Gå til innhold

Hei er ny på forumet:)

Thor_Eirik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle dere me bra bmwer.

eg har lurt på å bytte til meg en bmw e34 520iA som har gått 290 000km.

Denne har og deffekt automatkasse.

Lurer på om d er verdt å bytte denne i min volvo 245 turbo(gasser)

for så å kjøpe girkasse og bytte den og bilen vil fortsatt gå seinere?

Bilen følger med 17" pene alufelger me nye dekk og vinterfelger er 15" sikkert noe borbet eller lignende 5 eika. Standen er helt grei til å være 90modell. Bilen er grå på farge meget pen gråfarge.

Er d verdt å legge ut d en eventuel automatkasse koster på denne bilen og tror dere eg vil ha mer glede av denne 520i enn en gammel volvo 245:P

Dere som veit best og derfor spør eg dere. Mulig eg blir bmw elsker eg også.

Snakkte me en han ville ikkje gi mer enn 10 000kr for en sånn bil, mn han visste da ikkje om 17" felger osv.

Mn takk for svar på forhånd:)

Mvh Thor Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen hit! her er det hjelp å få, deler å kjøpes og godt lesestoff på sene kvelder eller kjedelige arbeidsdager :)

Takktakk:)

Hehe ja har sett på forumet uten å melde meg noen kveldr nå.

Mye fint og mye som blir fint:)

Er denne e34 eg snakkte om noe å satse på som 18 års bil?

Ka ligger automatkasser på ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen hit! her er det hjelp å få, deler å kjøpes og godt lesestoff på sene kvelder eller kjedelige arbeidsdager :)

Kommer vel helt ann på vidre stand av begge biler, åssen 245 er det ? Årsmod osv, hva er gjort med den m tanke på turbo? Hva skulle du hatt for den ved salg og hva forlanger han med 520 for sin? Legg ut bilder av begge bilene her med litt spec på dem, så er det litt lettere og svare på det.

PS: Velkommen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit

En nyoverhalt kasse fra BMW må du regne å gi kanskje 30lapper for. Men da er de i meget god stand, som ny.

Finner du noe brukt så betaler man som regel etter tilstand, ihvertfall hos de fleste her inne. Vil anta at man skulle klare å finne en brukanes kasse til ett sted mellom 5 og 10.000???

Prisen på bilen er det vel vanskelig å si noe om på stående fot, for lite info, men disse bilene tåler km om de er velholdt, det er hevdet over en hver tvil.

Prøv å få en kyndig person til å gå over bilen. Sjekk opp historie osv osv

En vesentlig sak er om det er en 24v motor(91 eller nyere ca), eller den eldre og noe svakere fra 88-......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt ann på vidre stand av begge biler, åssen 245 er det ? Årsmod osv, hva er gjort med den m tanke på turbo? Hva skulle du hatt for den ved salg og hva forlanger han med 520 for sin? Legg ut bilder av begge bilene her med litt spec på dem, så er det litt lettere og svare på det.

PS: Velkommen forresten :)

245en er gammel 81 modell.

Grunn til at eg skifta motor var fordi den som sto i var sliten og for å komme opp en strekning me halling på 2-3grader måtte eg helt ned i andre gir.

Bmwen er ganske ny 90modell og d er vell 150hk som trekker litt ned me tanke på automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit

En nyoverhalt kasse fra BMW må du regne å gi kanskje 30lapper for. Men da er de i meget god stand, som ny.

Finner du noe brukt så betaler man som regel etter tilstand, ihvertfall hos de fleste her inne. Vil anta at man skulle klare å finne en brukanes kasse til ett sted mellom 5 og 10.000???

Prisen på bilen er det vel vanskelig å si noe om på stående fot, for lite info, men disse bilene tåler km om de er velholdt, det er hevdet over en hver tvil.

Prøv å få en kyndig person til å gå over bilen. Sjekk opp historie osv osv

En vesentlig sak er om det er en 24v motor(91 eller nyere ca), eller den eldre og noe svakere fra 88-......

Tror dette er en 91modell bil som er registrert i 90 faktisk. han sier d er en 520i me 150hk.

Tror d er verdt d å passe på denne bilen eg og bare legge ut de lappene som må til for kasse:)

Tusen takk for alle svar fra alle. Høres ut som om at dere har peiling på d forumet handler om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som vet hva de snakker om ja. Har selv fått MYE informasjon om ting jeg har lurt på, og folk er stort sett alltid kjappe med å svare på spørsmål. Beste forumet jeg har vært på i hvertfall:) Jeg kikket på en e34 520ia 24v selv før jeg kjøpte e36'n jeg har nå. (ble litt for mye kluss med kjøp) og har ikke hørt noe negativt i hvertfall. Men en gammal volvo mot en bimmer er vel stort sett en god handel da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som vet hva de snakker om ja. Har selv fått MYE informasjon om ting jeg har lurt på, og folk er stort sett alltid kjappe med å svare på spørsmål. Beste forumet jeg har vært på i hvertfall:) Jeg kikket på en e34 520ia 24v selv før jeg kjøpte e36'n jeg har nå. (ble litt for mye kluss med kjøp) og har ikke hørt noe negativt i hvertfall. Men en gammal volvo mot en bimmer er vel stort sett en god handel da:)

Høres bra ut dette;) ja virker ganske bra forumet=)

kongstian87 Skrevet: Fre Des 07, 2007 10:05 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

trur det bare er og bytte her, du får jo en bil som er ca, 10 år nyere.og en kasse kan ikke være vanskelig og finne, du kan sjekke her http://www.finndel.no/ ellers så kan du sjekke rundt om på forumet er sikkert noen som har en ute for salg.

Sant nok.

ska få fyring på volvoen idag og få fiksa den til skikkelig;)

Takk for svar=)

Mvh Thor Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...