Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk om taket er tett og hvis det er elektrisk motor på take, forsikre deg om at den er tett. Det er det jeg kommer på i farten. Ellers det vanlige på E36.

Lykke til ;)

Skrevet

pakninger rundt dører, cab. At taket går fint, legger seg fint sammen. sjekk for vindsus i fremkant av siderutene foran. ellers rust på vanlige plasser som nede på dører, hjulbuer, kanaler, bagasjelokk. Dra også av pakningen i nedkant rund bagasjerommet å sjekk etter rust der.

Skrevet

Sjekk at mekanismen ikke er skadd og beveger seg greit.

Sjekk at taket legger seg pent mot der det skal ligge, at det ikke er revner og at det er vanntett.

Kjør helst en tur for å lytte etter susing fra taket og sjekk ut hvor ille denne er, hvor den er osv.

Noe annet er jo om bakruten er lett å kikke gjennom og ikke matt ripete eller har revner.

Ellers de vanlige tingene som ulyder i understell, er det risting i rattet, vandring på pedaler, motorgange, slakk, rust og lekkasjer rundtom.

Skrevet

Skjekk at rutene går ca 2 cm ned når du åpner dørene. Og at de går opp 2 cm når du lukker de ;) Skjekk pakningen ved a stolpen at det ikke er noe knekk her slik at det kommer inn vann. En ny koster over 2000kr! Skjekk etter rust på dempertårnene i bagasjerommet, rust i hjulbrønn. Kjenn etter fukt i gulvet hvis det har regnet og bilen har stått ute ;) (Fukt=utett tak) Se til at taket går opp og ned som det skal. Skjekk etter slark i dørtrekk. Ellers vanlig rust som falsen på panser, nederst på dørene, bagasjeromsluken under låsen innvendig, hjulbuene bak. Skjekk at vifta fungerer på alle trinnene. Ellers er forstillingsdeler en svakhet på e36. Se også etter at luka over taket legger seg fint på plass (er egentlig uansett enkel å justere ;) Samt at ingen vaiere i takmekanismen er gått.

Skrevet

Vel, har denne el.tak så er det hel elektrisk, dvs at du ikke trenger å låse den manuelt når man tar taket opp igjen.

dette ville jeg kikket ekstra nøye på.

Hvorfor ikke låne den og ta en vask, høytrykk, ikke maskin, for å se om den er tett.

Noe jeg syns er meget viktig er nakkestøtter bak, dette inneholder også en beskyttelsessensor som gjør at når alle 4 hjulene (evt om du taker) skyter opp og beskytter de som er inni bilen, tror den og frontreute ramma skal tåle 4 rundkast.

I tillegg har det mye å si for utseendet syns nå jeg da.

Et viktig punkt, få med vindavviser, det øker cab sesongen med minst 1 mnd i hver retning (les før og etter sesongen)

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger!!

Jeg tar en tur ut nå og ser på den, så får vi se hvordan det går. Er det forresten mulig å ettermontere sånne nakkestøtter med sensor i?

Takk for hjelpa!

Skrevet
Vel, har denne el.tak så er det hel elektrisk, dvs at du ikke trenger å låse den manuelt når man tar taket opp igjen.

Hvorfor ikke låne den og ta en vask, høytrykk, ikke maskin, for å se om den er tett.

Noe jeg syns er meget viktig er nakkestøtter bak, dette inneholder også en beskyttelsessensor som gjør at når alle 4 hjulene (evt om du taker) skyter opp og beskytter de som er inni bilen, tror den og frontreute ramma skal tåle 4 rundkast.

Et viktig punkt, få med vindavviser, det øker cab sesongen med minst 1 mnd i hver retning (les før og etter sesongen)

Får halvautomatisk cab og. Dvs taket går opp og ned, men man må låse opp og igjen foran manuelt.

Skrevet

Får halvautomatisk cab og. Dvs taket går opp og ned, men man må låse opp og igjen foran manuelt.

Dette er en 97 model, dvs hel elektrisk tak. min gamle 96 mod hadde det du skisserer her.

Men igjen, dette er en 97 model, og SKAL da ha helelektrisk tak mener jeg, dvs ingen mekanisk lukking for egen "maskin"

Jeg tror ikke de er mulig å montere i etterkant, nakkestøttene har bøyler av titan mener jeg å huske, så ikke noe jalla dette.

Men syns ikke prisen på den du har funnet er avskrekkende heller så...

Skrevet

Ja, da har jeg vært og kikka på bilen. Fikk ikke prøvd den, da den stod helt innerst i lokalet, men kompisen min som eventuelt skal kjøpe den får heller prøve den i morgen. Fikk starta den og det hørtes bra ut, men ikke så mye man får vite om foringer og oppheng på den måten... Men bilen har ikke vært senka før nå (butikken som har gjort det) og den har gått på originale 15" dekk, så skulle vel ikke være sykt mye slitasje på oppheng og foringer?

Det var helelektrisk cab på den, ja, og alt så til å fungere som det skulle. Vinduer gikk opp og ned, låsen funka bra, og ikke noe ulyd eller treghet. Ellers var bilen egentlig veldig fin, bortsett fra et par ting, nemlig to små "bulker" i panseret (ser at lyset reflekteres litt annerledes der), en liten rift i bakruta (1,5 cm) så den bør nok byttes. Ellers så caben veldig fin ut, ingen rifter eller slitte pakninger eller noe antydning til at den var falmet. Rustfri bil.

Noen spørsmål til de som gidder å svare:

Så i serviceheftet at toppakning var bytta på 50 000 km service. Er dette et dårlig tegn?

Noen som aner hvor mye det koster å skifte den bakruta i caben (av plast)?

Går det an å banke/suge ut de små bulkene i panseret uten å måtte lakkere hele skiten på nytt?

-Satser på at vi får et nytt medlem i bimmers.no over helga 8)

Skrevet

ruta tror jeg koster imellom 3-5000kr for ny. Pluss eventuelt arbeid. panseret kan jeg ikke svare deg på. synes ikke toppakningskifte på 50 000km hørtes så bra ut nei, men hvis bilen har fungert fint etter dette har det sikkert ikke noe å si.

Skrevet

Koed koster vel bak rute omtrent 3000,-

Kan å få sota, noe som kan være greit når man først skal bytte:)

Tror bilen burde være bra, da Pettersen Autoimport skal være ett seriøst firma :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for mange gode tips!

Hadde jo sikkert gjort seg med sota bakrute, ja :)

Da får vi se hva som skjer angående handel. God helg, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...