nivåjusteringa.

Lyset gulner ikke lenger nå, ser ut for at det var ett enkelt tilfelle, skal ikke pærene bli mer lilla når de ryker da?

Skal jo ikke være sånne problemer, har jo helt nye lykter, pærer, ballaster og motstander, kjøpte hos Koed for noen uker siden.

Skrevet

oki oki..

Nå er jeg på litt tynn is da jeg har lite erfaring om Xenon, men jeg er sikker på at jeg har lest et sted at man bør ikke ha dem på i det man starter pga stort spenningsfall i startøyeblikket..

som kan nedsette levetiden..

du sier du hadde den ute når du koplet til nivåreguleringa? er dette orginalt på din bil?

er nok ikke noe problem det.. men du har 1lysmodul eller 2?

(jeg kjøpte fra hella å bare smalt det på plass og nivåreguleringa å alt funker)

Skrevet

Anbefales å slå på hovedlysene etter at man har starta bilen :)

Det ble montert xenon på min bil sist vinter, å i forrige uke gikk den ene pæra mi i nærlyset til F! Ikke at jeg vet grunnen.. Så da var det bare å bestille 2 nye! Så nå slår jeg alltid på lysene etter at jeg har starta bilen!

Hvis noen trenger BILLIGE pærer, så bestillte jeg ifra "boost" her inne på forumet. 550 inkludert frakt for 2 stk. 6000k :D

Skrevet
oki oki..

Nå er jeg på litt tynn is da jeg har lite erfaring om Xenon, men jeg er sikker på at jeg har lest et sted at man bør ikke ha dem på i det man starter pga stort spenningsfall i startøyeblikket..

som kan nedsette levetiden..

du sier du hadde den ute når du koplet til nivåreguleringa? er dette orginalt på din bil?

er nok ikke noe problem det.. men du har 1lysmodul eller 2?

(jeg kjøpte fra hella å bare smalt det på plass og nivåreguleringa å alt funker)

Hmm, ja mulig det, for hvis jeg skrur på parklys starter bilen og vrir over til Xenon lysa så lyser de med engang.

Ja jeg hadde lysmodulen ute for å kople på kabelen til sensoren på bakakslingen.

Alt er orginalt og fra Hella hos meg også, jeg har satt på nivåsensor på bakakslingen og lagt opp kabel frem til lysmodulen, skikkelig drittjobb når man ikke har løftebukk.

Der hvor den manuelle justeringa var har jeg nå satt inn en propp som fulgte med i settet.

Så du kan si at jeg har gått fra Orginalt Halogen Prefacelift til Orginalt Facelift med Xenon, altså ikke noe billig Kina greier.

Skrevet
Anbefales å slå på hovedlysene etter at man har starta bilen :)

Det ble montert xenon på min bil sist vinter, å i forrige uke gikk den ene pæra mi i nærlyset til F! Ikke at jeg vet grunnen.. Så da var det bare å bestille 2 nye! Så nå slår jeg alltid på lysene etter at jeg har starta bilen!

Hvis noen trenger BILLIGE pærer, så bestillte jeg ifra "boost" her inne på forumet. 550 inkludert frakt for 2 stk. 6000k :D

Får gjøre det jeg og da, hvilket merke var det på pærene da? er vel bare 2 leverandører som lager Xenon pærer, Philips og Osram, stemmer ikke det?

Skrevet

Vet ikke om det bare er de 2 som produserer xenon pærer. Men merket er smart4cars! Jeg er vertfall meget fornøyd sålangt :D Er skikkelig blåskjær å lyser kraftig opp! Du kan jo høre med boost? Han sa han solgte komplette kit også :D Så han har vel det meste

Skrevet

Min slår automatisk over på park når motoren ikke er i gang og jeg har kjørelysene på. Regner med det er vanlig på E39. Tenner den kjørelysene i det man starter eller venter den til motoren er i gang? (aldri sett etter). Er vel ganske relevant for denne saken?

Skrevet
Min slår automatisk over på park når motoren ikke er i gang og jeg har kjørelysene på. Regner med det er vanlig på E39. Tenner den kjørelysene i det man starter eller venter den til motoren er i gang? (aldri sett etter). Er vel ganske relevant for denne saken?

Hvis jeg starter bilen og bryteren står i posisjon "0" altså vanlig kjørelys da blinker lysene bare når jeg starter, lysene går ikke på, men hvis jeg starter når bryteren står i park og skrur over til kjørelys når motoren går da går lysene på.

Leste noe i manualen at lysene skal skru seg av hvis motor stanser.

Det er jo mulig det er sånn pga lysmodulen er kodet for Halogenlys kanskje.

Kan du starte opp bilen med bryteren i posisjon "0" ? også starter lysene etter at bilen er startet?

Skrevet

Hvis jeg starter bilen og bryteren står i posisjon "0" altså vanlig kjørelys da blinker lysene bare når jeg starter, lysene går ikke på, men hvis jeg starter når bryteren står i park og skrur over til kjørelys når motoren går da går lysene på.

Leste noe i manualen at lysene skal skru seg av hvis motor stanser.

Det er jo mulig det er sånn pga lysmodulen er kodet for Halogenlys kanskje.

Kan du starte opp bilen med bryteren i posisjon "0" ? også starter lysene etter at bilen er startet?

Min er importert og ikke fått programmert om til auto kjørelys så ingen lys hvis bryteren står på 0.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...