Gå til innhold

Xenon Problemer E46 - Blinker og slukker...

aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

ola82 ja du kan være inne på noe!

Jeg har også montert xenon i fjernlysa på min med org. xenon i nærlys med aut. høydejustering....

hmm.. hvordan kan man fikse dette da? Blir litt for stor nedtur å gå tilbake til halogen fjernlys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat samme problemet på min! nesten.. alt lyser blått og vakkert under oppstart og mens høydejusteringen foregår. men under kjøring blinker begge nærlysene og så kommer de igjen. og andre ganger kan den ene slukke helt og jeg får melding i dashbord, men da er det bare og slå av og på lysene så komme de igjen:) utrolig irriterende med den blinkingen.. folk tror jeg blinker på dem.. hehe..

bilen det er snakk om har orginalt xenon i hovedlys, halogen fjernlys, men xenonkit i tåkelys :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sjekke om det er høyejusteringen som påvirker lysene så kan man vel nappe ut stikkene til disse. Skal prøve dette når jeg får tid.

Har ikke dybvik noen formening om dette, annet enn startbooster og nye ballaster? Batteriet mitt er nytt og fult oppladet. Og alle ballastene har neppe tatt kveld samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Iom. at problemet er der også på baklysa tippar eg det er noko med lysmodulen din, godt mulig det er noko med høgdejusteringa. Denne køyrer vel opp og ned lysa ein gang eller to når du startar også?

Du kan jo prøve å f.eks jekke opp bilen eller legge noko tungt i bagasjerommet for å "aktivere" justeringa, så ser du om det blir blinking da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 10 months later...

Jeg bytta til nye nærlyspærer og det fiksa biffen med at de slokka i ny og ne... Var visst gamle og slitne :)

Det med at lysa blinker som et diskotek når jeg setter på tenninga har jeg funnet ut at er pga xenon i fjernlysene. Det er visst ett eller annet med check controlen (sjekker at pærene er hele) som klikker når det ikke er normal pæremotstand i fjernlysa..

Og ja jeg har på sånn kabelfiks! Ingen feilmeldinger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Jeg har faktisk opplevd det samme med mitt høyre nærlys, som er original xenon og ikke ettermontert.

Det har skjedd 2-3 ganger ved start av bil, og jeg får opp en feilmelding om at lyset er gått. Så har det kommet på igjen av seg selv ved noen sekunder..

Jeg hadde bilen inne på bruktbiltest i forrige uke og har ikke opplevd noe ennå, så kan hende de har sjekket dette og fått ordentlig kontakt eller noe sånt, men gjentar det seg, så er det vel kanskje et lurt sted å starte med å evt bytte pæra først?

Noen som har link til en side hvor de selger originale xenon pærer til E46 2002 mod. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

jeg har samme problem som dere, orginal xenon i nærlys og ettermontert i fjernlys. blinker i 4 sekund etter jeg har skrudd på tenning og det begynte etter jeg monterte fjernlysa.

Det jeg fann ut i dag var at visst jeg kopler ut ballastern til fjernlyset på vanstre side, da blinker ikke lysa når jeg skrur på tenninga. men visst jeg kopler ut ballastern på høgre side (har fortsatt tilkoplet venstre side) da blinker lysene. derfor lurer jeg på om dette kan vere den ballastern på venstre side som skaper problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Jeg og har noe av det samme problemet. Har org xenon i nærlys og kit i fjærn g grøft, nærlysa mine blinker i dumper og svinger, og det ene kan bli borte eller begge ei lita stund, plutselig kan også bremselyset lyse. Noen som har vært borti det? Er på en 04 bmw 330d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...